Gå til innhold

Gratis helsesjekk for PC-en


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Flott funksjon av F-Secure. Litt morsomt å se hvordan din sikkerhet er.

 

Ser en faktisk det da ?

Nå ligger vel den største utfordringen rundt sikkerhet uansett i brukeren(s) kunnskap/oppførsel og det er vel egentlig av mindre betydning hva som er installert av programvare på maskinen. Folk som klikker på "ok" og "Ja" ustanselig har en tendens til å lage kaos uansett hvor mange grønne lys F-Secure klarer å produsere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Ser en faktisk det da ?

Nå ligger vel den største utfordringen rundt sikkerhet uansett i brukeren(s) kunnskap/oppførsel og det er vel egentlig av mindre betydning hva som er installert av programvare på maskinen. Folk som klikker på "ok" og "Ja" ustanselig har en tendens til å lage kaos uansett hvor mange grønne lys F-Secure klarer å produsere.

 

Jo, det er sant. Det har jo noe med brukerens vett også. Men så lenge alle lys lyser grønt, så viser jo det at sikkerheten og beskyttelsen av din PC holder - dog sier den ikke noe om brukeren som i nesten alle tilfeller er synderen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Den sjekken er vel ikke helt til å stole på.

 

"Windows firewall is off" Har Comodo firewall installert.

"No spyware program found" Har Spyware Terminator installert

Det er vel F-secure sin måte å si at du har gratisprodukter som ikke holder mål. (og sikkert en tekst der det står Kjøp F-secure ditten og datten for å sikre deg)

 

Ja. Huff, får håpe folk undersøker litt og ikke biter på dette tullet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg har visst noen programmer som ikke er siste versjon. Betyr det at hvis jeg oppdaterer Flash, Quicktime og Adobe Reader, så er jeg automatisk sikret mot alt? Det virker litt for lettvint å bare sjekke versjonsnummer.

 

Dessuten så ble jeg oppfordret til å oppgradere til XP SP3. Nei takk. Hvis ikke oppdateringene til SP2 holder mål, så får det heller være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...