Gå til innhold

Kommentarer til Yggdrasil


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan du poste dine kommentarer og forslag til Yggdrasil.

 

Prosjektet finner du her.

 

Jeg setter pris på tilbakemeldinger om uklarheter i loggen og andre ting.

 

Spørsmål er det også bare å komme med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare henge meg på :D Programmering kan jeg nok av til at det er kunnskapen om spill som begrenser kvaliteten på det jeg selv kan lage framfor kunnskapen om det anvendte språk. :wee: Kjempe greier, blir spennende å følge utviklingen.

Skrevet
Stilig greier :D

 

spanandes!

 

Forresten, har du sett på DevIL? er veldig hendig å støtte mange teksturformater, særlig med tanke på HDR, cubemaps etc.

 

Jepp jeg har sett på DevIL, men ikke på en god stund og da var ikke HDR og slik med så jeg må nok ta en ny titt :) . Jeg har fra før av støtte for cubemaps fra DDS filer, men hdr har jeg ikke.

 

Jeg vil bare henge meg på :D Programmering kan jeg nok av til at det er kunnskapen om spill som begrenser kvaliteten på det jeg selv kan lage framfor kunnskapen om det anvendte språk. :wee: Kjempe greier, blir spennende å følge utviklingen.

 

 

Det er mye av kodingen som godt kunne vært i et program så det er ikke noe problem. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha med flere, men skal jeg bli ferdig må jeg nok det ;). Jeg må tenke på det en god stund før jeg kan gi deg og eventuelt flere et svar.

 

Ellers så vil jeg takke for veldig positiv respons.

Skrevet

Vet ærlig talt ikke om DevIL kan lese HDR enda, for jeg har ikke kommet så langt enda, men DevIL støtter dds, som igjen støtter HDR, så jeg gikk utifra at det er støttet.

Skrevet
Vet ærlig talt ikke om DevIL kan lese HDR enda, for jeg har ikke kommet så langt enda, men DevIL støtter dds, som igjen støtter HDR, så jeg gikk utifra at det er støttet.

 

Støtte DDS HDR?

Jeg må virkelig oppdatere meg :(

 

Virker kult dette. Hvor lang tid har du brukt hittil?

 

Ja si det, jeg er ikke helt sikker, men jeg vil tro ca 1,5 år.

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Shaders og sånt skal man ikke spøke med, da er det mye matematikk inne i bildet.

Jeg synes ray tracing og sånt er ganske nasty greier, det som også er komplisert (men som PhysX gjør mye enklere) er collision detection.

Men selve OpenGL er ikke så vanskelig å bruke, man trenger ikke så mye erfaring for å klare det.

 

Giddion: Har du egentlig kikket på skeletal animation enda? jeg har litt problemer med å forestille meg hvordan man burde keyframe det...

Framebasert animasjon med interpolering er ikke så veldig hokus pokus, men skeletal animation er det :S heldigvis kan PhysX hjelpe litt med det :D

  • 4 uker senere...
Skrevet

Har ikke sett så veldig mye på det du har gjort (skal se litt mer), men jeg liker tanken på å kombinere RPG og RTS. Helt klart mine to favoritt-genere innen gaming.

 

Stå på! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...