Gå til innhold

Noen som har erfaring med Advent maskiner?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg så litt i Elkjøp reklamen som var med avisa i dag og fikk sjokk. Bærbar PC til 1995 kroner. Det var en PC som heter Advent. Forsåvidt ser PC`en grei ut. Det var greit med plass på den, men kanskje litt lite ram. 1 GB Ram og Windows Vista KAN kanskje være litt i snauest laget. Bør helst opp på 2 GB synes no jeg. Jeg setter ikke store krav til en bærbar PC. Bortsett fra at 2 GB Ram hadde vært noe. Jeg har litt forskjellige Teorier om bærbare maskiner:

 

 

1. Man bør ikke ha større en 15.4 tommer skjerm hvis man skal ha den med seg rundt. Da mener jeg jobb/skolesammenheng.

 

2. Bærbare maskiner egner seg ikke bra til spill uannsett hvor bra PC`en måtte være.

 

3. Du må oppå voldsomme summer for å nærme deg en laptop som kanskje er like kraftig som en brukbar bra stasjonær PC.

 

Men det jeg lurte på var:

 

1. Hvordan er det med kvaliteten på disse Advent maskinene?

 

2. Hvordan er det med kompitabelhet på minne?

 

3. Hvordan er kvaliteten på disse maskinene?

 

 

Det blir nok ikke å kjøpe en PC til 1995 kroner selv om jeg ønsker meg en laptop nå og sparer, men forsåvidt så PC`en brukbar ut.

Noen som har erfaringer med disse maskinene?

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var mange som kjøpte Advent rundt her sist Elkjøp hadde storkampanje på dem - tror nesten alle maskinene har tatt kvelden.

Utifra det jeg har sett av de er de Akkurat så billig og rælete som man kan forvente, jeg hadde nå spart litt til og kjøpt noe annet eller gått for noe brukt.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hei. Jeg så litt i Elkjøp reklamen som var med avisa i dag og fikk sjokk. Bærbar PC til 1995 kroner. Det var en PC som heter Advent. Forsåvidt ser PC`en grei ut. Det var greit med plass på den, men kanskje litt lite ram. 1 GB Ram og Windows Vista KAN kanskje være litt i snauest laget. Bør helst opp på 2 GB synes no jeg. Jeg setter ikke store krav til en bærbar PC. Bortsett fra at 2 GB Ram hadde vært noe. Jeg har litt forskjellige Teorier om bærbare maskiner:

 

 

1. Man bør ikke ha større en 15.4 tommer skjerm hvis man skal ha den med seg rundt. Da mener jeg jobb/skolesammenheng.

 

2. Bærbare maskiner egner seg ikke bra til spill uannsett hvor bra PC`en måtte være.

 

3. Du må oppå voldsomme summer for å nærme deg en laptop som kanskje er like kraftig som en brukbar bra stasjonær PC.

 

Men det jeg lurte på var:

 

1. Hvordan er det med kvaliteten på disse Advent maskinene?

 

2. Hvordan er det med kompitabelhet på minne?

 

3. Hvordan er kvaliteten på disse maskinene?

 

 

Det blir nok ikke å kjøpe en PC til 1995 kroner selv om jeg ønsker meg en laptop nå og sparer, men forsåvidt så PC`en brukbar ut.

Noen som har erfaringer med disse maskinene?

 

 

Hilsen. wil.

 

 

Hei !

 

For å hindre at folk "løper og kjøper" må det jo legges til at man forplikter seg til å installere ADSL fra Telenor for å få denne prisen. PC-en i seg selv blir billig hvis msn samtidig hadde tenkte til å velge ADSL.

Men spesifikasjonene er kun gode nok for enklere oppgaver (som de fleste egentlig utfører). Jeg regner med at dette er et produkt der minnebrikker er fordelt 2 * 512 og at evt. utvidelser er standard.

 

Søker man på Advent 1015 finner man litt mer informasjon. Ser også at nettpris er 3795 kr for denne modellen.

 

Jeg har ikke noen lengre erfaring med disse pc'ene, men tror nok at man må vente seg små 'momenter' som de fleste andre billige PC-er. Delene og byggekvaliteten er nok under gjennomsnittet for forumets vanlige bærbare PC-er. Uansett har du Elkjøp's '30 dager' hvis du ved hjemkomsten finner ut at det var et for billig kjøp.

 

Levetiden for slike varer er begrenset, men man skal jo like det man jobber på også ...

 

 

M.v.h.

 

Jan M.

Endret av vikingjan
Lenke til kommentar

Jeg hadde en kompis som hadde kjøpt en Advent (ettellerannet) for to år siden og jeg har bare en ting å si:

 

HOLD DERE LAAAANGT UNNA ELKJØPS EGET MERKE ADVENT!!!

