Gå til innhold

Treningsdagbok for Lambada *nytt forsøk på 54kg i skråbenk m hantler*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryst igår

 

Skråbenk med hantler

50kg x 6

48kg x 7

44kg x 9

36kg x 10

 

Kabelcross

77kg x 12

72kg x 12

 

Flyes i kabelcross

62kg x 7

57kg x 8

35kg x 15

 

Pullover med hantel

50kg x 5 litt dårlig

48kg x 7

42kg x 9

 

Kommentar

Jaja

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Rygg og litt skuldre

 

Dårlig tid så stresset igjennom alt.

 

Superlett markløft

120kg x 10

120kg x 10

 

Hantelroing

58kg x 15 lett

58kg x 12

 

Sittende enarmsroing

125kg x 12

125kg x 10 sliten.. høyt tempo

100kg x 12

 

Iso-lateral skulderpress

80kg x 10

120kg x 6

140kg x 7 REKORD

120kg x 8

 

Sidehev

16kg x 8 + 8kg x 8

12kg x 8 + 8kg x 8

 

Stående militærpress

60kg x 8 dårlig teknikk, derfor veldig lett.

 

Kommentar

Sliten, men alikevel godt trykk. Markløften var såpass lett at ikke tappet meg noe særlig for krefter. Hantelroinga var lett, men enarmsroinga ble tung. Er selvfølgelig at jeg kjører enarmsroinga før hantelroinga vanligvis.

 

Skulderpressen gikk glimrede. Var ikke perfekt teknikk, men på 120kg var den veldig bra. Likevel vil jeg si at den er godkjent på 140kg og. Nå håper jeg også skulderpressen med hantler og sittende militærpress har forbedret seg.

 

Har ikke kjørt noe særlig stående militærpress før. 60kg var ikke så ille med tanke på at både ryggen og skuldrene var temmelig slitne. Evigheter siden jeg har kjørt den også. Hadde vært morro å kjørt den først og sett hva jeg hadde tatt.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Hva er egentlig best av stående MP eller sittende? Kan du løfte mer når du sitter?

 

Vel det er ihvertfall lettest å jukse når man sitter og man tar også mer når man sitter ja.

Det er ikke så vanskelig å jukse når man står heller, sett push-press-folket som tror de kjører MP? ;) Men om man holder bena i ro (ikke bøyer i knærne\hoftene)og senker stanga ned til øverst på brystet så er det vanskelig å jukse.

Lenke til kommentar

Bein

 

Superlett dyyype knebøy

80kg x 10

80kg x 10

 

Dype beinpress

Helt ned til sikkerhetspinnen

220kg x 10

245kg x 10

270kg x 8 hadde tatt to til om jeg hadde spotter. Tør ikke kjøre helt ut når jeg ikke har spotter.

245kg x 10

 

Tåhev i benpressmaskin

320kg x 20

370kg x 15

370kg x 12

270kg x 25

170kg x 50

 

Legextension

95kg x 15

95kg x 13

95kg x 12

 

Ett beins lårcurl

25kg x 8

40kg x 8

40kg x 8

 

Kommentar

Knebøy. Umulig å si noe om knebøyen enda da det er superlett. Må være endel kg til før kan si hvordan formen er. Merker ihvertfall mistet litt balanse.

 

Beinpressen gikk bra, ihvertfall 10kg opp fra forrige gang på samtlige sett. 245kg var veldig lett egentlig og var stor kontrast fra 270kg. Hadde 10 rep på 270kg inne, men litt pyse, skulle hatt spotter. Har egentlig såpass mye å gå på så bare jeg hadde hatt spotter kunne jeg nok kanskje greid 10 rep på 300kg. Blir litt som knebøy, man tør aldri ta veldig tungt hvis man ikke har noen bak. Terningkast 4

 

Tåheven gikk bra, men er vanskelig å sammenligne fra gang til gang for kan jo hende det er litt forskjell i dybden siden jeg ikke har noe målepunkt. Terningkast 3

 

Legextension gikk som vanlig egentlig. Den er jo litt opp og ned, og gikk ganske bra nå, men gjort bedre før. Terningkast 3

 

Lårcurlen gikk ganske bra, stoppet på 8 rep og var veldig stricte og fine så her kan jeg øke snart.Terningkast 4

 

Terningkast totalt: 4

 

EDIT: Skal begynne å sette terningkast etter hver øvelse og totalt på økta. Bare litt morro når jeg ser tilbake så ser jeg faktisk hvor mange av øvelsene og øktene som gikk bra.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Skuldre og litt triceps

 

Skulderpress med hantler

36kg x 5

42kg x 5 stoppet siden ikke hadde noen spotter

44kg x 5+2 REKORD

36kg x 7 helt utmattet

 

Sittende militærpress i smithmaskin

90kg x 5

110kg x 6+1 fornøyd!

