Gå til innhold

SE skjermer på et helt,skolenettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lærern min sier nå at de har fått et programm som kan se skjermenne til alle på hele skolen.

noen som veit om det er mulig?

 

Enkelt svar: JA. Kjenner selv lærere som bruker lignende verktøy. Det kjøres antagelig en klient i bakgrunn på alle PCene. Eventuelt bruker skolen din tynnklienter og en terminalserver. Så lenge skolen har kontroll over brukermiljøet ditt kan de gjøre ALT. Hvis du har med deg din private laptop hvor du kontrollerer alt funker det selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

da så ihvertfall jeg sikret:D men det er være med alle de andre i klassen som har lever laptopene:D

 

men lurer på en ting til

i starten av skole året så "måtte" man levere pcen til skolen for å få tilgang til internetten å programmer

men læreren sa nå at de hadde fått det nå etternyttår, kan de få det inn på marskinene som er koblet til med kabel, så lenge jeg ikke er registrert i systemet dems? kan de opdaterer det på nettverket dems slikt at det "programmet går inn på pcen,til de andre i klassen?

Lenke til kommentar

Hvis PCen din er meldt inn i skolens domene kan vel domeneadministrator pushe alt mulig av oppgraderinger og programvare på PCen din så fort den kobles til skolens nett. Jeg er ikke noen ekspert på administrasjon av windowsnettverk, men jeg tror det er en ganske standard operasjon.

 

Du er kun "trygg" hvis maskinen din ikke er meldt inn i skolens domene. (Dette ser du når du logger deg på.)

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar

På skolen jeg jobber på melder vi ikke de private elevmaskinene inn i domenet. Det eneste vi gjør er å sjekke antiviruset fungerer som det skal og litt annet småtteri, samt registrerer MAC-adresser for å kunne spore maskinene om det er noe tull.

 

---

 

En annen ting er hva datatilsynet sier om at alle maskiner kan overvåkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...