Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Fy f**n så ekkelt. Så bare på noen få før jeg X-et bort siden.

 

 

Det er ikke meningen å være ekkel på noen som helst måte!!! :)

 

Men disse bildene er snille, i forhold til hva vi ser i fra andre kanter av verden. Har sett «grovere» bilder av barn i fra det afrikanske kontinentet, Gaza og opprørene i midt-østen. X-er vi bort de bildene?? Eller er dere mer følsomt å se ett hvit menneske liggende der, død. Kontra et med brun eller sort hudfarge?

 

Jeg kjenner ingen som var på Utøya, ei heller noen som har blitt berørt at dette heller. Så for meg så vekker disse bildene ikke noen spesielle følelser, utover at det er trist og jeg får medfølelse med ofrene og deres familier. Men slik er det med bilder i fra den 3 verden/midt-østen også, det vekker en følelse av tristhet og oppgitthet.

 

Men jeg X-er ikke ut bilder i fra Utøya, eller andre for den saksskyld. :)

Lenke til kommentar

Min reaksjon var bare at jeg personlig syns det er ekkelt å se på. Ikke at jeg vil forby at slike bilder publiseres eller sees på av andre. Bare sånn for å poengtere det, i tilfelle noen misforstår. Regner med at alle forstå at å X-e bort et bilde, er å trykke på krysset "Lukk vindu".

Det var ihvertfall slik jeg tolket deg. Og er helt enig - død og fordervelse er ikke bilder jeg søker etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Min reaksjon var bare at jeg personlig syns det er ekkelt å se på. Ikke at jeg vil forby at slike bilder publiseres eller sees på av andre. Bare sånn for å poengtere det, i tilfelle noen misforstår. Regner med at alle forstå at å X-e bort et bilde, er å trykke på krysset "Lukk vindu".

 

Skjønte den.. :)

 

 

Det var ihvertfall slik jeg tolket deg. Og er helt enig - død og fordervelse er ikke bilder jeg søker etter.

 

Når man skal se et prisvinnende bilde, er det gjerne i fra kategoriene; krig, katastrofer, død og fordervelse.. Så det er ikke helt til å unngå den typer bilder.. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er feil å angripe bildene. Ja, de er sterke, men vi tillater verre bilder fra andre kanter av verden. Om vi skal begynne å sensurere bilder bare fordi de er "for nærme" så beveger vi oss inn på en skummel vei.

Det er vel få om noen som seriøst mener man skal sensurere disse bildene; dette går utelukkende på skjønnsvurderinger. At Ap og AUF synes dette er ubehagelig har jeg full forståelse for.

 

Konkurranser er noe folk flest forbinder med ski-VM, kubjeller og sparkeballspill, språklig sett blir overføringen litt krøkkete. Hadde man heller kalt det en markering av fjorårets sterkeste pressebilder er det mindre grunn til å reagere. Eddie Adams' bilde fra Saigon er heller ikke et behagelig skue, men Pulitzer-statusen skulle nok de fleste mene er velfortjent.

 

Priser forbindes med hysterisk glade sportsidioter med gullmedaljer, ikke journalister med lange, søvnløse netter etter grusomme opplevelser.

Lenke til kommentar

pengene kommer sakte inn i lommeboka, men de flyr fort ut igjen.

 

:thumbup:

 

Bør kanskje gjøre forskjellen mellom foran og bak på skilpadden tydeligere. Hadde jeg bare hatt origamiskills og kunne improvisere utover oppskriftene. Jeg spiller heller banjo.

 

Kanskje noen prikker som øyne kunne utgjort forskjellen?

 

Utrolig mye kreativt og morsomt som kommer i fra deg nå for tiden! :love:

Lenke til kommentar

Herregud jeg er lei av å vente på at NEX-møkka skal komme på lager. Nå når kameraene endelig har begynt å bli litt lagervare her og der så er det faen meg objektivene som er klin umulig å få tak i. Innen denne driten har kommet ut i butikkene så er det vel allerede lansert en ny generasjon.

 

FU sony!

 

Dagens utblåsning.

Lenke til kommentar

Herregud jeg er lei av å vente på at NEX-møkka skal komme på lager. Nå når kameraene endelig har begynt å bli litt lagervare her og der så er det faen meg objektivene som er klin umulig å få tak i. Innen denne driten har kommet ut i butikkene så er det vel allerede lansert en ny generasjon.

 

FU sony!

 

Dagens utblåsning.

 

NEX-7? Ifølge prisguide.no er det ingen som har på lager, men de som har forhåndsbestilt har kanskje fått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...