Gå til innhold

Ny 40"-42" i 10-15k klassen (Sony, Samsung eller...?)


Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det er på tide å bytte ut min 12 or gamle CRT! :blush:

 

Størrelse: 40 eller 42

Prisklasse: 10000 - 15000

 

Specs:

  • -LCD
  • -Minimum 2 HDMI men helst 3
  • -FullHD ingen must

Bruksområder i prioritert rekkefølge:

  1. DVD
  2. TV (Digital kabel tenker jeg det blir etterhvert)
  3. PS3 (Spill og BD)
  4. PC (spill)

Når det gjelder bildekvalitet er jeg mest opptatt av å unngå hakking,'tearing' og etterslep ved store bevegelser i bildet. Øvrige kvaliteter er selvsagt også viktig men bra sortnivå og kontrast hjelper ikke stort hvis bevegelser ikke er jevne imo.

 

 

Så langt har jeg to alternativer:

 

Alternativ 1:

Sony KDL-40V3000 (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87010)

Pris: ~14000,-

 

Alternativ 2:

Samsung LE40M86BD (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=78762)

Pris: ~12000,-

 

 

Samsungen er jo litt eldre men såvidt jeg skjønner fortsatt veldig populær og siden den er litt billigere vil jeg få råd til en PS3 også. Går ut fra at Sony'en har en del bedre bilde siden er er nyere og dyrere?

 

Noen som har synspunkter på mine to alternativer evt. andre forslag?

 

Noen gode alternativer i 10000,- segmentet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samsung gir mest for pengene... og jeg er ikke mye imponert over sony tver... m8 er en veldig god tv selv om den straks runder 1 år...

 

personlig hadde jeg uten tvil tatt samsung

 

Leste på at annet forum at Samsung var dårlig på ting som panorering (dvs hakking ved horisontal kamera bevegelse)...eneste plassen jeg har sett det nevnt forsåvidt men er det noe i det?

Lenke til kommentar
Har alle bodd under en stein det siste året eller? Hvorfor LCD?

 

Tja, jeg er ingen flat-tv ekspert men såvidt jeg har skjønt er ikke plasma så overlegen at kun de som har bodd under en stein velger LCD?

 

Min grunner for å velge LCD er at:

-Jeg ønsker å slippe å tenke på innbrenning

-Skal bruke den til PC og PS3 (browser)

-Har inntrykk av at en LCD tv er mere robust når det gjelder flytting?

-Produsentene ser ut til å satse mest på LCD teknologien (uten at det nødvendigvis betyr at de synes LCD er best, men dog).

Lenke til kommentar
plasma kan ikke ligge under frakt men kan legges ned for å montere feks veggfeste

 

lcd på over 32" må også fraktes stående

 

plasma er best på tv/film og i mørke rom

 

lcd er best på spill, data og har ingen problemer om det skulle være enten mørkt eller lyst i rommet...

 

Er du sikker på at LCD over 32" må fraktes stående?

 

I så fall burde du bedt om en oppdatering i sticky-guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569343

Lenke til kommentar

Bestilte meg 40w3000 på torsdag. Det jeg har sett av denne matcher alt fra Samsung i samme prisklasse. Er generelt skeptisk til Sony, men denne tok meg litt med storm. V3000 har bare noen små forskjeller, å er en nesten like god Tv. En annen ting for disse er at de har innbygd digital tuner som visstnok skal gå overens med det nye bakkenettet, så du slipper den ekstra lille boksen til 1500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...