Gå til innhold

Noen bilder fra London


Anbefalte innlegg

Jeg var en tur i London i romjulen og tok en del bilder. Julesalget fom. andre juledag var et mareritt uten like, og jeg unner ikke n

 

2154345041_81dc61f61b.jpg

The London Eye m/ lang kø (større)

 

2167112044_a8b9f1e4fd.jpg

Tate Modern, et museum for moderne kunst, huset i et gammelt kraftverk (større)

 

2168374745_b8732f2665.jpg

St. Paul-katedralen og Millenniumbroen (større)

 

2168378481_b86f6849b7.jpg

Nytt og gammelt om hverandre, tettere og tettere (større)

 

2180670342_a6ca01dff1.jpg

I flykabinen på vei hjem (større)

Endret av flippant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wooow, veldig imponerende bilder. Bildet av St. Pauls katadralen har en god komposisjon, og veldig bra valg av blenderåpning. Det gir en god dybdefølelse når det nærmeste er uskarpt, og det som er lengre borte er skarpt. Bildet nr. 4 er mitt favoritt bilde, da du har klart å få med den oransje fargen av kunstig belysning, som går veldig pent mot det blåe lyset fra himmelen. Dette bildet er også veldig uvanlig komposisjons-messig, men fungerer utrolig bra.

Lenke til kommentar

Jeg syntes at det første og det fjerde bilde ditt var ganske fine. Det første var spennende, og bra at menneskene nede i køen er så pass mørke som de er, og du få frem følelsen av et skyhøyt pariserhjul.

 

Det fjerde bildet ditt synest jeg er bra ettersom de falske oransje lysene blir svakere og svakere til de kommer opp til den grå himmelen, og det går i fra nytt til gammelt.

 

De andre bildene dine (utenom det siste) har en del mennesker du kan kjenne igjen ansiktene på, noe som er så å si ulovlig.

 

Fine bilder, stå på ;)

Lenke til kommentar
De andre bildene dine (utenom det siste) har en del mennesker du kan kjenne igjen ansiktene på, noe som er så å si ulovlig.

 

Ikke når de befinner seg på offentlig sted, så dette skal han ikke bekymre seg et sekund for. Å plukke ut enkeltindivid med en telezoom kan fort være det, men ikke disse bildne (som forøvrig var fine de).

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Jeg beklager så meget overfor trådstarter at jeg trekker dette mer off topic, men tenkte det kunne være greit å få litt fakta på bordet i forbindelse med lovlighets-diskusjonen.

 

Datatilsynet har publisert en grei artikkel om dette.

 

For å konkretisere saken kan Åndsverkloven siteres:

 

§ 45c. Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når

 

a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse,

b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,

c) bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse,

d) eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud, eller

e) bildet brukes som omhandlet i § 23 tredje ledd eller § 27 andre ledd.

 

Vernet gjelder i den avbildedes levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår.

 

Med andre ord nettopp det Anew allerede har påpekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...