bosannes Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei Jeg er helt fersk på dette med TCL-skripting, og har problemer med følgende scriptsnutt: if { [file exists $AUDIODIR/$currentproject\_$rndr.aiff ] != 0 } { exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psize -y -aspect $aspect -b $vbitrate -bt $btolerance -ab $abitrate -acodec $acodec $output; exec rm $inputv; exec rm $inputa; } exec xmessage "$output Rendered successfully"; Jeg får fila jeg ber om, men ffmpeg stopper etter første exec med følgende feilmelding: while executing "exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psize -y -aspect $aspect -b $vbitrate -bt $btolerance -ab $abitrate -aco..." invoked from within "if { [file exists $AUDIODIR/$currentproject\_$rndr.aiff ] != 0 } { exec ffmpeg -i $inputv -i $inputa -title $rndr -f $format -vcodec $vcodec -s $psiz..." (file "/home/mistika2/MISTIKA-ENV/bin//scripts/MPEG.tcl" line 112) Om jeg kjører den samme kommandoen manuelt: ffmpeg -i /MATERIAL/MOVIES/3389_xxxx_H_feilsok.avi -i /WORK/AUDIO/3389_xxxx_feilsok.aiff -title feilsok -f mpeg -vcodec mpeg1video -s 720x576 -y -aspect 16:9 -b 2000k -bt 200k -ab 160k -acodec mp2 /ENCODED/Arkivert/3389_xxxx/3389_xxxx_feilsok.mpg Da får jeg ingen feilmelding, og ffmpeg avslutter som normalt. Har lest rundt om kring i mange timer nå, men jeg har enda ikke klart å finne noe konkluderende. Har riktignok skjønt det som at exec-kommandoen i TCL er ganske annerledes fra å kjøre en kommando direkte i shell, men hvordan kan jeg evt jobbe meg rundt det? Endret 12. januar 2008 av bosannes
asicman Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ser ingen feilmelding, men forsøk [catch { exec blablabla } msg] puts $msg Kanskje du kan se meldingen (stderr) da...
bosannes Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk for svar! Oppdaget det "trikset" der i forrige uke, så det ordnet seg. Beklager at jeg glemte å svare i denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå