Gå til innhold

Elkjøps prisgaranti. Funker den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser en del snakker om denne her på forumet.

Jeg ser ikke at det står noe om dette fra Elkjøps side.

Kan noen forklare meg hvordan dette funker og hva man skal gjøre osv?

Takk for svar

Mvh Furulinho

Videoannonse
Annonse
Skrevet

betyr bare at de matcher prisen til et annent sted, hjelper deg ingenting med mindre du er så mistenksom ovenfor det andre stedet at du heller vil handle på elkjøp

Skrevet

Prisgarantien fungerer fint den sist jeg kjøpte mobil der. Jeg kom med et reklameblad fra Expert og sa at jeg skulle ha den mobilen med det abonnementet til den prisen. Null problem! Jeg er usikker på om de godtar internettpriser.

Skrevet
nei de godtar bare stedbaserte butikker.

hvordan hjalp det deg da? kunne du ikke bare handlet på expert?

meg?

Jeg trengte mobil fort, og jeg skulle til elkjøp uansett, så da ble det elkjøp,

Skrevet

Elkjøp's prisgaranti fungerer egentlig ganske greit, den gjelder lokale butikker og til en viss grad nettbutikker. Det vil si, hvis noe koster uhorvelig mye mindre på nett, kan du vise til det så vil de fleste på elkjøp gjøre noe med det. For eksempel sette ned prisen så det tilsvarer pris på varen på nett + frakt eller sånt.

Hovedpoenget med prisgarantien er vel egentlig det at du skal kunne gå dit og handle uten å måtte sjekke andre steder, rett og slett fordi de skal være billigst. Prisgarantien fungerer også i ettertid, det vil si, har du allerede handlet noe på elkjøp, som du innen 30 dager finner billigere noe annet sted eller i samme elkjøp butikk, så skal du få igjen mellomlegget også. Dette fordi at du skal føle deg trygg på elkjøp, er jo klart et stunt for å få inn kunder, men et meget bra ett egentlig. Det fungerer jo også slik at hvis de ikke har varen på f.eks. expert så kan du gå til elkjøp med annonsen deres og høre om de har den, har de det får du den til samme prisen der som du ville fått på expert.

Så er jeg personlig veldig glad i den 30-dagers returretten de har jeg da, jeg handler bare på elkjøp fordi de er den eneste bedriften som har det med mulighet for å faktisk åpne forpakningen og prøve produktet før du bestemmer deg 100%, er du ikke fornøyd så er det bare å gå tilbake å levere. (gjelder da ikke på mobiltelefon, parabol, film, spill, generelt abonnementsbundne varer).

Det eneste som er litt synd er at noen selger er mere krasse enn andre, men sånn er det jo dessverre over alt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har Elkjøp BÅDE prisgaranti OG 30 dagers åpent kjøp? Trodde de hadde delt det slik at Lefdal hadde en av delene og Elkjøp den andre?

Stadig flere får jo slike prisgarantier nå. Ser for meg en artig situasjon der man går fra den ene forhandleren som har 150% prisgaranti, til den andre som OGSÅ har 150% prisgaranti. Med skriftlig tilbud i hånd går man tilbake til den første osv osv helt til varen er gratis :D Det hadde vært noe...

Skrevet

nå er det noen måneder siden jeg jobba i elkjøp, men mente virkelig elkjøp kutta ut prisgaranti for noen år siden..

er annonsegaranti (kjøper du et produkt og det kommer på tilbud innen 30 dager så kan du få tilbake pengene mellom) og vet de fleste butikker fortsatt kjører prisgaranti mot lokal konkuranse.

lefdal har vel kjørt med det hele tiden trur jeg..

så to sum up, trur ikke det er noe offisiel prisgaranti lenger, men jeg er ikke 100% sikker.

Skrevet

30-dagers returrett på nesten samtlige varer er vel den største grunnen til at jeg handler på Elkjøp. Det er ofte ganske lang ventetid der, men det er det verdt hvis jeg kan levere tilbake produktet innen 30 dager, helt uten spørsmål og krangel.

Skrevet

Elkjøp har prisgaranti mot fysiske og nærliggende butikker. Dette er noe elkjøp ikke reklamerer med utad men den lever fortsatt i beste velgående i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...