Gå til innhold

Bruksområder for PS3

huldal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å lage meg hjemmekino i kjellerstua og jeg har planer om å kjøpe meg en dvdspiller med Blu-ray støtte, og da kom jeg på at kanskje jeg like godt kan kjøpe en PS3 i staden for.... Er dette en fullverdig erstatning med tanke på lyd og bilde? Kan jeg "ta opp" tv program med ps3'en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS3 støtter nye lydformat, og blu-ray spilleren har danket ut mangen andre blu-ray spillere. Hadde ikke tvilt et sekund, selv om jeg "aldri" sku spillt på den så hadde jeg kjøpt ps3 grunnet media centre mulighetene og blu-ray spilleren :)

Skrevet

PS3 er svært god både som Blu-ray- og oppskalerande DVD-spelar, so eg trur du vil bli nøgd. På årets CES kom det forresten fram at Sony planlegg å oppgradere Blu-ray-støtta til PS3 vidare til profil 2.0. :)

Eg trur der er ein del som kjøper PS3 primært som film-avspelar.

Kay

Skrevet

Er det sånn og forstå at PS3 m/40 gb disk er ikke kompatibel med ps2 spill? Medan PS3 m/60 gb er kompatibel med ps2 spill?

Skrevet
Er det sånn og forstå at PS3 m/40 gb disk er ikke kompatibel med ps2 spill? Medan PS3 m/60 gb er kompatibel med ps2 spill?

Det er korrekt.

Skrevet
kan man legge divx filer på hdn? og spille dem av?

Jepp. De aller fleste divx og xvid filer funker :)

HVordan legge over filer til PS3'en?:o

Skrevet

Via et minnekort, ekstern harddisk eller fra en annen PC via et medieserver-program som f.eks. TVersity.

Skrevet

Ser at mange brukere på AVforum lovpriser DVD oppskaleringen til Ps3. Flere har 2-3 k oppskalleringsdvdmaskinen, men Ps3 knuser disse ved DVD oppskalering. Ved avspilling av Blu-Ray er også Ps3 oppe i toppen, og Ps3's blu-ray sw blir hele tiden oppdatert.

Skrevet

Er bare å overføre ved hjelp av en ekstern harddisk :)

Skrevet (endret)

Har ikke ekstern HD, så får vel lete frem minnekort og zipe filmer etc. i deler :D

Edit:

Og et spørsmål:

Blir bildekvaliteten på Blu-ray bedre enn DVD om man viser på vanlig TV? Non-HD liksom.

Endret av mESA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...