Gå til innhold

Smålig knitring og knase lyd i headsettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 ting... har dere jording? prøv å ta tak inne i kabinettet og sjekk om det forandrer seg. Det andre kan rett og slett være for lite strøm (pga at det startet ved klokking, som trekker mer strøm) hadde også litt problemer med dette selv før jeg byttet PSU.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Googgentess, thermalright 120 exstreme, klarer fint 3.7 ghz og, men 3.4 holder massevis.

 

 

Amigano, jeg klarer ikke løse problemet med og sette ting inn bak/forran på pcen som jeg hører mange klarer.. har fortsatt litt små knitring når jeg spiller musikk og i noen spill.. ny driver var litt til hjelp, men ikke mye^^ Alt dette skjedde etter jeg klokket pcen, har prøvd og resette for og se om ting blir bedre, men ingen forbedring.

 

Tror jeg rett og slett må kjøpe meg et nytt lydkort.. pga jeg opplever også at Lydkortet ikke klarer og gi fra seg noe volume.. alltså det spiller ikke høyt, selvom jeg har windows sound på fult + headset sound..

 

okok takk:D men kansje du burde prøve med et annet lydkort forde det hørest ut som lydkorte er ødelagt hadde noe av samme probleme selv med det var et lydkort som var i hovedkorte men jeg bytta hovedkorte og etter det har alt funker fint :) prøv også og oppdatere biosen!

Lenke til kommentar
ja men er synd da.. pcen er 3 uker gammel så skal hovedkortet sitt lydkort ha gått i dass.. hmm:/

 

 

testet du med å ta tak med handa inne i kabinettet? Det gjør ivertfall underverker mot skurringen hos meg. Jordingen har EKSTREMT mye å si på onboard lydkort....

Lenke til kommentar

Jeg _VET_ at det ofte er et problem med integrerte lydkort. Har hatt det på samtlige av mine hovedkort. Du merker det hvis du gjør operasjoner som får cpu`n til å jobbe. Da øker intensiteten som oftest.

 

Den eneste løsningen jeg vet om er nytt lydkort. Noe som kan funke er å gå inn i volumkontrollen og sette ned "Wave". Det kan dempe lyden litt, men selvfølgelig også all lyd ut. Men sprakingen minsker. Jeg pleier å sette den ned og heller alltid ha "Volum" på fullt.

Lenke til kommentar
ja men er synd da.. pcen er 3 uker gammel så skal hovedkortet sitt lydkort ha gått i dass.. hmm:/

 

dette høres dumt ut, men hvordan oppdatere bios? allderig gjort det før

 

kk vis du har oppdater bios så trenger du ikke det igjen men kan godt hende at det er ødelagt mitt var ødelagt helt fra starten av!

Lenke til kommentar

Jeg tok og mutet alt bortsett fra wave etc og dette har langt på vei fikset den statiske drittlyden som kommer enten når jeg beveger på musen eller åpner nye sider i en nettleser etc.

Har sove littegranne =) Skal se om det er bedre med AC97 tilkoblingen.

 

Jeg har oppdatert til siste bios på hovedkortet og bruker WDM 1.84 som er siste drivere.

Lenke til kommentar

Jeg har og noe støy på sekundærmaskinen min når jeg beveger musen. Ganske irriterende. Tror jeg heretter kommer til å benytte rimeligst mulig hovedkort og kjøpe dedikerte lydkort og raidkontrollere. Tror man får bedre kvalitet samtidig som at de dedikerte kortene forhåpentligvis holder 2-3 hovedkortoppgraderinger. Likte bedre slik det var i gamle dager da det var dedikerte kort for alt. Nå må man bare ta det man får på hovedkortet. Som regel et eller annet kompromiss med alt.

Lenke til kommentar
men jeg har ingen disket stasjon, hvordan gjør jeg det da?^^

 

Jeg har heller ingen diskett stasjoner i noen av mine 8 pc'r. Derimot har jeg en USB diskettstasjon. Så trenger jeg floppy for bios oppdatering så er det kjapt å plugge inn i. Alternativt kan du vel bruke en minnepinne såfremt PC-en støtter dette, dvs den bios'n du allerede har. Det gjør den sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...