Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan en dame være pedofil?


bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tror jeg ikke. Men i saken som hva media og hva loven ser på som overgrep og dermed hva som defineres som pedofili o.l. har jo MRN rett.

Nei, det finnes skjønn også i en rettsal. En som er 16 år og 1 dag blir ikke dømt for sex med mindreårige når partneren er 15 år og 364 dager gammel! Satt på spissen..

Lenke til kommentar

Nei, og MRN skriver heller ingenting om 16 år, men 18 år.

 

Og det er kanskje samme tilfellet som du beskriver, men jeg tviler sterkt på at to som er 2 dager forskjell på vil føre til rettsak. Men OM det hadde skjeddd, ville man med en god advokat og med loven i ryggen få en dom for han/henne som var 1 dag over 18.

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar
Og jeg er fullstendig enig med deg. Men akkurat nå diskuterte vi hvorvidt MRN hadde rett eller ikke :p .

 

Ellers er jeg enig med deg. Men du kan ikke motsi at 18 år er en magisk grense i Norge, og ja faktisk, 16 når det gjelder sex. Lets leave it there.

Ja, en grense er en grense, men litt skjønn er alltid på sin plass. Du får ikke bot når du kjører i 81km/t i 80-sona, selv om det er en 80-sone. Den er der for å hindre at folk skal kjøre mye fortere enn det, på samme måte som man skal hindre at vesentlig eldre personer skal kunne ha sex med personer som er under 16.

Lenke til kommentar

Mhm sant det. Men altså, som tråden egentlig handler om; så ville det nok blitt regnet som pedofilt og også straffbart om f.eks. en kvinne på 20 år var sammen med en gutt på 15, selv om gutten var med på det og aldri så moden til å ta sine egne valg. Det ville nok aldri blitt anmeldt uansett tho, da må vel gutten selv vitne.

Lenke til kommentar

Ingen som ser at de mangler totalt logikk når de sier at:

20 år gammel mann + 15 år gammen jente = pedo

20 år gammel kvinne + 15 år gammel gutt = ikke pedo ?

 

Såklart kan damer være pedofile, like mye som menn kan være det. Det er bare samfunnet som plutselig har funnet ut at, nei det er en HEEELT annen sak.

Lenke til kommentar
Ingen som ser at de mangler totalt logikk når de sier at:

20 år gammel mann + 15 år gammen jente = pedo

20 år gammel kvinne + 15 år gammel gutt = ikke pedo ?

Så klart jeg ser at de mangler både innsikt og logikk når de sier det. De vet tydeligvis ikke hva pedofil betyr.
Lenke til kommentar

Synes det er litt skummelt jeg. Hu jobba i barnehagen til mamma, og alle kollegene hennes(inkl. mamma) var der, mens hu prøvde seg på 15 år gamle meg. Syke, syke menneske.

 

Hu hadde forøvrig også kjæreste som hu bodde sammen med, og hu bad meg hjem til hu mens han var på jobb, og jeg måtte gå før han kom hjem. Freaky :S

Lenke til kommentar

Som 15-åring konflikt regner jeg med at du hvertfall har begynt å komme i puberteten, derfor er hun ikke pedofil - ettersom definisjonen av pedofili er å være tiltrukket osv av prepubertale barn. Men siden du mest sannsynlig ikke er ferdig med puberteten enda, er hun noe som kalles hebefil. Hun gjør uansett noe ulovlig, og det virker som hun ville ha seksuell kontakt med deg.

 

Det jobbes faktisk i dette øyeblikk i Norge med å få en lov som gjør det ulovlig for voksne å ta noen som helst kontakt med mindreårige. Altså at en kvinne eller mann som er over 18 år har ikke lov til å oppsøke kontakt, uansett motiv, med en som er under 18 år.

Lenke til kommentar

Hva snakker dere om? Den regelen jeg nevte som noen prøver å innføre?

 

Noen venner av foreldrene mine var på besøk her i går kveld, og en av dem jobber som jurist for politiet. Han som fortalte det til meg, at det snart kanskje ville bli helt ulovlig for voksne å i det hele tatt søke kontakt med mindreårige.

 

Synes dette kan både være dumt og veldig bra. Om det f.eks. vil regnes som kontakt om en som er ovr 18år her på forumet sender en pm til en som er under 18, vil det jo bli litt dumt. For jeg, og sikkert mange andre, er under 18 og har sendt flere meldinger til medlemmer over 18 ;)

 

Men er jo egentlig en genial regel da. Det vil jo alltid være en seksuell undertone når det tas slik kontakt, og kanskje like greit at det blir ulovlig. Blir jo mindre sjanser for møter irl og overgrep osv. Tror denne regelen er basert mest på sider som jippii.no og lignende online-chat sider.

 

Edit: Nettby og facebook vil nok gå på en smell^^

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...