90kg x 8

90kg x 8 bra trykk

 

Sidehev med hantler

16kg x 8 + 8kg x 8

12kg x 8 + 8kg x 8

 

Fronthev med hantler

20kg x 8 tungt! Kort pause til neste sett.

12kg x 10

 

Upright row med hantler

20kg x 8 overraskende lett!

28kg x 9 REKORD tungt. Kort pause til neste sett.

16kg x 8

 

Dips

30

 

Sittende dips

120kg x 8

160kg x 7 dårlig, men har tross alt kjørt hardt skuldre.

135kg x 8

 

Tau over hodet

40kg x 10

40kg x 10 + 30kg x 10

 

Nedpress foran med tau

37,5kg x 8

32,5kg x 8

 

Enarms nedpress

15kg x 8

12,5kg x 8

 

 

Kommentar

 

Skulderpress med hantler gikk veldig bra. Kjente på 42kg at 5 rep gikk lett og hadde nok 2 rep mer inne da. 44kg føltes egentlig ikke så tungt ut, men får ofte sånn adrenalinrush når jeg øker vekter. Blir på en måte i min egen verden. 36kg etterpå var blytungt så tydelig at jeg brukte alle kreftene jeg hadde. Terningkast 5

 

Sittende militærpressen gikk også veldig bra. 6 rep husker jeg ikke om jeg har klart. Jeg vet jeg har 4 eller 5 rep på 115kg så ble ikke rekord. Utrolig bra trykk og gikk overraskende bra siden jeg presset meg veldig i skulderpressen. Terningkast 5

 

Sidehev med hantler føltes ganske greit. Kjenner at 12kg er veldig lett så må bare tvinge meg selv til å kjøre 16kg fast framover. Terningkast 4

 

Fronthev med hantler. Her må jeg også tvinge meg selv å kjøre 20kg, det er tungt, men er jo tross alt når jeg presser meg at jeg øker. Klarer tross alt å gjennomføre hver rep på 20kg og. Terningkast 4

 

Upright row gikk strålende! Å klare tilsammen 56kg hele 9 rep her gikk over all forventning. Veldig sliten etter alle skuldreøvelsene og da er jeg utrolig fornøyd med 28kg hantler her. Sier egentlig litt at jeg kan løfte ganske tungt her, men som oftest er jeg såpass sliten at ikke klarer å presse meg tungt her. Terningkast 6

 

Sittende dips. Utrolig dårlig, men triceps har blitt godt brukt under skuldreøvelsene. Alikevel ventet mer for var egentlig dårlig utført på den 160kg. Terningkast 2

 

Tau over hodet. Kjører jo vanligvis 42,5kg, men siden dipsen gikk så dårlig gikk jeg ned. Kunne fint kjørt 42,5kg alikevel for veldig bra trykk. Stricte reps og. Terningkast 4

 

Nedpress med tau. Helt grei, har vel bare kjørt denne en annen gang i år og det var forrige gang. Så vanskelig å si noe her.

 

Totalterningkast 5

Veldig bra økt. Som oftest er jeg såpass utmattet etter sidehev at fronthev og upright row pleier å gå dårlig. Endelig kan jeg begynne å kjøre 44kg fast på skulderpressen med hantler. Lyst å komme meg på 120kg på sittende militærpress nå også, vært på 110kg utrolig lenge. Neste gang skal jeg kjøre litt stående militærpress igjen.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

COC oppdatering

 

#1 høyre - 16 reps

#1 venstre - 7 reps

#2 høyre - 3 reps

#2 venstre - 0 reps (nesten, 1-2mm unna)

#3 høyre - 0 reps (1 cm unna)

#3 venstre - Ikke vits å prøve :p

 

Fått bra teknikk nå og merker man øker fort når man først får lagt opp litt rutine i treninga. Men er litt usikker hvor langt man skal ta ut igjen da? Tar jo den nesten helt ut igjen, men ikke helt til utgangspunktet for da glepper jeg taket.

 

Hvordan kan du kalle 44 kg manualer x 5 for terningkast 5? ;) Det må jo være en 6er for ikke å si 7er minst! Utrolig imponerende er det! Nå er jeg spent på videoen av løftinga som du lovte oss tidligere, jeg er spent på å se hvordan løftet går og ikke minst hvordan du greier å få opp vektene, hehe.

