Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er galt med Rover?


MrL

Anbefalte innlegg

Sitter her nå og ser på Rover, så f.eks denne som koster nesten 50 tusen, og alikevel ser luksus ut, spesielt inni, i forhold til hvor mye den koster. Det må vel være et eller annet som ikke stemmer her, hva er bakdelen med dette merket/bilene?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En bakdel kan være at de er gått konkurs, og ikke lenger eksisterer. Selv om deler kan skaffes lett fra Honda. Kanskje også at kvalitetet aldri har vært kjent som veldig god!

 

Hmm .. ihvertfall gir det utseende messig veldig mye for pengene. Men stort sett er bilen grei eller?

Lenke til kommentar

En ting er jo at rover er konkurs.. Men rover er biler som har hatt lave bruktbilpriser før de gikk konkurs også. Den du linker til her er bygget på Honda Civic fra samme tid, og har sansynligvis bra kvalitet. Mye av delene til denne burde lett kunne skaffes hos en honda forhandler. Får delene som er spesielt for rover har jeg hørt at disse heller ikke er veldig vanskelig å skaffe, men ikke helt sikker på hvor du får tak i disse.

 

edit: Var vist litt sein der.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar

Den lave bruktbilprisen skyldes ryktet Rover (og en del andre britiske merker) pådro seg da de var en del av British Leyland. Rovere av nyere dato sies å ha god kvalitet. 400 og 600 er basert på Honda-plattformer, og 75 ble utviklet av Rover, men er fortsatt solid. Bensinmotorer kommer fra Honda og Rover. Ironisk nok har jeg hørt at turboutgaven av 600 med Rover-motor er mer driftsikker enn med sugemotoren fra Honda.

Lenke til kommentar

OMG, nå har jeg fått alerede store planer her, tror nesten jeg må spare opp til oppunder 100 tusen, når jeg ser hva man får utseende messig til den prisen. Hadde det ikke vært at jeg alerede hadde visst prisen, hadde jeg tippet det hadde kostet minst 3 ganger så mye, eller mye mer. Så hvis dette er en "ikke kjøp bil" må jeg virkelig få høre det nå. Ellers har jo mange sagt at kvalitetet er som Honda, og det høres vel ikke så ille ut :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Rover 400 i går faktisk. Den gikk for 25k. Dette er min første bil. Det er en Rover 400, med den engelske motoren. Den har gått i underkant av 90000 og har skinnseter, AC og er fin å se på. Et kjøp jeg er meget fornøyd med. Et problem som har hvert ganske normalt med 400 modellene er at toppakingen kan gå. Det er bare det jeg har hørt av fattern og en mekaniker hos NAF. Veit ikke hvordan det er med de andre modellene. Men det er meget fine biler, til en relativt lav pris. Var innom mekonomen her, og de hadde alt av deler man kan trenge. Rover har verksteder i Sverige da, men blir et lite stykke å kjøre hvis du skal på verksted.

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Rover 400 i går faktisk. Den gikk for 25k. Dette er min første bil. Det er en Rover 400, med den engelske motoren. Den har gått i underkant av 90000 og har skinnseter, AC og er fin å se på. Et kjøp jeg er meget fornøyd med. Et problem som har hvert ganske normalt med 400 modellene er at toppakingen kan gå. Det er bare det jeg har hørt av fattern og en mekaniker hos NAF. Veit ikke hvordan det er med de andre modellene. Men det er meget fine biler, til en relativt lav pris. Var innom mekonomen her, og de hadde alt av deler man kan trenge. Rover har verksteder i Sverige da, men blir et lite stykke å kjøre hvis du skal på verksted.

