Gå til innhold

Sette sammen vanlig Ubuntu + egen applikasjon til egen distro?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en applikasjon som jeg lurer på å flytte over til Linux. Å porte den skal gå ganske greit vil jeg tro. Det er nærmest en "embedded" applikasjon, i den betydning at brukeren ikke bruker maskina til annet, den står bare og gjør oppgavene sine.

 

Men istedet for å legge ut en .rpm-fil så kan jeg i grunn legge ut en full .iso-fil med hele greia? Det må da være vel så greit for brukerne mine å bare stappe i en cd med en ned-strippet Ubuntu eller lignende, istedet for å teste applikasjonen sin med nyeste versjon av hvilken-det-nå-måtte-være-distro som oppdateres hver 6 måned.

 

Hvor vanskelig er dette? Er ganske nybegynner på Linux.... Bør jeg løse det på en annen måte? Tips til hvor jeg evt kan finne folk som kan gjøre dette for meg?

 

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Kan nok være aktuelt for meg også om kort tid. Men så er det dette med lisensiering. Ubuntu er vel open-source, og da må vel også applikasjonen din ha åpen kildekode?

 

Ellers så er det en del som har begynt å legge ut applikasjonene sine som Virtuelle Maskiner. Dette kan kanskje være noe? Kunden trenger da kun Vmware Player som er gratis. Kunden slipper i alle fall å streve med forskjellig hardware som ikke funker o.l samt oppsett av et helt OS. Men du er vel kanskje interessert i stabilitet? Da vil jo selvfølgelig den voldtatte windows XP installasjonen i bakrunnen være en stor flaskehals :p

 

Bare et forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...