mreggen Skrevet 8. januar 2008 Skrevet 8. januar 2008 Når jeg programmerer i vim med norsk tastatur er det en smerte å skrive {[]} i forhold til hvor de er når en bruker us tastatur eller feks happy hacking keyboard. Er det en måte å bruke us layout kun i vim uten å måtte bytte til us i x? (Kjekt med æøå ellers). Har prøvd å mappe om enkeltbokstaver med ":map å [" f.eks, men "å" er tydeligvis ikke rette måten å angi denne tasten på.
aC Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Når jeg programmerer i vim med norsk tastatur er det en smerte å skrive {[]} i forhold til hvor de er når en bruker us tastatur eller feks happy hacking keyboard. Er det en måte å bruke us layout kun i vim uten å måtte bytte til us i x? (Kjekt med æøå ellers).Har prøvd å mappe om enkeltbokstaver med ":map å [" f.eks, men "å" er tydeligvis ikke rette måten å angi denne tasten på. Jeg prøvde å finne noe imformasjon om det, men eneste jeg fant var å mappe hver tast om til noe annet. Så evt er du nødt til å finne mer informasjon om hva de norske tastene kalles
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå