Gå til innhold

Dumt med kreatin i min alder? (14år)


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig får du ikke større muskler bare du tar kreatin, du må trene like hard/hardere enn før. Kreatin gjør så du orker en eller to reps til som i lengden er lik større muskler. I tilleg trekker kreatinet vann inn i muskelen så de faktisk ser litt større ut. Men er helt enig i at han burde få orden på livsstilen sin ellers før han begynner med kreatin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som alle tror, jeg blir super sterk av kreatine, hadde du blitt det hadde det vart ulovelig, det gir bare mere veske til musklene. Bevist det gjOr ikke stort, dere som prOver og overbevise meg pA at det hjelper utrolig bra, da tror jeg du mA sjekke ned pA dopinglista, fordi hvis KREATINE hadde hjlupet meg og fremheve resultatet hadde kreatin vaert pA dopinglista.

 

Kreatine kan fOre til unOdvendige kramper, og det hjelper dessverre ikke som de fleste tror. Hadde jeg vaert deg ville jeg kjOpt meg Multivitamer for kroppen og vaert flink til A spise, drikke protein pulver, sove, leve et sundt liv :)

 

EDIT : Det helper ikke en dritt, sorry, nei det gjOr det ikke, ikke tenk pA A si i mot meg. igjen hadde det hjulpet deg md stOrre muskler, sterkere fortere, bedre prestasjoner, det er bevist pA at ikke helper for noe av dette. Det er en grunn til kreatin ikke er pA dopinglista. nei ikke kast bort penga.

 

 

Tror du virkelig du vet alt?`det er besvist at du greier og ha en større intesitet på treningen...

 

større intensitet + lengre treningstid = større muskler og sterkere - som igjen fører til bedret prestasjon... hva med det skjønte du ikke? akkuart som multivitaminer er no og anbefale.... kjenner en som tygger piller og kaplser for ditten og datten, fyren er jo konstant syk.... nei og komme å si at kreatin ikke fungerer uten noen kilder kan du bare glemme

Lenke til kommentar
som alle tror, jeg blir super sterk av kreatine, hadde du blitt det hadde det vart ulovelig, det gir bare mere veske til musklene. Bevist det gjOr ikke stort, dere som prOver og overbevise meg pA at det hjelper utrolig bra, da tror jeg du mA sjekke ned pA dopinglista, fordi hvis KREATINE hadde hjlupet meg og fremheve resultatet hadde kreatin vaert pA dopinglista.

 

Kreatine kan fOre til unOdvendige kramper, og det hjelper dessverre ikke som de fleste tror. Hadde jeg vaert deg ville jeg kjOpt meg Multivitamer for kroppen og vaert flink til A spise, drikke protein pulver, sove, leve et sundt liv :)

 

EDIT : Det helper ikke en dritt, sorry, nei det gjOr det ikke, ikke tenk pA A si i mot meg. igjen hadde det hjulpet deg md stOrre muskler, sterkere fortere, bedre prestasjoner, det er bevist pA at ikke helper for noe av dette. Det er en grunn til kreatin ikke er pA dopinglista. nei ikke kast bort penga.

 

Mine Damer og Herrer,

 

Uvitenhet på sitt sterkeste!

Lenke til kommentar
som alle tror, jeg blir super sterk av kreatine, hadde du blitt det hadde det vart ulovelig, det gir bare mere veske til musklene. Bevist det gjOr ikke stort, dere som prOver og overbevise meg pA at det hjelper utrolig bra, da tror jeg du mA sjekke ned pA dopinglista, fordi hvis KREATINE hadde hjlupet meg og fremheve resultatet hadde kreatin vaert pA dopinglista.

 

Kreatine kan fOre til unOdvendige kramper, og det hjelper dessverre ikke som de fleste tror. Hadde jeg vaert deg ville jeg kjOpt meg Multivitamer for kroppen og vaert flink til A spise, drikke protein pulver, sove, leve et sundt liv :)

 

EDIT : Det helper ikke en dritt, sorry, nei det gjOr det ikke, ikke tenk pA A si i mot meg. igjen hadde det hjulpet deg md stOrre muskler, sterkere fortere, bedre prestasjoner, det er bevist pA at ikke helper for noe av dette. Det er en grunn til kreatin ikke er pA dopinglista. nei ikke kast bort penga.

Dette bedrer ikke akkurat kreatinbrukernes rykte. To stykker i klassen min går på det, kan ikke si de er de mest intelligente menneskene. Dette er vel bare tilfeldig.

Lenke til kommentar

kreatin er bare tull for en 14åring. Selv om du er ufornøyd med kroppen din nå, vil du få en veldig bra kropp bare hvis du trener effektivt og systematisk. Kreatin gir deg energi, men ikke økt muskelmasse. Og den gjør slik at musklene dine blir større. Altså dem trekker til seg vann. Alikevel så kan mann aldri være sikker på at det ikke er skadelig. Hold deg unna og tren fornuftig. Alle 14 åringer er enten skinn eller feite. Muskler kommer med åra.

Lenke til kommentar
kreatin er bare tull for en 14åring. Selv om du er ufornøyd med kroppen din nå, vil du få en veldig bra kropp bare hvis du trener effektivt og systematisk. Kreatin gir deg energi, men ikke økt muskelmasse. Og den gjør slik at musklene dine blir større. Altså dem trekker til seg vann. Alikevel så kan mann aldri være sikker på at det ikke er skadelig. Hold deg unna og tren fornuftig. Alle 14 åringer er enten skinn eller feite. Muskler kommer med åra.

 

 

når man får mer energi trener man hardere noe som igjen fører til mer muskelmasse, at man trekker vann gjør man ikke på all kreatin

 

som alle tror, jeg blir super sterk av kreatine, hadde du blitt det hadde det vart ulovelig, det gir bare mere veske til musklene. Bevist det gjOr ikke stort, dere som prOver og overbevise meg pA at det hjelper utrolig bra, da tror jeg du mA sjekke ned pA dopinglista, fordi hvis KREATINE hadde hjlupet meg og fremheve resultatet hadde kreatin vaert pA dopinglista.

 

Kreatine kan fOre til unOdvendige kramper, og det hjelper dessverre ikke som de fleste tror. Hadde jeg vaert deg ville jeg kjOpt meg Multivitamer for kroppen og vaert flink til A spise, drikke protein pulver, sove, leve et sundt liv :)

 

EDIT : Det helper ikke en dritt, sorry, nei det gjOr det ikke, ikke tenk pA A si i mot meg. igjen hadde det hjulpet deg md stOrre muskler, sterkere fortere, bedre prestasjoner, det er bevist pA at ikke helper for noe av dette. Det er en grunn til kreatin ikke er pA dopinglista. nei ikke kast bort penga.

Dette bedrer ikke akkurat kreatinbrukernes rykte. To stykker i klassen min går på det, kan ikke si de er de mest intelligente menneskene. Dette er vel bare tilfeldig.

 

ja det er tilfeldighet....man blir ikke dum av kreatin....hvis man tror det så er man ikke den skarpeste kniven i skuffen selv

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Som flere av de som sitter på forumet her sier, kan du godt vente noen år før du starter med kreatin. For deg holder det lenge å få skikk på kostholdet, spise multivitaminer og ta deg en proteinshake hvis du føler at du ikke går opp i vekt/masse. Jeg liker den i sjokolade best :)

Endret av thrice
Lenke til kommentar

hmm..da har du det travelt. Styrketrening er en tålmodighetsprøve :p

Men hvis du vil komme iform allerede til sommern, må du skaffe deg ett solid kosthold.

Her er hva jeg spiser iløpet av en dag:

 

kl.0700: Havregryn m/melk og en proteinshake

kl.10.00: 2-3 brødskiver m/ kjøttpålegg

kl.13.00: 2-3 brødskiver m/ kjøttpålegg

kl.16.00: En boks med tunfisk

kl.19.00: Middag med enten poteter eller pasta pluss en eller annen form for kjøtt

kl.22.00: En boks med tunfisk og noen brødskiver

 

Så må man legge seg :p Hvile og restutisjon er viktig!

