Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kirk Tuck sluttet å legge ut nye tekster på bloggen sin tidlig i år, men han kjører gamle på nytt, innimellom redigert eller kommentert på nytt. Dagens er, som langt de fleste, en godt skrevet artikkel full av hjerneføde: Why take photographs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, takk skal du ha. Det er dette det er snakk om hvis det var noen tvil: Klikk

Løp og kjøp ;) Har en kamerat som har denne, og den holder akkurat det den lover. En rimelig og grei telezoom.

Skrevet

Jeg skal kjøpe den brukt, så den må sendes og da får jeg den antagelig ikke før fototreffet på Lørdag :(

Det er noe som heter hastepakke - men det koster litt (mye) ekstra. Da vil du ha den på lørdag.

Men det blir flere treff ;)

Skrevet

Endelig er da pcen med Lightroom oppe å går igjen. Var akkurat i tide, da er det bare 20 min så skal jeg reise ut å ta bilder.

Var nok en feil med fila. Hvis jeg er i nærheten av den nå så blir det kræsj igjen. Så må bare få sletta den i fra een ekstern disk. Men problemet er at den kan ikke slettes :s

Skrevet

Har 55-200mm VR selv, VR kommer alltid godt med. Har prestert skarpe skudd på 1/5 s håndholdt ved 200mm, men da skal alle stjernene og planetene stå riktig i forhold til hverandre på stjernehimmelen ved fullmåne.

Skrevet

W00t! Kameraet kom tilbake fra service i dag - lysmåler var reparert, og de hadde til og med fikset (sikkert mappet) noen døde piksler som syntes i film-modus på høy ISO. Og - jeg fikk det på reklamasjonsretten! Yay! W00t! :new_woot:

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal kjøpe den brukt, så den må sendes og da får jeg den antagelig ikke før fototreffet på Lørdag :(

Det er noe som heter hastepakke - men det koster litt (mye) ekstra. Da vil du ha den på lørdag.

Men det blir flere treff ;)

Får heller spare det til neste treff, men har blitt enig med selger nå, så objektiv blir det :w00t:

Skrevet

Endelig er da pcen med Lightroom oppe å går igjen. Var akkurat i tide, da er det bare 20 min så skal jeg reise ut å ta bilder.

Var nok en feil med fila. Hvis jeg er i nærheten av den nå så blir det kræsj igjen. Så må bare få sletta den i fra een ekstern disk. Men problemet er at den kan ikke slettes :s

Ikke via kommandolinjen heller? Høres merkelig ut. Hvor stor fil snakker vi egentlig om?

Skrevet (endret)

jeg kan bekrefte at det er VR II. Vil det si at utregningene dine er riktig, Tomsi?

VR II er bra - tror den er på 3-4 steg, så tallene bør stemme.

Endret av tomsi42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...