Gå til innhold

Philips 42PFL5322 til 8000 - bra TV?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal prøve å være flink her, ved å følge stickyen, så dere kan hjelpe meg mest mulig ;) Er ikke så flink på TV-specs, men synes denne ser veldig fin ut:

 

http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO26456

 

Uansett, om behov:

 

Størrelse:

Jeg ønsker mellom 37 og 42 tommer

 

Prisklasse:

Under 10,000

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

LCD, trenger ikke være full HD

 

Hva slags kildesignal har du?

Jeg har kabeltv foreløpig, men kommer ikke til å se for mye på TV, blir mest DVD og spill

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

DVD, spillkonsoll som Wii, og kanskje fra PC til TV

 

 

Hva synes dere om denne TV-en? Finner ikke så mange produkttester av den at det gjør noe, men Philips er jo et kjent merke, og 42 tommer til 8000 virker jo veldig overkommelig.

 

Anyone? :)

Takk!

Endret av pesaroso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvilken tv du kjøper deg, oppgrader til digital kabel-tv! Du vil tjene mye på bildekvalitet når du skal se på tv :). DVD-spilleren din bør også støtte komponent (rød, grønn, blå) eller hdmi for bra bilde på den nye tven.

 

Dette er den rimeligste serien til philips, philips vinner tester for sine 7 og 9-serier. Skjermen er mye for pengene, uten tvil, men for 10-12000,- får du feks en panasonic PV70, som rett og slett grisebanker tvene under 10000,- når det gjelder bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Uansett hvilken tv du kjøper deg, oppgrader til digital kabel-tv! Du vil tjene mye på bildekvalitet når du skal se på tv :). DVD-spilleren din bør også støtte komponent (rød, grønn, blå) eller hdmi for bra bilde på den nye tven.

 

Dette er den rimeligste serien til philips, philips vinner tester for sine 7 og 9-serier. Skjermen er mye for pengene, uten tvil, men for 10-12000,- får du feks en panasonic PV70, som rett og slett grisebanker tvene under 10000,- når det gjelder bildekvalitet.

Hei! Takk for svar :)

 

For det første studerer jeg, så bakkenettet her er ikke noe jeg kan velge i, er studenthybler ;) Dessuten kommer jeg nok til å gå i annskaffelse av digital kabel-TV etterhvert.

 

DVD-spilleren min har scart, men har noen andre innganger bak, så jeg får se hva jeg snuser opp, takk for tips :)

 

Dette med 7 og 9-serie, er dette det TV-en min er? ^^ Jeg ser ikke helt serien der.. =P Men ser også at denne TV-en går for 10,500kr andre steder, derfor jeg vurderer denne ekstra mye; som student har jeg ikke mye penger, så det du foreslår til 10-12,000 er sikkert vel og bra, men jeg burde egentlig ikke ha gått noe særlig over 8,000, derav topic.

Lenke til kommentar

Som jeg sier, jeg anbefaler deg jo digital kabeltv. Bakkenett er bare tull om du allerede er tilknyttet kbale. Studenthyblene i oslo er tilknyttet canal digital, 795,- for en dekoder og du er igang med bedre bilde. 299,- pr år betaler du etter dette.

 

Den philipsen du har sett på er 5-serien, altså philips sin budsjettserie. Om budsjettet ditt er på 8000,- bør du vurdere 37" istedenfor 42".

 

Hvor langt unna skal du sitte? Studenthybler er små, fint om du kan måle ca meter :).

Lenke til kommentar
Som jeg sier, jeg anbefaler deg jo digital kabeltv. Bakkenett er bare tull om du allerede er tilknyttet kbale. Studenthyblene i oslo er tilknyttet canal digital, 795,- for en dekoder og du er igang med bedre bilde. 299,- pr år betaler du etter dette.

 

Den philipsen du har sett på er 5-serien, altså philips sin budsjettserie. Om budsjettet ditt er på 8000,- bør du vurdere 37" istedenfor 42".

 

Hvor langt unna skal du sitte? Studenthybler er små, fint om du kan måle ca meter :).

Ja, men jeg ser ikke så mye på TV fra før, så akkurat det blir ikke så stor forskjell ;) Jeg bruker hovedsaklig TV-en til spill og film. Forresten studerer jeg ikke i Oslo, men et lite sted i Nord, hvor man ikke kan få den slags tilknytning. Og om man kan, fyrer jeg ikke hundrelapper på det når jeg kan få "ok" kvalitet de få timene i ukene jeg ser på TV.

 

Sofaen er mellom 3.5 og 4 meter unna TV-en. Vurderer 37" og, men jeg leter og leter på nett i rundt den prisklassen underkant, så når jeg fant 42 så billig tenkte jeg og slå til.. Er det veldig stor bildeforskjell om jeg velger en 37" til samme pris? :)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Til 8000,- så får du feks en Sony 37P3000-tv nå, dette er etter min mening et bedre kjøp :). Men 42" er nok den riktige størrelsen for deg også.

Hmm, ser bare Pixmania som har denne TV-en til under 9000kr, og de er vel litt frem og tilbake på sendinger og slikt mener jeg jeg har lest ;)

 

Men jeg som ble så glad når jeg så specsene på Philips TV-en jeg vurderer å kjøpe, var så mye fancy av bildeforbedringsgreier, men jeg har ikke direkte peiling på TV, så kan hende det er bare rubbish ^^

 

Takk for hittil svar :)

Lenke til kommentar

*bump*

 

Jeg har fått TV-en nå, Philipsen that is.. Flott TV, eneste jeg stussa på var at den ikke hadde VGA-inngang :/ Det var nokså stor nedtur for meg, da jeg har Xbox360 og en eventuell laptop til disposisjon..

 

Finnes det en dings der ute som kan konvertere ellerno? Kan hende jeg spør dumt, men liker lite å tape bildekvalitet på å måtte kjøre SCART i stedet pga manglende inngang.. Trodde VGA-inngang var nokså standard :(

Lenke til kommentar

Så Philps'en på lefdal, og jeg synes personlig at bilde ikke var noe særlig.. Ble også fraråda å kjøpe Sony 37" p3000 som de hadde på tilbud til 6995(tror jeg, ihvertfall 1000kr billigere enn på siba).. Sony tv'en hadde tydelig etterslep og ganske blasse farger.. jeg endte opp med å kjøpe den siste Samsung M86 37" full-hd tv'en Siba på Lierskogen hadde igjen, fikk den for 9000kr.. og bildekvaliteten på denne tv'en imponerer meg stort! M86 er forresten nøyaktig samme tv som M87, bortsett fra at M87 har en sølvlist nederst på tv'en! Expert selger 37"ern av M87 til 14k! Så gå for 37" M86, da får du en tv av meget bra kvalitet til en gunstig pris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...