 

Lykke til =)

 

Begynner å høre bra ut dette. Først var det for godt til å være sant, det er det vel halveis forsatt, men ser nok ut til at dette blir et kjøp for meg også :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Rover 400 i går faktisk. Den gikk for 25k. Dette er min første bil. Det er en Rover 400, med den engelske motoren. Den har gått i underkant av 90000 og har skinnseter, AC og er fin å se på. Et kjøp jeg er meget fornøyd med. Et problem som har hvert ganske normalt med 400 modellene er at toppakingen kan gå. Det er bare det jeg har hørt av fattern og en mekaniker hos NAF. Veit ikke hvordan det er med de andre modellene. Men det er meget fine biler, til en relativt lav pris. Var innom mekonomen her, og de hadde alt av deler man kan trenge. Rover har verksteder i Sverige da, men blir et lite stykke å kjøre hvis du skal på verksted.

 

Lykke til =)

 

Begynner å høre bra ut dette. Først var det for godt til å være sant, det er det vel halveis forsatt, men ser nok ut til at dette blir et kjøp for meg også :)

 

 

Hehe :p Var nesten litt godt for å være sant synes jeg å, når jeg så annonsen på finn. Jeg fikk pruta ned 8000 på min :) Tror du blir fornøyd, for ble hvertfall jeg :) Er ikke ofte man finner en bil som har gått under 100k, 98-mod, AC og skinnseter til 25000!

Lenke til kommentar
Hehe :p Var nesten litt godt for å være sant synes jeg å, når jeg så annonsen på finn. Jeg fikk pruta ned 8000 på min :) Tror du blir fornøyd, for ble hvertfall jeg :) Er ikke ofte man finner en bil som har gått under 100k, 98-mod, AC og skinnseter til 25000!

 

Hehe høres bra ut ;)

Lenke til kommentar

jeg ville holdt meg langt unna Rover.

som kjøper kan du gjøre en god handel, men ikke som selger. verditapet på disse bilene overgår alt annet, da hjelper det ikke å si at det er Honda-kvalitet.

 

har hørt at diverse Honda-modeller fra midten av 90-tallet som ble bygget i England er dårligere kvalitetsmessig enn de japan-bygde Hondaene.

 

ville kjøpt meg en bil som ikke synker i verdi for hvert minutt som går, noe tysk eller japansk. Engelske biler generelt har vel aldri vært kjent for sin gode kvalitet, og det gjenspeiler på salgsprisene... tenk framtid - du skal jo selge bilen en dag også, og da er det kjekt å se at du får litt igjen for bilen også!

Lenke til kommentar
de fleste bruktbiler til 25k er neppe verdt noe når du selger de igjen uansett, en bil med ac/skinnseter vil stort sett alltid koste over 10k så lenge går=)

 

Hmm hvis man ser bort fra den ene røverhistorien her så ligger en Rover 400 i god stand med AC, lav km og skinnseter fra 40,000,- og oppover og da syntes jeg faktisk det er andre merker som kan konkurere spesielt da den har en stusselig 1.6l motor... Jeg ga 35.000- for min 98 Opel Vectra CD 2.0L som hadde gått 98.000km med Klima, Aut alt utstyr generelt uten skinnseter men alikevel en mye bedre bil som et eks..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Greit nok at de ligger ute til over 40 000, men vil tro du har en rimelig god mulighet for å prute mye på disse bilene pga. ryktet og det at de nå er konkurs. Så får du deg da en bil til 30.000 har du ikke det helt store verditapet på denne i forhold til en hvilken som helst annen bil. Jeg tror i hvertfall at det vil være en veldig bra førstegangsbil, spesielt med tanke på hva mange andre har som sin førstebil.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt over det, og vurderer bruke mer enn 70 tusen, muligens helt oppi 95 tusen isdenfor. Det man får for 50 tusen er jo bra, men det man får for f.eks 95 tusen er jo bare helt utrolig. De til 95 er omtrent dobbelt så fint minst, men koster jo dobbelt så mye også da :p Pengene til dette går vel fra lønnen fra dette året, jeg har få nøvendige utgifter, og kan derfor spare ganske mange titusen i år. Disse bilene synker vel også litt på et år, så det spørs jo hvor mye de koster da. Men er det noen som vet hvor mye mer disse bilene (i prosent eller penger) synker kjappere i verdi enn andre biler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...