Gå til innhold

Tjenesten og de mulighetene man har i Sambandsbataljonen


Marius88

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn i Sambandsbataljonen på Bardufoss nå til neste tirsdag, og driver med litt research om hvilke forskjellige muligheter man har. Slik jeg har forstått det er det enten kommandoplasskompaniet eller regionstropp 1,2 eller radiotroppen under telekompaniet man vil havne i. Hvordan er tjenesten på de forskjellige plassene man kan havne? Ønsker meg noe med en del fysisk aktivitet. Hadde vært fint om noen som har vært der eller er der nå kunne ta seg litt tid til å fortelle litt om hva man driver med i de forskjellige troppene/kompaniene.

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, SBKP har soldater i 2 av troppene, men ingen av har samme tjeneste som TKP. Sambandstroppen gjør mye av det samme, men de er inne i kommandoplassr, og ikke ute i skogen under øvelser.

 

Ett annet alternativ da er å søke deg til Istar-troppen i KKP, de har en releseksjon, og er dermed en mer "skogtjeneste" under øvelser. (dvs, de sitter ute i skogen i en beltevogn med laptop og ser film; samme som TKP) :p

 

Jeg regner med at august-innrykket da blir sendt til TKP, og at sambandstroppen hjelper til med deres oppgaver til de har fått ett oppegående kompani igjen, men det er jeg ikke sikker på (tror dette ble gjort forrige januarinnrykk i alle fall).

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Nå drar jeg i alle fall med tog ned til oslo ifra trondheim. Kanskje vi møtes der ;o

 

Snedig å lese litt om hva man går til i alle fall, har litt blandet følelser akkurat nå, men det går vel bra. Der dro jeg :)

Hvorfor drar du så tidlig?

Jeg drar klokken 11-12 i kveld, fra en stasjon litt sør for Trondheim :)

 

Edit: Jeg skal også i sambandsbataljonen.

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Jo, grunnen er at jeg reiser ifra Levanger, ca 1 1/2 time nord for Trondheim, og toget går ifra Trondheim 23:05.

Da var jeg hvertfall hjemme igjen, kom til Trondheim klokken 21.00 i går.

 

Hadde du på blå Bergans jakke elns, og hvit genser med glidelås på?

Kunne ikke unngå å legge merke til at det var en der som hadde med seg en konvolutt det stod skrevet Norske Skog på, det var vel ikke tilfeldigvis deg?

 

Jaja, kan vel ta litt tid før du svarer siden du er langt der oppe i nord men håper du ser dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil anbefale varmt å søke i kommandotroppen etter rekrutten å velge Strids tren seksjonen hvis dere får valget :)

 

Jeg er i Strids tren seksjonen å trives ganske bra;)

 

 

Edit: etter noen månedere etter jeg har skrevet dette så har jeg funnet ut at alle burde håpe på å få slippe en førstegangstjeneste, mer meningsløst dritt arbeid på et år tror jeg ikke du får gjort noen andre plasser i dette vidstrakte landet, å jeg prater ikke svada eller tull. Etter jeg har dimmet så skal jeg komme med en full oppsummering hvordan dette såkalte året mitt har vært her oppe i bardufoss/sambandsbataljonen.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jo, grunnen er at jeg reiser ifra Levanger, ca 1 1/2 time nord for Trondheim, og toget går ifra Trondheim 23:05.

Da var jeg hvertfall hjemme igjen, kom til Trondheim klokken 21.00 i går.

 

Hadde du på blå Bergans jakke elns, og hvit genser med glidelås på?

Kunne ikke unngå å legge merke til at det var en der som hadde med seg en konvolutt det stod skrevet Norske Skog på, det var vel ikke tilfeldigvis deg?

 

Jaja, kan vel ta litt tid før du svarer siden du er langt der oppe i nord men håper du ser dette.

 

Var nok ikke meg det nei :p

Hvorfor kom du hjem så tidlig da? Fikk først perm nå, oije, og det er deilig etter noen harde uker i Bardufoss.

Lenke til kommentar
Jo, grunnen er at jeg reiser ifra Levanger, ca 1 1/2 time nord for Trondheim, og toget går ifra Trondheim 23:05.

Da var jeg hvertfall hjemme igjen, kom til Trondheim klokken 21.00 i går.

 

Hadde du på blå Bergans jakke elns, og hvit genser med glidelås på?

Kunne ikke unngå å legge merke til at det var en der som hadde med seg en konvolutt det stod skrevet Norske Skog på, det var vel ikke tilfeldigvis deg?

 

Jaja, kan vel ta litt tid før du svarer siden du er langt der oppe i nord men håper du ser dette.

 

Var nok ikke meg det nei :p

Hvorfor kom du hjem så tidlig da? Fikk først perm nå, oije, og det er deilig etter noen harde uker i Bardufoss.

Fordi jeg sa det jeg mente om de fyrene der, og at jeg nektet å utføre ordrer jeg blir tvunget til.

Var vel ikke så mange timene på Sessvollmoen, og bra var det, for det var jammen en trasig plass :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...