Nemesis90 Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Heisann, har bestemt meg for og kjøpe vista 64bit, pga jeg har så mye feil med min xp 64bit for tiden.. men lurer på om jeg skal ta Home ++?, hva er egentlig forskjellen på alle vista versjoenene, alltså, home, ultimate osv.. Jeg spiller mye, så om det er noen versjoner som er bedre til det, så si gjerne ifra. takker for svar.
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Du bør kjøpe.... noe annet enn vista, spør du meg blir det verre med vista enn det du har med XP nå.. Edit: Skriveleif Endret 13. januar 2008 av Bob_mafia
Nemesis90 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hmm javel, men er jo sånn at, noen sier "ååå vista er bare dritt, mens andre elsker det".. og Jeg er rett og slett Drittlei error etter error i xp^^ er så vannskelig og bestemme seg når alle mener noe forskjellig:/ Endret 13. januar 2008 av lunnr
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 liker du ikke "error" så hold deg vekke fra vista, jeg vet at vista er en elske&hate ting, men jeg snakker erfaringer...
Nemesis90 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 Ok, jaja da får jeg vell sitte og dra meg på XP, og bruke 10 min på og logge inn i windows på en splitter ny gaming pc til 20tusen, FLOTT!
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 jada bare skift til Vista hvis du vil, men isåfall velg en litt billigere verisjon!
Nemesis90 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 btw, er det noe forskjell på ytelse i home vs ultimate? har lest noe om at home ikke har dx 10 støtte og :s
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 trodde da det hadde det, men hvis du vil ha noe bedre kan du bare oppgradere(hvis det går)
DilliMusic Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 hvis du er lei error så velger du ikke vista da nei. kjøpte pc og fikk med vista. denne PC-en har jeg hatt i litt over en uke og bytta til xp. må si det er det smarteste jeg har gjort på en god stund.
Nemesis90 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 ah:/ jeg sitter på mye error på XP, alltså når jeg starter pcen osv.. bleh, windows kan brenne
Litek89 Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 (endret) Noen sine pcr funker ikke med XP noens funker ikke med VISTA. Jeg sitter på en med Vista Ultimate 64 bit og synes den er knallbra Fikk en blåskjerm, men da var det 4 installasjoner, 2 nedlastninger også en logic bus installasjon på turbo memoryen så ba jo om trøbbel med den siste Ellers har den fungert utmerket, VISTA er artig det, liker det mye bedre enn XP etter jeg har blitt vandt til designet. Så hvis du har så mye trøbbel med XP så hopp no for all del over til Vista! Hvilken du skal velge? *Have no clue* Endret 14. januar 2008 av Litek89
Magic Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Hvis du kjører domene (dvs. et tilkoplet et firmanettverk) - Business eller Ultimate (Ultimate hvis du trenger Windows Media Center) Hvis du ikke kjører domene - Home Premium eller Ultimate (Ultimate hvis du har lyst på et så som så microsoft poker-spill) Konklusjon: Home Premium er den beste versjonen for hjemmebrukere... Her følger med DX10 og Windows Media Center. Ultimate har noen ekstra administrator-instillinger, muligheter for backup og kryptering, samt domene-kontroll, ellers ingenting å hente, bortsett fra muligheten for å spille av videoer som bakgrunns"bilde" og spillet Hold'Em fra Microsoft (dårlig spør du meg, alt for enkelt selv på høyeste vanskelighetsgrad, samt ikke noe online- eller flerspillermodus) Når det gjelder spill generelt, vil jeg nok tro Home Premium er noe raskere enn Ultimate, da Ultimate har en del ekstra tjenester og prosesser som kjører, som tar opp systemressurser, spesielt RAM. Sitter selv på 64-bits Vista Ultimate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå