Gå til innhold

Hjelp til kjøp av digitalt kompakt kamera.


Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for å skaffe familien et nytt digitalt kamera.

Budsjett ca. 3000,-

 

Skal brukes til alle formål. Har 2 små gutter i huset vi skal ta masse bilder av.

 

Mitt nåværende kamera er et fujifilm f460. Har ikke vært helt fornøyd med det kameraet da det blir uklare bilde i rom med dårlig belysning. Alle tidligere kamera har vært olympus.

 

Siden det er så mange som har peiling på kamera her på forumet ser jeg meg et snitt i å få tips og spare meg selv for mye tenking og grubling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt nåværende kamera er et fujifilm f460. Har ikke vært helt fornøyd med det kameraet da det blir uklare bilde i rom med dårlig belysning. Alle tidligere kamera har vært olympus.
Fujifilm F40fd er nok det rette kameraet for deg. En divisjon eller to foran F460, minst... Antakelig beste kompaktkameraet i dårlig belysning, semikompakte unntatt.
Lenke til kommentar

Det har i det siste vært tildels heftige debatter her ang. F40fd kontra Ixus 800/900-serien. Alle disse er meget gode, men så lenge du fremhever dårlige innebilder er fortsatt Fujifilm best i klassen med flere av sine i F-serien.

Men hvis du svi av 3K kan du jo heller kjøpe 2 stk. F40fd :!: . Har det selv, det er meget godt på innebilder.

 

Forøvrig, hvis vidvinkel er ønskelig kan du jo også se om du finner restlager av det større S6500fd. Det er riktignok ikke lommekamera, men derimot et ultrazoom med mekaniske ringer for zoom og fokus. Det har 10.7 x zoom, fra 28-200mm, og dermed god vidvinkel. Det har også kjapp autofokus, og med ansiktsgjenkjenning er det glimrende for småtasser. Jeg har selv kjente med dette kameraet, og det tar svært imponerende støysvake innebilder på tildels høy ISO. Inntil nylig ble var det iallfall til å få til latterlige 2.2K, vanvittig mye kamera for pengene iallfall.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...