Gå til innhold

Overklokket 8800 Gts 512, stemmer dette?


Anbefalte innlegg

Jeg har et GeForce 8800 GTS 512.

 

Jeg sjekka på internett de originale clock'ene for dette kortet.

 

Core Clock Speed

• 650 MHz

Shader Clock Speed

• 1625 MHz

Memory Speed

• 972 MHz (1.94 GHz DDR)

 

Stemmer dette?

 

 

Poenget er uansett, i Rivatuner står det at kortet mitt er er på: (default)

 

core: 520 (ca)

shader: 1200 (ca)

memory: 800 (ca)

 

Jeg klokka den opp til 600/1400/900

(prøvde en gang på 650/1500/950 da fikk jeg blåskjerm)

 

 

Er det noe galt med kortet mitt eller med software? skjønner ikke helt hva som skjer :p

 

Takker for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et kontroll-spm :)

har du god greie på overklokking, eller har du bare begynt med Rivatuner og dra sliderne oppover til du fikk blåskjerm?

 

Det er ikke unormalt å få trøbbel rundt de verdiene du fikk blåskjerm. Gå ned til 620 og 920 og ta det rolig derfra, så ser du.

Du aktiverer vel viften i Rivatuner når du overklokker?

Lenke til kommentar
Bare et kontroll-spm :)

har du god greie på overklokking, eller har du bare begynt med Rivatuner og dra sliderne oppover til du fikk blåskjerm?

 

Det er ikke unormalt å få trøbbel rundt de verdiene du fikk blåskjerm. Gå ned til 620 og 920 og ta det rolig derfra, så ser du.

Du aktiverer vel viften i Rivatuner når du overklokker?

Slik jeg skjønte posten hans så er det ikke overklokkingen som er det store problemet, men han har kjøpt et kort som er fabrikk overklokket. Det han da ikke skjønner er hvorfor rivatuner raporterer kortet til en lavere frekvens enn det kortet han skal kjøre på. Men ja, jeg er enig i at man skal gå trinnvis fram.

 

Til trådstarter: Har du en direkte link til skjermkortet du har kjøpt, da kan det være lettere å komme til buns i dette.

Endret av Megern
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
trodde gts kortene sku vær bedre enn gt eller har eg misforstått???

 

8800gts 512 skal normalt sett være bedre enn 8800gt 512 ved at den har flere shaders og har en langt bedre kjøle løsning. Greia her er vel at det enten er noe rart ved kortet til alxplx eller at han har et annet kort enn 8800gts 512.

 

Dersom du ikke har fått det med deg så finnes det også en eldre 8800gts som yter dårligere enn 8800gt, disse har mest sannsynlig 320 eller 640 mb minne.

Endret av BrorBsd
Lenke til kommentar
Det er ikke unormalt å få trøbbel rundt de verdiene du fikk blåskjerm. Gå ned til 620 og 920 og ta det rolig derfra, så ser du.

 

Jeg må vel korrigere meg selv her tror jeg.

 

Jeg tenkte på det gamle GTS-kortet (640mb). Hodet mitt må ha vært på feil plass :p

Det nye GTS skal jo tåle mye mer enn det der, så det virker litt merkelig ja.

 

Kanskje Veritas_ faktisk har rett...det ville jo vært trasig om det er "feil" kort, men verdiene høres jo ut som han er inne på noe ;)

 

My bad :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...