 

leif

Lenke til kommentar

Kreatin er ikke farlig for noen som er 14 år, men om det er så veldig mye vits i en sånn alder er det vel mange meninger om. Selv mener jeg at man ikke trenger at mulig av kostilskudd i denne alderen siden man burde heller bruke pengene på mat; noe som er mye viktigere.

 

Eneste bivirkningen med kreatin som kan forekomme er bloating (kommer ann på typen) og svimmelhet og dehydrering hvis du ikke drikker nok vann.

Lenke til kommentar

Om du ikke allerede gjør det vil du komme langt på vei bare ved å spise tilstrekkelig og gjevnt, samt ta et par bananer og litt proteinpulver etter trening. Bruk heller proteinpulver regelmessig enn kreatin, men å spise tilstrekkelig er det viktigste. Få i deg fiskefett, grønnsaker og nøtter. Nok mat og gjevn trening er det du burde konsentrere deg om. Om du stagner i økningen tar du en liten pause og starter opp igjen med litt lettere vekter for så å bygge deg opp igjen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Hei- Pyrion- Du sier du er 14 år? Nå vet jeg ikke no om hvordan du er fysisk (høyde, vekt etc)- Men det beste er nok å vente til du er hvertfall 16-17 med å trene vekter. Musklene dine og kroppen din er mer utviklet da, og du kommer til å få mye bedre resultater av å trene i den alderen enn nå.

 

Siden du er 14 år, så regner jeg ikke med at du har trent vekter særlig lenge, så ta heller å tren en stund uten no no protein/kreatin/karbo produkter. Få heller i deg rikelig med disse (protein/karbo) via maten. kyllingbryst- 25 g protein av 100. Eggehvite 100 g 10 g protein (eggeplommen er veldig rik på fett, men ta å spis kun 1 daglig, får i deg rikelig med vitamin A, D, E, K-) http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_white http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_yolk.

Tunfisk 100 g gir ca 25 g protein (skriver ca fordi jeg ikke husker nøyaktig om det er 0,2 mer el mindre-)

reker er også en god kilde for proteiner, ca 16 g protein av 100 g.

Men husk at du fortsatt er i utvikling, så få i deg nok med karbohydrater også.

Og eneste måten å gå opp i vekt på, er å få i deg mer enn du spiser (ned i vekt da må du bruke mer enn du får i deg). Håper den infoen her var til no hjelp

Lenke til kommentar

Ser at det er mange her som skriver at kreatin bare gir vann i musklene, men er det så dumt? 70% av muskelmassen er jo vann. jeg selv tar ikke kreatin, aldri interessert meg egentlig. Men det er sant det mange av dere sier, musklene blåses opp, også forsvinner de. Men det er fordi med kreatinet så går kroppen gjennom en prosess der musklene tar til seg mer av vannopptaket og dermed så blir de større, i tillegg til at de gir mer utholdenhet mens du kjører, så du får trent hardere, som uansett på naturlig måte hadde gitt deg større pump og mer muskler. (Hvis man spiser riktig osv)

 

Men største risken med et kosttilskudd som kreating er at (utenom at den lar leveren få gjennomgå heftig)

det bør ikke brukes mer enn en periode på 6-8 uker så kuttes ut i 2-4 uker, for så å starte på nytt. men under den perioden så får du (for mange, er ikke alle det funker på) et stort løft og et driv, som dessverre forsvinner for mange når de kutter ut. Ikke alle som er sterke nok psykisk til å holde på når motiavsjonen ikke er der.

 

Jeg er ikke noe professor i dette her, bare trent i flere år, lest mye, og av egne erfaringer kommet fram til at kreatin "er sånn- å sånn og det gjør det å det". for all del, hvis jeg tar feil el noen er uenige, så er det bare å diskutere videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...