Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hey, jeg er unnskyldt på grunn av utestengelsen! =D

 

 

Noen som i klartekst kan fortelle meg hovedfordelene med FF 12MP, utenom bedre ISO egenskaper.

Smak på ordet! Fullformat. Høres mye bedre ut enn cropformat. kiler litt på tunga :p

 

Hehe. Fullformat representerer at digital teknologi endelig har klart å gjennskape filmens egenskaper, og blir hilst velkommen av gamle filmentusister som har klaget i årevis over digitalitetens ufullkommenhet. Eller noe i den duren. Du tenker gjerne på diskusjonen omkring Nikon D700? Her er det like mye D3s fantastiske signalbehandlig og beilprosessering som ønskes i ett D300-hus. Men fantastiske Iso-egenskaper er god nok grunn for de fleste for å ønske seg ett D700 i lomma(eller sekken)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ey du må komme med mer enn det for at jeg skal kjøpe det ass!

 

Bedre bilder når man cropper? (Dvs, generelt sett litt bedre bildekvalitet?)

 

Dynamisk omfang?

Tynnere DOF?

Dynamisk omfang er noe som inntil nylig har vert enn hake for analoge fotografer, men som nå begynner å gjevne seg ut, og forbedre seg i forhold til film, med god hjelp av D3.

 

Hva var det som fikk deg til å oppgradere til D300?

Lenke til kommentar
Bedre bilder når man cropper? (Dvs, generelt sett litt bedre bildekvalitet?)

 

Dynamisk omfang?

Tynnere DOF?

1. Bildene kan bli bedre med et hus som har FOVCF, men hovedsakelig kun om optikken er laget for FX. Siden FOVCF-sensoren kun utnytter den gode optiske delen av linsen. Så kommer man tilbake om de andre fordelene ved FX-sensoren teller opp mot litt optisk svikt i hjørnene.

 

2. Ja, bedre dynamikk

 

3. FX påvirker DOF ja, på en positiv måte - om man er fan av smud bokeh

 

Pokkers tordenvær. Et lyn-nedslag i nærheten drepte serveren min :(

Kondolerer. Mye tapt data?

 

 

"Får jeg legge til at Live View ikke har vært slått på utenom et par ganger de 2 første dagene jeg hadde kameraet? Tror ikke jeg vil kunne forstå hvorfor noen vil ha LV, men det er nå meg."

 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bruker det mer. Så og si hver dag jeg bruker kamera mitt over en viss tid blir det tatt bilder med LV.

 

Skjønner spesielt ikke hvorfor en makrofotograf som deg selv ikke bruker LV mer - også med den nydelige skjermen på D300.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Kan er Sigmablitsene brukbare til fjernstyring? Tenker å bruke pop-up-en på D200 for å kontrollere i lag med Radiopopper. har enn SB-600 fra før... Fungerer sigma sin på lik linje?

ps. paperjam er no' dritt!

Vet noen mer om dette?

Maser litt til om dette. Fungerer opplegget mitt? + Hvor kraftig er sigma 530(?) i forhold til SB-600/800?

 

Edit: Noen som vet hvordan man får nettverksforbindelse i Linux Ubuntu?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Men du lurte vel på FF 12MP, og ikke FF generelt...?

 

Pokkers tordenvær. Et lyn-nedslag i nærheten drepte serveren min :(

 

Tom

Hørte noe for litt siden jeg også. Men hindrer meg ikke i å stikke ut en tur å prøve 12-24mm! :D

Når det slår ned et par meter unna, så holder man seg inne.

 

Serveren min lukter ikke godt ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Kan er Sigmablitsene brukbare til fjernstyring? Tenker å bruke pop-up-en på D200 for å kontrollere i lag med Radiopopper. har enn SB-600 fra før... Fungerer sigma sin på lik linje?

ps. paperjam er no' dritt!

Vet noen mer om dette?

Maser litt til om dette. Fungerer opplegget mitt? + Hvor kraftig er sigma 530(?) i forhold til SB-600/800?

 

Edit: Noen som vet hvordan man får nettverksforbindelse i Linux Ubuntu?

 

Den Sigma 500 DG Super funker iallefall trådløst, tror 530 også burde det?

Lenke til kommentar
Lengste brukbare jeg har er 55mm, men har jo en sigma 150mm, men den suger på avstand. Trenger du 2 hus?

 

Nei egentlig ikke, men hadde vært kjekt å kunne ha normalzoom på det ene og telezoom på det andre, selv om jeg må selge det ene for å få råd til telezoom :p

Lenke til kommentar
Noen som vet hva x250 står for.

 

Det står i displayet til D300 etter 30sek og bulb...

 

Anyone? :)

sakset fra dpr

It's the flash X sync time. It's exactly 1/250 sec, the same as 250 (without x) in S priority. For +30sec of exposure you need a remote cord that allow T time or use bulb exposure with an external timer. The T time is a particular exposure that need to press the shutter release button twice: one to open the shutter and another to close the shutter. The remote cord that allow this are: MC-20 and MC-36. These cords also start a timer at the first press and stop it at the second press. I hope this help you, sorry for the English but is not my original language. Regards
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...