Gå til innhold

Årets kamera - Redaksjonens valg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"....Zoomområdet er viktig og RAW-funksjonen er omtrent like god som på Canon G9. Bildekvaliteten er best blant 18x-zoomene og objektivet stikker såpass kort ut fra kameraet (selv ved full tele) at en 1.7x telekonverter...."

 

Ja jøss, 18x zoom, ganget med løs telekonverter er sikkert så bra optisk at du har stor glede av RAW filer. ;)

Lenke til kommentar
En rekke folk innbiller seg nå at Canon 40D er det beste kjøpet, noe det kanskje langt fra er... Som andre påpeker er det nesten halvert i pris i løpet av veldig kort tid nettopp for ikke å konkurere med et kamera som er i en helt annen liga....

 

Eg veit at eg begir meg ut på eit sårt punkt her Dahle, men for mange er ikkje d300`s specs verdt 4000-5000 kr ekstra, og D300 har dessuten ikkje noko betre bildekvalitet enn 40d. Og det at d300 er marginalt (ja, marginalt, ikkje i ein annan liga som du seier) betre på nokre områder er berre positivt for canonfolket, sidan vi då får eit godt kamera til ein lavere pris, for da har vi råd til å kjøpe oss nydelige f1.2-objektiver.

 

 

:)

Lenke til kommentar
"....Zoomområdet er viktig og RAW-funksjonen er omtrent like god som på Canon G9. Bildekvaliteten er best blant 18x-zoomene og objektivet stikker såpass kort ut fra kameraet (selv ved full tele) at en 1.7x telekonverter...."

 

Ja jøss, 18x zoom, ganget med løs telekonverter er sikkert så bra optisk at du har stor glede av RAW filer. ;)

Ikke vet jeg, jeg har ikke prøvd kombinasjonen, men det vil jo naturligvis være en siste mulighet, tror ikke du også? ;)

Lenke til kommentar

""Uten å være fanboy så var jeg ikke videre imponert over at Nikon var totalt fraværende her, spesielt på speilrefleks. D300 knuser Canon 40d i de fleste tester, og jeg vet ikke om denne arikkelen skal derfor tas seriøst eller rett og slett om den er utdatert i det dere publiserte den""

 

Slik jeg ser det stiller D300, 40D, Sony A700 og E-3 i samme klasse. I de fleste tester konkluderes det vel med at bildekvaliteten er stålende på samtlige. Det er vel ingen som "knuser" motstanderene, ei heller Nikon. Dog man man vel si at 40D "knuser" de andre på pris :whistle:

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Canonfolket kan vel takke Nikon d300 for at prisen på 40d er den det er i dag....

 

Man kan jo heller ikke prissette en lada og en ferrari i samme prisklasse ;)

Enda verre blir det når man priser Lada'en 50% mer enn Ferrarien :D

 

Fra spøk til revolver, så er er ikke D300 og 40D i samme klasse. Canon og Nikon har jo med det å legge seg på forskjellige nivåer.

 

Men du kan jo trøste deg med at Akam sannsynligvis tester 4 Nikon kameraer i år, D300, D3, d40(x) erstatningen (D60?) og D80 erstatningen (D90?).

 

Tom

Lenke til kommentar
Canonfolket kan vel takke Nikon d300 for at prisen på 40d er den det er i dag....

 

Man kan jo heller ikke prissette en lada og en ferrari i samme prisklasse ;)

Nei, men så snakker vi jo tross alt om en Ferrari og en Ferrari. En Ferrari 360CS mot en Ferrari F430.

 

Enda verre blir det når man priser Lada'en 50% mer enn Ferrarien :D
Trist med Ferrari som ikke tåler en liten dusj ;o)

Som om Nikon D300 er særlig værbestandig? :p

Lenke til kommentar

Var vel mer spøkende ment. ;)

 

D300 virker klart bedre værtettet enn 40D (virker? jeg tror vi trygt kan si at det ER det).

 

Men jeg er fortsatt litt tilbakeholden, de tør tydeligvis ikke å helle vann over kameraene, hadde de stolt såpass på husene sine som 'værtettet' bør bety, da hadde de ikke hatt store problemer med å gjøre det. :)

Lenke til kommentar

Ja. :p

 

Men en ting jeg ikke helt forstår er at Olympus ikke utstyrer alle kamerahusene sine med værtetting. Selve værtettingen i seg selv kan ikke koste spesielt mye, merk at magnesiumsskroget på E-3 nok står for det meste av kostnadene ved selve huset.

 

Men helt alvorlig, hvorfor ikke? Jeg kan bare tenke meg et E-420 med værtetting og sensoren fra E-3! Bare værtettingen ville være nok til å overbevise meg (og ikke minst gi et satans relevant salgsargument for alle Olympus' hus). For å sitere meg selv på et utenlandsk forum, I'd buy one in a jiffy!

 

Jeg forventer at Olympus leser denne tråden og slår seg på ideen min. :wee:

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...