 

Hehe, 44kg x 6 hadde vært en 6'er :p Var vel at en økning var ventet og siden terningkastet sier mest om hvor fornøyd jeg er, og jeg ikke var topp fornøyd så ble det ikke en 6'er. :p

 

Hehe er filmingspress her :p

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Litt Bryst

Lurte på om jeg skulle droppe treninga, skulle gjort det.

 

Skråbenk med hantler

50kg x 5+1

48kg x 4+1

36kg x 12

 

Kabelcross

77kg x 12

77kg x 10

 

Pullover med hantel

54kg x 3,5 hehe

50kg x 5 uff da

44kg x 10

 

Flyes i kabelcross

62kg x 10

57kg x 10

 

Kommentar

Var egentlig helt idiotisk å trene bryst etter jeg trente skuldre og triceps igår. Vet ikke helt hva jeg tenkte på. Fikk erfare at det ihvertfall var i det tyngste laget.

 

Terningkast 2

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Rygg og litt skuldre

 

Lett Markløft

80kg x 10

100kg x 5 uff dette var tungt. Nesten så gikk hjem for ble så demotivert.

130kg x 5

130kg x 5

130kg x 5

 

Hantelroing

58kg x 12

58kg x 10

 

Sittende enarmsroing

105kg x 12

105kg x 12

 

Orket ikke mer rygg, ufattelig demotivert og dårlig trykk.

 

Iso-lateral skulderpress

90kg x 10

120kg x 5

150kg x 5 REKORD endelig litt motivasjon igjen.

140kg x 6

120kg x 12

 

Upright row med hantler

28kg x 5

20kg x 10

20kg x 10

 

Kommentar

Trøtt og sliten her nå. Trenger nok litt hvile. Tar bein imorra så tar jeg fri på torsdag. Rart jeg fikk ny rekord i skulderpressen når jeg hadde så lite trykk.

 

Terningkast 3 Hadde vært 1 om ikke fikk ny rekord i skulderpressen.

Lenke til kommentar

Bein og litt biceps

Trøtt idag og, var litt øm i ryggen og, skjønner ikke hvorfor for tok ikke så tung rygg igår. Så orket ikke ta knebøy :p Ja var stusselig :p

 

Beinpress

200kg x 10

250kg x 10

275kg x 6 skjønner ikke hva som skjedde, 250kg var superlett. Tar det neste gang.

250kg x 10

250kg x 10

 

Tåhev i benpressmaskin

330kg x 25

330kg x 25

265kg x 35

 

Iso-lateral legextension

Mye tyngre enn vanlig legextension.

50kg x 8

80kg x 8

80kg x 8

 

Ettbeins lårcurl

20kg x 8

40kg x 8

40kg x 8

 

Stående strict hantelcurl uten vridning

24kg x 5 + 14kg x 5

24kg x 5 + 14kg x 5

24kg x 5 + 14kg x 5 veldig bra trykk

 

Toarms kabelcurl

40kg x 10 + 20kg x 10

30kg x 10 + 15kg x 10 + 7,5kg x 20

 

Enarms kabelcurl

15kg x 8

 

Kommentar

Trøtt igjen. Skuffende bein og var lat siden ikke kjørte knebøy. Derimot biceps gikk bra, 24kg begynner å bli lett og kan øke snart. Nå er det hvile imorra og så kommer jeg sterkt igjen på fredag.

 

Terningkast 3

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Kanskje du bør ta en uke fri fra trening for å "deloade" litt. Eller sove litt lengre :p.

 

Ja burde nok egentlig det. Tok fri igår, så trener jeg idag og imorra. Så tar jeg også fri igjen på søndag. Så får jeg se ann formen da. Neste uke blir det ikke trening på fredag, lørdag eller søndag så får ihvertfall litt fri.

Lenke til kommentar

Bryst og litt mage

 

Skråbenk med hantler

50kg x 5+3 :(

48kg x 6+1

44kg x 7+1

36kg x 14

 

Kabelcross

81kg x 14

71kg x 20

 

Flyes i kabelcross

66kg x 10

61kg x 10

 

Pullover

50kg x 5

44kg x 10

44kg x 10

 

Litt mageøvelser

 

Kommentar

Veldig bra de første 5 reps på 50kg i skråbenk, men så kom jeg feil opp så ble stopp. Klarte nesten den 7 reppen alene så lå godt ann til å ta 7 reps. Var fornøyd med 14 reps på 36kg. Men bra trykk, nå er det faktisk skråbenk igjen på mandag. Har god tro på 6-7 rep da.

 

Terningkast 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...