Gå til innhold

Endre opplysninger om utplassering.


Veitafan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

På sesjon for 2-3 år siden sa jeg at jeg ønsket meg inn i militæret og at jeg ville til GSV.

Situasjonen er en annen i dag. Jeg er 19år og har hatt kjæreste i snart ett år og jeg tror det kommer til å vare lenge.

Går siste året allmennfag nå, planlegger å studere i Trondheim med dama til høsten.

 

Jeg lurer på når jeg eventuelt blir innkalt og hva jeg gjør for å skifte "plass" til ett sted som ikke ligger i gokk!

Og hvor stor er sjansen for at jeg får utsettelse? Og når man får utsettelse, blir man egentlig kalt inn igjen da? (bedre å bli ferdig med det med en gang tenker jeg)

 

Det hadde vert aldeles fint om noen kunne svart på dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du rykker inn, sier trolig befalet noe slikt som at "et forhold som ryker pga. et års militærtjeneste er kanskje ikke noe å beholde uansett". Mulig det er noe i det de sier, men det er ihvertfall ikke ubetinget.

 

Derimo klarer du deg nok fint dersom du får en grei turnustjeneste. Jeg har effektivt ca 50% stilling i Forsvaret nå, bestående av 2 uker på, 2 uker av-turnus (vakt og sikring). Jeg hadde 12 ukers utdanning før jeg fikk denne turnustjenesten, men jeg har jo selvsagt hatt gode muligheter til å dra hjem på helgeperm også under denne utdanningen, noe jeg forøvrig bare gjorde en gang.

 

Dessuten kan du jo være heldig og bli plassert et sted nært der du bor. Da burde det ikke være noe problem for forholdet. VPV er etter hva jeg har erfart ganske behjelpelige med å endre ihvertfall innrykksdato og sikkert også tjenestested/gren. Særlig med tanke på utdanning.

Lenke til kommentar
Hei!

 

På sesjon for 2-3 år siden sa jeg at jeg ønsket meg inn i militæret og at jeg ville til GSV.

Situasjonen er en annen i dag. Jeg er 19år og har hatt kjæreste i snart ett år og jeg tror det kommer til å vare lenge.

Går siste året allmennfag nå, planlegger å studere i Trondheim med dama til høsten.

 

Jeg lurer på når jeg eventuelt blir innkalt og hva jeg gjør for å skifte "plass" til ett sted som ikke ligger i gokk!

Og hvor stor er sjansen for at jeg får utsettelse? Og når man får utsettelse, blir man egentlig kalt inn igjen da? (bedre å bli ferdig med det med en gang tenker jeg)

 

Det hadde vert aldeles fint om noen kunne svart på dette. :)

 

Ta kontakt med vernepliktsverekt. Hvis du vil så kan du ta forstetgangstjenesten ved HVUV på Værnes.

da har du jo god mulighet til å være med damen under førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...