Gå til innhold

Treningsdagbok for Lambada *nytt forsøk på 54kg i skråbenk m hantler*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biceps og triceps

 

Stående stangcurl

52,5kg x 8

47,5kg x 8

42,5kg x 8

37,5kg x 8

 

Toarms kabelcurl

40kg x 8 + 25kg x 8 + 15kg x 15

35kg x 8 + 20kg x 8 + 12,5kg x 15

30kg x 8 + 20kg x 8 + 7,5kg x 30

 

Sittende enarms preachercurl

H=Høyre, V=Venstre

30kg x H4 + V4 + H3 + V3

25kg x H6 + V6 + H5 + V5 + H4 + V4

 

Dips

20

 

Sittende dips

120kg x 8

140kg x 6

160kg x 8

140kg x 10

120kg x 10

 

Tau over hodet

40kg x 10

35kg x 12

 

Nedpress foran

40kg x 8 svak i håndleddet så klarer ikke helt å holde riktig idag

35kg x 10 + 25kg x 10 + 15kg x 20

 

Kommentar

Grei økt.

 

Delavar: Hadde rompa også oppi været men hadde syk knekk på ryggen.

 

EB_Veyron:

Frokost: Crüsli, havregryn og 5dl lettmelk

Lunsj: Masse salat + 6 brødskiver med gulost/salami

Etter lunsj: Yogurt, 2 bananer, 2 gulerøtter, 1 eple, 1 proteinbar

Før trening: Litt crüsli og havregryn

Etter trening: 1 proteinshake

Middag etter trening: Pølsegryte, taco, grandis, lasagne o.s.v

Kvelds: Brødskiver eller crüsli. Kanskje litt proteinshake istedetfor hvis middagen ble veldig sen.

 

Det er sånn typisk dag. Blir litt variasjon selvfølgelig, men ikke så mye.

Lenke til kommentar
Delavar: Hadde rompa også oppi været men hadde syk knekk på ryggen.

Hehe, du skulle gått bort å spurt han om han skulle stille til NM i rumpeløft ;) Ser flere som kjører denne, utrolig kjip ryggstilling, nesten så jeg får lyst til å gå rundt å dele ut visittkort og si at jeg kanskje ser dem om noen måneder.

 

Syk preacher på deg!

Lenke til kommentar

Grandis er ikke det beste nei, men jeg orker ikke ha strict kosthold. Holder meg unna kaker, godteri, dessert o.s.v (går bra siden jeg heller ikke liker det), men orker ikke spise ting jeg ikke er så glad i bare fordi det er sunt.

 

Nå veier jeg jo ca 80kg også og da er det begrenset hvor mye jeg gidder å øke i vekt før sommeren.

 

Men mye mulig jeg skal etterhvert ha litt bedre kosthold, men gidder ikke det enda.

Lenke til kommentar

Skuldre igår

 

Skulderpress med hantler

42kg x 6

42kg x 5

36kg x 8

36kg x 8

 

Sittende militærpress i smithmaskin

110kg x 5

110kg x 5

90kg x 10

 

Iso-lateral skulderpress

100kg x 7

 

Sidehev med hantler

12kg x 8 + 8kg x 8

12kg x 8 + 8kg x 8

12kg x 8 + 8kg x 8

 

Sidehev + Fronthev + Upright row + Foroverbøyd sidehev med hantler

10kg x 8 + 10kg x 6 + 10kg x 8 + 10kg x 6

10kg x 8 + 10kg x 6 + 10kg x 8 + 10kg x 6

 

Shrugs (rolige)

120kg x 20

120kg x 20

 

Kommentar

Prøvde ut ett nytt helt vilt supersett. Først sidehev, så fronthev, så upright row og så til slutt foroverbøyd sidehev. Ingen pause imellom settene, kjenner det utrolig godt.

Lenke til kommentar

På en måte, har hatt noen treninger som jeg ikke har skrevet opp her, men mye å gjøre på jobben så har hatt dårlig tid. Trente bryst igår og biceps/triceps igår. Så blir det skuldre idag. Treninga går så som så, er på samme nivå som før, men har gått ned litt i vekt. Ligger ca 79-80 om morraen. Var oppe på 81 for litt siden.

 

Er litt kjedelig at jeg ikke øker i styrke, men har hatt mye pause nå. Det er mange som sliter å gå opp når det nærmer seg sommeren så er ikke den eneste.Håper jeg ihvertfall går opp litt, ellers blir det tungt til høsten/vinteren angående målene for 2007.

Lenke til kommentar

Kjører du noen form for periodisering? Ville virkelig anbefalt deg det om du føler at du stagnerer. Eks øke til 8-12 reps på alle øvelsene en periode for så å gå ned til f.eks 6-8. Kan være greit når man kjører seg fast i det samme mønsteret føler jeg ;) Å bytte ut noen øvelser midlertidig og kjøre andre øvelser kan også være å anbefale.

