Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forsterkere til trådløst nettverk.


Anbefalte innlegg

Har kikket litt på signalforsterkere til trådløse nettverk i det siste. Har funnet denne forsterkeren, men er usikker på om den er ment for å plasseres på pc-siden eller for å tilkobles AP. Det jeg er interessert i er å forsterke AP mest mulig. Noen som kan kode hva den nevnte ampen er ment for? Andre forsterkere som er egnet?

 

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan brukes på begge sider.

Men siden wlan er avhengig av toveiskommunikasjon så er du og avhengig av prestasjon på begge sider.

 

Du sier lite om situasjonen din..

 

Personlig synes jeg at en slik forsterker er siste utvei. Også bl.a. fordi det er en 11b forsterker.

 

Det er enkelt å få standard utstyr til å prestere meget godt med for eksempel:

 

-God plassering. Tenk på at det er signalene som skal plasseres. (Ikke sett APn i vinduet bare fordi du ser gjennom glass)

-Gode antenner (Rettningsstyrte)

-Korte antennekabler med skikkelige koblinger

-Oppjustert sendestyrke

-Valg av sendekanal

 

Men lykke til og la oss høre hvordan det går!

 

PS: Så høye sendestyrker er ikke lov i Norge. Så er det sagt :)

Endret av Cerwell
Lenke til kommentar

Er klar over at denne sendestyrken ikke er tillatt her. På den annen side så tror jeg at jeg har brutt den sendestyrken med min WRT54gl og dd-wrt software også. Grunnen til at jeg ønsker bedre dekning er naturligvis akkurat det. Bor i leilighet med murgulv og mur i alle vegger, så vidt jeg vet, og har grei dekning innen samme etg, men dersom jeg ønsker og ligge på sofaen med iPod Touch´en min kommer jeg til kort. Det er også derfor at jeg ønsker forsterkning på AP-siden. Skal se om jeg tør å tyne Linksys´en min enda litt til, kanskje legge inn en liten vifte eller noe. Leste at det var varmeutviklingen ved denne typen tweaking som utgjorde begrensningene. La heller ikke merke til at den nevnte forsterkeren "bare" var en 11b, og det er jo litt kjedelig!

 

Hva er foresten max tillatte sendestyrke på WIFI i Norge?

Lenke til kommentar

Det ante meg at sendeeffekten på min Linksys, 120mW, var mer enn tillatt... Ooops! Kan det være at jeg for så vidt har god dekning fra Ap til klient men ikke den andre veien?

 

Dersom jeg ønsker å sette opp en WDS, må da router nr. 2 være av samme type?

 

agvg: Er de eksperimentene du nevner dokumentert noe sted?

Endret av Alihendra_
Lenke til kommentar

Det vil jo selvsagt gi forskjellig signalstyrke når man øker effekten 4 ggr den ene veien. :ph34r:

Det skal gå greit å sette opp WDS hvis du har samme firmware på begge routerne. F.eks DD-WRT, Hyperwrt eller Tomato.

EDIT: Det skal funke greit med Linksys mot Buffalo osv, men skal du ha WPA kryptering så fungerer dette bra med WRT54G(L) i begge ender. (hvertfall var det slik tidligere og jeg vet ikke om status er endret nå)

 

Oppskrift på WDS: http://teknokratkunst.no/WDS.html

 

Råder deg til å sjekke litt på forumet til DD-WRT for tips. Er ikke 100% sikker på alt dette :-)

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...