Gå til innhold

Q3 recording


Anbefalte innlegg

Når jeg kjører osp mod`en og skal recorde demo får jeg beskjed om at g_syncronousclients må være 1..greit nok, jeg setter den til det, men da begynner spillet å hakke sinnsykt uten at jeg ser drop i framerate....

 

Hva gjør egentlig den kommandoen og hvorfor får den q3 til å hakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-07 19:15, Thaxx skrev:

Når jeg kjører osp mod`en og skal recorde demo får jeg beskjed om at g_syncronousclients må være 1..greit nok, jeg setter den til det, men da begynner spillet å hakke sinnsykt uten at jeg ser drop i framerate....


Hva gjør egentlig den kommandoen og hvorfor får den q3 til å hakke?


 

Hmmm...

 

Jeg har ikke peiling på Q3, men jeg kan gjette at det går like hakkete hos deg som det gjør hos han som har dårligest maskin. syncronousclients betyr vel at du er "synkron" med de andre. Kan godt hende at jeg tar feil her...

Lenke til kommentar

Sett først på g_synchronousclients 1, skriv /record navnettildemoen, og skru av g_synchronousclients ved å sette den til 0 igjen. Jeg vet ikke hvorfor det står at man må det på for å ta opp demoer, det er jo bare tull, mulig Q3 mener at man må ha det på for å starte å ta opp demoen, da gir det jo mening.

 

En annen måte å ta opp demo på når du bruker osp er å bare skrive /autorecord, da slipper du alt som har med g_synchronousclients å gjøre, en ulempe er at du ikke får velge navnet til demoen selv, men det er jo ikke SÅ farlig.

 

Husk at hvis du skal ta opp demo på din egen "listen" server, så virker ikke /autorecord, og for at demoene skal bli brukbare, må du sette sv_fps til 120 (20 er default).

 

Alle som hevder noe annet, tar feil, ikke hør på dem. Jeg har spilt Q3 i over to år så jeg bør være pålitelig (ikke no vondt ment mot andre folk :)

 

[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-01-07 22:34 ]

Lenke til kommentar

Prøvde autorecord og det funka =)

 

Du snakker om sv_fps....hva gjør denne kommandoen?

Eller enda bedre... hvor kan jeg finne en fullstendig liste over q3 kommandoer med syntax og forklaring?

 

Har sett rundt på planetquake, men bare finni forklaringa til noen få (og sikkert mest brukte) kommandoer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...