Gå til innhold

Eget nett i Russland?


Anbefalte innlegg

Med tanke på hvordan utviklingen i Russland går, er det ikke så rart at mange leser litt mellom linjene til denne artikkelen...

 

Tenker da særlig på russisk media som allerede er underlagt streng sensur. Det landet der er nok godt på vei tilbake til totalitært regime... dessverre.

 

Den nye presidenten? Vel, han er nok ikke annet enn en stråmann. Putin kommer ikke til å gi slipp på makten så lett.

Det er vel liten tvil om at dette er ikke kun er for å bekjempe datakriminalitet, hadde det vært i Putins interesse, så hadde de fått styr på både dette og mafian i landet. Putins siste manøvre for å sikre seg makt gjennom "sikkerhetsrådet"(det var vel de de kalte det) i Russland, er bare nok en brikke i ett langt spill.. Å påstå at Putin er demokrat er å trekke det langt, flere hendelser i landet de siste årene bør få folk til å innse at dette. Bla så har visstnok Putin en tendens til å kvitte seg med motstandere som blir for sterke, det blir hvertfall påstått av folk som kjenner situasjonen i Russland bedre enn meg, fortrinnsvis gjennom metoder som kan virke lovlige fra utsiden. Uansett er det skremmende å se hvor langt russerne åpenbart går, dette er vel tilogmed verre enn den kontrollen kinserne pålegger sin befolkning.

 

Det positive med Putin er selvsagt at han har fått mer orden på Russland, Jeltsin etterlot seg ett land mer eller mindre i kaos. Kanskje noen av metodene er en brikke i denne prosessen og at man på sikt har som mål å gjøre Russland til ett mer ekte demokrati...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det positive med Putin er selvsagt at han har fått mer orden på Russland, Jeltsin etterlot seg ett land mer eller mindre i kaos. Kanskje noen av metodene er en brikke i denne prosessen og at man på sikt har som mål å gjøre Russland til ett mer ekte demokrati...

 

Hitler fikk også "Orden" på Tyskeland.

 

Jeg spår krig, eller minimum krise etter Putin gjenvelges til President etter hans kone har styrt i en eller to perioder.

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar
Det positive med Putin er selvsagt at han har fått mer orden på Russland, Jeltsin etterlot seg ett land mer eller mindre i kaos. Kanskje noen av metodene er en brikke i denne prosessen og at man på sikt har som mål å gjøre Russland til ett mer ekte demokrati...

 

Hitler fikk også "Orden" på Tyskeland.

 

Jeg spår krig, eller minimum krise etter Putin gjenvelges til President etter hans kone har styrt i en eller to perioder.

Helt enig, men så var det heller ikke jeg som skrev det du her siterer meg på. Jeg ser ikke noe positivt ved denne utviklingen.

Lenke til kommentar
Jeg spår krig, eller minimum krise etter Putin gjenvelges til President etter hans kone har styrt i en eller to perioder.

 

Hvorfor det? Har du ikke fått med deg at majoriteten der borte faktisk foretrekker Putin? Og bruke utrykket "folkekjær president" om ham blir kanskje å ta i :p , men hadde konstitusjonen tilatt det, ville han enkelt kunne sittet enda fler perioder.

Lenke til kommentar
Jeg spår krig, eller minimum krise etter Putin gjenvelges til President etter hans kone har styrt i en eller to perioder.

 

Hvorfor det? Har du ikke fått med deg at majoriteten der borte faktisk foretrekker Putin? Og bruke utrykket "folkekjær president" om ham blir kanskje å ta i :p , men hadde konstitusjonen tilatt det, ville han enkelt kunne sittet enda fler perioder.

Hitler var også foretrukken av majoriteten en periode... Husker jeg faktisk allerede for 12-15 år siden spurte Reiulf Steen som var på besøk på ungdomsskolen om utviklingen i Russland kunne minne om den vi så i Tyskland i mellomkrigstiden. dessverre ser det mer og mer ut til at jeg fikk rett... Ikke like kjapt selvsagt, men jeg blir ikke overrasket hvis Russland kommer til å gå noenlunde samme vei. Mediene kontrolleres allerede og nå også snart internett i full grad om de gjennomfører dette.

Lenke til kommentar
Jeg spår krig, eller minimum krise etter Putin gjenvelges til President etter hans kone har styrt i en eller to perioder.

 

Hvorfor det? Har du ikke fått med deg at majoriteten der borte faktisk foretrekker Putin? Og bruke utrykket "folkekjær president" om ham blir kanskje å ta i :p , men hadde konstitusjonen tilatt det, ville han enkelt kunne sittet enda fler perioder.

Når ble majoriteten av befolkningen en god måling på om en president er bra eller ikke? USA har klart å velge flere katastrofer av presidenter, den eneste som faktisk har gjort en OK jobb de siste 20årene+ er vel Clinton.. og ikke han engang er jeg overbevist om faktisk styrte landet, tror ei viss Hillary dro i en del tråder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...