 

Jeg reagerte på ganske mye før jeg i det hele tatt hadde begynt å bruke dritten, kabinettet/casingen var av så dårlig kvalitet at det mest føltes ut som ei blaut lefse når man løftet den og åpnet skjermlokket. Den var så slapp og "myk" at man sikkert kunne bruke den som hodepute.

 

Når jeg etter det første sjokket trykket power knappen reagerte jeg veldig på det russiske mafia oppstartsbildet til BIOS. Hele stilen minnet meg mest om før scenene på den Borat filmen, Masse russisk tull og grafisk propagandalogo.

 

Alt av hardware inni var utvalgt fra nederste hylle, drittskjerm, elendig trådløstkort, møkkatastatur, treg ekkel og liten harddisk. Jeg ble faktisk kvalm av å sitte med så mye dritt i fanget på en gang :cry:

 

Etter noen ukers vanlig bruk løsnet taster o.l. Usb-portene knakk som saltstenger fra hovedkortet ved kun normal belastning, noe som medførte at han ikke hadde flere som virket etter to mnd. drift :no:

 

Stakkars uheldige mennesker som fikk prakka på seg slik dritt for "kun" 3995kr. i den tiden denne modellen ble solgt. Måtte Elkjip brenne i HE*VETE til evig tid..

 

..og nå vet der hva jeg meder om det merket! :mad:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hei igjen. Ja jeg fikk vite det i dag at det var inkludert ADSL med den PC`en. Jeg så det i avisa når jeg kom hjem i kveld også og det stemte. Og PC`en blir jo dyrerer når man er ferdig med å betale den ser det ut som.

Så det blir å spare endel til ja, men jeg skal ikke ha en hardcore PC har jeg bestemt meg for.

Lenke til kommentar

Det der er IKKE noe bra tilbud. Å betale 2000kr for den og i tillegg 12mnd med ADSL. Det er stiv pris for en real dritt pc. Man får bedre maskiner til 4000kr på tilbud os netsjappene av mer seriøse merker.

 

Bare navnet er nok til å holde meg unna. Å kjøpe direkte søppel ser jeg ikke poenget med. Har man ikke råd til annet, så la være å kjøp noe. Bruk penga på billigste stasjonær (bygg selv).

 

Uansett, de som har kjøpt den bør levere den til elkjip å kreve penga igjen. 2 års reklamasjons (eller 5 år) etter norsk lov. Ikke en av de maskinene holder så lenge så det burde bli massivt med retur, med mindre folk er så skamfulle over å eie en at de destruerer den før noen ser den :tease:

Lenke til kommentar
Det der er IKKE noe bra tilbud. Å betale 2000kr for den og i tillegg 12mnd med ADSL. Det er stiv pris for en real dritt pc. Man får bedre maskiner til 4000kr på tilbud os netsjappene av mer seriøse merker.

 

Sliter litt med å følge resonnementet her...

Hvis du skal betale 4000,- er det jo tross alt 100% mer, eller ??

Dersom dette er en Pc for en som skal bruke nettbank og lese avisene på nettet er det jo en helt ypperlig maskin !?!

Noen vil jo bruke Telenor for enhver pris og da er det jo dumt å ikke benytte rabatten ??

 

P.S. minne er ikke 2X512; det er single channel.......

Lenke til kommentar
Det der er IKKE noe bra tilbud. Å betale 2000kr for den og i tillegg 12mnd med ADSL. Det er stiv pris for en real dritt pc. Man får bedre maskiner til 4000kr på tilbud os netsjappene av mer seriøse merker.

 

Sliter litt med å følge resonnementet her...

Hvis du skal betale 4000,- er det jo tross alt 100% mer, eller ??

Dersom dette er en Pc for en som skal bruke nettbank og lese avisene på nettet er det jo en helt ypperlig maskin !?!

Noen vil jo bruke Telenor for enhver pris og da er det jo dumt å ikke benytte rabatten ??

 

P.S. minne er ikke 2X512; det er single channel.......

 

Ja, med mindre man absolutt skal ha Telenor ADSL er det sikkert OK, den er ikke verdt ei krone over 2000. Jeg hadde finni noe brukt istedet. Men om man ikke er så gjerrig (eller dessverre ikke har mye penger) at man tar telenor og den pcen, så får du bedre adsl tilbud andre steder.

 

En Pc til 2000kr som streiker eller føles ut som crap den korte tiden varer, er mye dyrere enn en annen billig pc til 4000kr som virker mer solid og som faktisk varer 2-3 år. Man må se pris/kvalitet opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...