Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil til 25k, er jeg for kresen?


Anbefalte innlegg

Takker for forslagene.

 

Fiestaen så grei ut. Eneste er at jeg håpet å finne en i Bergensområdet.

 

Corsaen er solgt, ellers er den femdørs, noe jeg ikke synes hører hjemme på en småbil, ettersom hele bilen er bare dekket av dører.

 

Skodaen.. Har hatt Skoda Felicia selv og det var ikke akkurat noe å skrive hjem om. Denne er også et stykke unna. I tillegg bekrefter jeg at jeg kanskje er for kresen ved å klage på rusten på bakluken.

 

Zx-en så faktisk veldig grei ut den. Jeg kunne svelgt tanken på en stasjonsvogn hvis den var så fin som denne. Men denne er fransk og i Molde.

 

Ka-en så grei ut den også. Eneste med Ka-en er jo at den er evinnelig liten. En kamerat av meg hadde en slik, og selv jeg som liker småbiler, synes denne var liten. Men kan jo bli en artig go-kart. :)

 

Men nok en gang, takk for forslagene, skal se litt på reiseavstand osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men har selv vokst opp i en 740, så vet litt om de bilene. Syns at de holder seg vel stiv i pris, skal ikke se bort ifra en pris på 30k.

740'n jeg har nå kosta 2500kr, den er eu-godkjent fram til sommern. Har hatt 5biler som kosta under 5000kr og alle har vært fullt kjørbare og har fungert flott med minimum vedlikehold i de årene jeg har brukt de.

 

Mitt tips: drit i hvem som har hatt bilen, se på tilstanden. Det er null problem å finne seg billige biler som holder i mange år. Problemet dukker opp når man blir kresen. At en bil har for mange dører blir litt for dumt når du samtidig vil ha en billig bil. Lev med mange dører eller bla opp mer penger for en bil med færre dører

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, en kan sikkert finne biler som er fullt brukbare for under 5000,-. Men i den prisklassen der, vil jeg påstå at du må ha noenlunde kompetanse med biler, som jeg har forstått at du har, men som jeg ikke har. Blir dyrt om en skal levere bilen inn hver gang den stopper.

 

Angående tidligere eier, vil jeg påstå at det har litt å si. Er ingen fasit, men jeg har selv kjørt biler hardt og er derfor skeptisk til ungdomskjørte biler.

 

Med andre ord så er jeg kanskje litt for kresen for biler i denne prisklassen. Jeg trodde virkelig at en kunne få en brukbar bil i et sånn ca interessefelt, men ser jo at jeg må betale litt mer for å få både i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall 2 favoritter jeg har god erfaring med:

 

92-97 mod. Mazda 626 GLX

 

Godt støyisolert (til japse å være), 115 hestern er småsprek, god plass, småkul me feite felger, veldig driftsikker. Relativt lav delepris.

 

Mitsubishi Galant 94-96 mod. GLS(i)

 

Sikker, sprekere enn Mazdaen, bråker til gjengjeld mer. Veldig driftsikker og fin å se på. Relativt lav delepris.

 

Begge bilene finner du høyst sansynlig til 25-30 000 i god stand, bare du sjekker ut noen av dem. Man finner ikke drømmebilen på første visning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal du ha en bil du betaler lite for som er holdbar og lite feil på må du kanskje vureder korea klassen... Kia, Daewoo og Hyundai er holdbare biler. Dem koster ingen ting og er billige i drift. å finne en slik liten bil til en billig penge kan umulig være noen stor utfordring... Men nå skal det da siest at komfort er ikke noe å skryte av, også er det jo "gnien peis" klasse bil..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Bilen er jo veldig drift sikker og kolisjons sikker. Den er også meget god og kjøre, både sommer og vinter. Men sjekk rust under dørene, da dette har vært en svakhet hos disse bilene. Men min var helt rustfri, så alle er ikke rustene.

Kommer ikke på noen andre svakheter på disse bilene...

Siden den har "komplett" service hefte, så er 235.000 ikke så veldig mye på de bilene der. Er flere i Saab Turbo Club som har OG900 smo har gått over 500.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...