Lenke til kommentar

Bryst

 

Skråbenk med hantler

50kg x 6+2

48kg x 7+2

44kg x 8

 

Kabelcross

90kg x 0 faen får ikke dem i posisjon!!!

80kg x 10

70kg x 10

 

Kommentar

Slet med å få 90kg til kroppen. Hadde nok klart en 6-8 rep, men når jeg ikke får kablene sammen hjelper ikke det så mye. Så sikkert utrolig teit ut for stod der som en tulling og prøvde flere ganger å ta de sammen. Merker nå i ettertid at jeg har fått liten strekk i venstre underarm. Ikke så rart siden jeg står der og må rykke veldig i begge armene for å få ting i posisjon. Så da stoppet jeg å trene. Grr!

Lenke til kommentar
Bryst

 

Kommentar

Slet med å få 90kg til kroppen. Hadde nok klart en 6-8 rep, men når jeg ikke får kablene sammen hjelper ikke det så mye. Så sikkert utrolig teit ut for stod der som en tulling og prøvde flere ganger å ta de sammen. Merker nå i ettertid at jeg har fått liten strekk i venstre underarm. Ikke så rart siden jeg står der og må rykke veldig i begge armene for å få ting i posisjon. Så da stoppet jeg å trene. Grr!

 

Det er ingen andre der som kan hjelpe deg med å få de i posisjon da?

Lenke til kommentar

Joda måtte ty til hjelp til slutt. Etter å ha prøvd 90kg endel ganger så ble underarmene og skuldrene litt sår siden jeg må rykke så mye, så da tok jeg ikke sjans å prøve selv på 80kg selv om jeg har tatt flere ganger alene på 82kg tidligere.

 

Men jeg må finne meg en bedre teknikk eller få hjelp fremover, siden når jeg rykker så mye som jeg gjør så ber jeg egentlig bare om å få skikkelig strekk i enten underarm eller skuldre.

 

Egentlig har jeg bra teknikk da jeg har ikke sett noen andre klare mer enn 50kg. Ser jo ofte folk som sliter med å få ned 30-40kg også. Husker jeg slet litt med 40kg når jeg begynte på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Roet ned treninga litt, og har ikke så mange tunge løft. Byttet ut litt av øvelser for å få variasjon.

 

Eneste som jeg har økt i er

Kabelcross 90kg x 8

Pullover 48kg x 7

Nedtrekk bak 90kg x 8

Nedtrekk foran 90kg x 8

Legextension 95kg x 14

 

Svak i nedtrekk, har nesten aldri kjørt dem før, men begynt litt i det siste med dem.

Hantelroing og sittende enhåndsroing merker jeg er tyngre nå. Enhåndsroing merker jeg 100kg er skikkelig tungt nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trener 4-5 ganger i uka fortsatt, men har kuttet ned på de tunge øktene. Trolig har jeg trent på meg en mild astma ifølge legen og bør ikke overanstrenge meg for da utvikler det seg.

 

En ting jeg også la merke til var at hvis jeg holder underarmen vannrett, knytter neven (ikke hardt) og beveger håndleddet opp og ned (mens jeg holder underarmen vannrett) så rister hele underarmen. Klarer ikke å la være dette uten at underarmen rister. Kan dette være fordi jeg har overanstrengt meg?

 

Deffer littegrann for tiden istedetfor for å få ned fettprosenten, så ligger på rundt 78-79 om morraen.

 

Det som er litt deilig er at jeg ikke har gått ned på styrke selv om jeg deffer. Derimot på biceps, triceps og noen brystøvelser øker jeg, mens de andre muskelgruppene står jeg stille. Beina har vokst litt i det siste merker jeg og vil ikke ha mer volum der nå, veldig få bukser som jeg passer nå og det er litt av grunnen til at jeg deffer for orker ikke bytte ut alle buksene. Dessuten er det mer imponerende å veie lite og være sterk enn å være svær bamse.

 

Selv om fremgangen står stille på de tyngste løftene så merker jeg at jeg er sterkere på litt lettere vekter. Men som sagt har jeg gått ned noen kg så bør være glad at jeg ike har sunket i styrke.

 

Kabelcrossen er veldig morro og har hatt 11 reps på 90kg. Mange som ser litt rart da noen må presse ned ryggen min ellers blir jeg hengende og dingle i lufta. Tenker sikkert noe som "hvorfor kjører han ikke heller rettbenk/benkpress".

 

Skal prøve å få tatt videoer snart, men må vente litt til sommeren kommer og folka forsvinner da det ser så teit ut å filme der.

Lenke til kommentar

Du har jo hatt veldig stor fremgang, mer enn de aller fleste har mulighet til på så kort tid så det kan ha blitt litt voldsomt ;) Tenker du å satse på noe framover? Jeg tror fremdeles du kunne gjort det bra i f.eks fitness\AF evt styrkeløft da du har en stor fordel i relativ styrke\styrke ift kroppsvekt!

 

Ift underarmen, rister den når du gjør det fort? Sakte? For min del rister den litt når jeg gjør det sakte, men ikke når jeg gjør det fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...