Gå til innhold

Lørdags snacks som ikke gir FOR dårlig samvittighet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Det går jo også godt ann å kutte ned på det usunne og legge til noe sunt. ;)

 

Jeg og dama pleier å kjøpe en ananas som vi kutter opp og har stående på bordet. Får dempet søtsuget skikkelig og samtidig utrolig godt.

Granateple var også populært. Skjær den opp i båter og bare ha det som "fingermat" på bordet.

 

Og ellers vil jeg anbefale bananchips ^^, Tror ikke den er like usunn som potetchips, men skikkelig godt.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du heller prøver å spise så sunt og samvittighetsfullt du klarer i ukedagene, og heller unner deg litt usunt i helgene. Hvis en har et normalt forhold til trening og kropp, så tar en ikke skade av å skeie litt ut på en lørdagskveld. Som drikke til snacksen kan du jo enten velge vann, Fun-saft eller lettbrus. Er bare en vanesak å kutte ut f.eks Coca Cola med Coca Cola Zero. I steden for f.eks gigantposer med ostepop kan en velge de vanlige posene og heller prøve å la være med å ta store never med ostepop i munnen om gangen. Er jo kjekt når snacksen varer litt utover kvelden. På fest kan du som nevnt over sette fram grønnsaker med dip ved siden av chipsen. Da får du vanligvis chipsen for deg selv ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Jeg anbefaler at du heller prøver å spise så sunt og samvittighetsfullt du klarer i ukedagene, og heller unner deg litt usunt i helgene. Hvis en har et normalt forhold til trening og kropp, så tar en ikke skade av å skeie litt ut på en lørdagskveld. Som drikke til snacksen kan du jo enten velge vann, Fun-saft eller lettbrus. Er bare en vanesak å kutte ut f.eks Coca Cola med Coca Cola Zero. I steden for f.eks gigantposer med ostepop kan en velge de vanlige posene og heller prøve å la være med å ta store never med ostepop i munnen om gangen. Er jo kjekt når snacksen varer litt utover kvelden. På fest kan du som nevnt over sette fram grønnsaker med dip ved siden av chipsen. Da får du vanligvis chipsen for deg selv ;)

 

Det var noe sånt jeg også mente det ;)

 

Pleier jo selvfølgelig å drikke brus og ha ei stor skål med potetgull i tillegg. Men det er godt å få spist noe alternativt midt i også. ^^,

Lenke til kommentar
Jeg har ikke dårlig samvittighet over å spise godterier på en lørdagskveld lenger.

 

Har du noen gang prøvd sukkerfri sjokolade og drops, som faktisk smaker like gods som vanlig slikerier?

Da kan du begynne å kose deg faktisk!

Hvis du kikker på nettsiden: mindresukker.com.

Der selger de faktisk sjokolade og andre snacks for lørdagskvelden :thumbup::yes:

Så du har altså prøvd siden?

Lenke til kommentar
Cola zero er jo ikke akkurat sunnheten selv det heller..

 

Lettbrus kan man drikke med god samvittighet. Skal ikke ta opp debatten her nå, men bare det at de lærede strides om temaet med kunstig søtning er bevis nok at det ikke er så alt for gærnt. Fortsatt ingen beviser på at kunstig søtning har noen negativ effekt, mens det finnes vel bort 15 bieffekter av inntak av sukker.

Lenke til kommentar
Lettbrus kan man drikke med god samvittighet. Skal ikke ta opp debatten her nå, men bare det at de lærede strides om temaet med kunstig søtning er bevis nok at det ikke er så alt for gærnt. Fortsatt ingen beviser på at kunstig søtning har noen negativ effekt, mens det finnes vel bort 15 bieffekter av inntak av sukker.

 

Så utifra at de lærdes strides om temaet konkluderer du med at man kan drikke det med god samvittighet? Jeg ville nå heller tolke det slik at det kan være skadelig, og man bør vel være litt nøktern på den fronten og..

 

Det er ikke så voldsomt mange år siden man trodde radioaktive stoffer hadde en god effekt på kroppen og ble brukt i mye rart, som f.eks tannkrem.

Lenke til kommentar
Så utifra at de lærdes strides om temaet konkluderer du med at man kan drikke det med god samvittighet? Jeg ville nå heller tolke det slik at det kan være skadelig, og man bør vel være litt nøktern på den fronten og..

 

Det er ikke så voldsomt mange år siden man trodde radioaktive stoffer hadde en god effekt på kroppen og ble brukt i mye rart, som f.eks tannkrem.

 

Nå var det ikke meningen å ta debatten her da :p men disse stoffene er det forsket ekstremt mye på, spesielt aspartam og de har enda ikke funnet noe konkret å gå etter. Hvis du forsker like mye på hvilket som helst annet syntetisk stoff (som finnes i bortimot all mat) så vil man antagelig få samme resultater, at det også kan være skadelig. Så min mening er å ikke bry seg noe om dette og ta ryktene som er med en klype salt, sukkerfri brus er langt bedre enn sukkerholdig brus uansett ;)

Lenke til kommentar

Alt er skadelig. Personlig har jeg kuttet ut brus i år (nyttårsforsett, om du vil), og har bare glippet to ganger på 17 dager. Veldig stolt av det.

Når det gjelder snacks har jeg gått fra potetgull til peanøtter, ikke fordi peanøtter er sunnere, men fordi jeg blir fortere "mett" av peanøtter, og altså spiser mye mindre av det. Godteri har jeg egentlig aldri spist, men det hender jeg spiser litt melkesjokolade, men den har en tendens til å bli liggende i skapet i ukesvis før den blir spist opp.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769

big one classic med ekstra ost passer perfekt når man har store mengder rømmedipp man kan dyppe stykkene oppi. rømme er jo egentlig ganske sunt når man bare spiser det en gang i uken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...