Gå til innhold

Smålig knitring og knase lyd i headsettet


Anbefalte innlegg

Hei

 

etter jeg startet pcen idag, og gikk på vt for og prate med noen kompiser.. så hører jeg smålig knitring når jeg prater selv, skjønner ikke hvorfor det er slik, headsettet er splitter nytt.. lurer på om det kan være noe annet, men pcen er jo splitter ny og.. så skjønner ikke helt hvorfor det er slik..

 

 

noen tips?

 

 

edit: det skjer når jeg spiller enkelte sanger og, gjerne sånne pop sanger osv, men merker ikke på rock/trance osv.

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en ny pc med Realtek HD lyd integrert i hovedkortet og opplever litt skurrelyd i headset'et når jeg spiller winamp og bruker spill. For øybelikket vet jeg ikke hvorfor det er slik, det er slikt både med lyduttak foran og bak på kabinettet.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

akkurat det lydkort hovedkortet jeg har og:( bra jeg ikke er eneste da... men hvordan hovedkort har du? EVGA 680i sli her.

 

 

 

 

er ganske så irriterende, hovedkort til 2000, og beste 680 nforce kortet, så skurer lyden etter 1 uke.. Fin kvalitet:) dette skal EVGA få høre, retur inc

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
akkurat det lydkort hovedkortet jeg har og:( bra jeg ikke er eneste da... men hvordan hovedkort har du? EVGA 680i sli her.

 

Jeg har et MSI P35 platinum hovedkort.

 

Tja, leser et sted hvor man diskuterer om hvorvidt 4GB med ram i Vista er skyld i sprakelyd. Det ble nevnt noe om hvorvidt IRQ kanalen for lydkortet ble delt med andre ting kunne være en årsak, men sånt er litt for avansert for meg. Får bare vente og se om det dukker opp en løsning med tida.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Jeg husker ett lignende tema, eller muligens det er det samme. Nemlig knitring ved bevegelser av musen i windows. Dette gjalt da spesielt ved bruk av innebygd lyd, ala realtek.

 

Jeg sitter med en ny pc nå og har akkurat dette problemet. Dvs rører jeg på musen, gjerne fort, så hører jeg statisk bakgrunnslyd.

 

Finner jeg ingen løsning blir det inn igjen med creative. Realtek er noe dritt fortsatt tydeligvis..

 

Oppdatering:

 

Har nå fått minimalisert problemet, i alle fall virker det slik foreløpig.

Jeg trakk ut Mitt logitech 5.1 høyttaler system fra PC-en samt koblet det ifra på strømmen.

Deretter satt jeg headsettet ifra front panelet till bakre panel på PC-en.

 

Ifra mitt kabinett så kan jeg velge å koble på HD audio eller AC97 på front panelet.

Forskjellen er da at med HD audio kan man spille lyd fra bakre og front panel samtidig.

Dette er det som er plugget i nå.

Så skal prøve med AC97 tilkoblingen senere og se om dette hjelper slik at jeg kan koble på igjen høytalerne..

 

Alt dette burde jo være høyst unødvendig men realtek = realshit.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Hei du;) kan jeg spørre vilken cpu kjøler du har ? siden du har quaden din på 3,4 ;)

 

Du sikter til lunnr. Kan være en ide å sitere innlegget så det er mer tydelig hvem du spør etter.

 

ingen andre her en lunnr som har den på 3,4 her som har det skrevet! men ja jeg skulle kansje skrivet hvem jeg spurte:P men det er lunnr jeg var ute etter;)

Lenke til kommentar

Googgentess, thermalright 120 exstreme, klarer fint 3.7 ghz og, men 3.4 holder massevis.

 

 

Amigano, jeg klarer ikke løse problemet med og sette ting inn bak/forran på pcen som jeg hører mange klarer.. har fortsatt litt små knitring når jeg spiller musikk og i noen spill.. ny driver var litt til hjelp, men ikke mye^^ Alt dette skjedde etter jeg klokket pcen, har prøvd og resette for og se om ting blir bedre, men ingen forbedring.

 

Tror jeg rett og slett må kjøpe meg et nytt lydkort.. pga jeg opplever også at Lydkortet ikke klarer og gi fra seg noe volume.. alltså det spiller ikke høyt, selvom jeg har windows sound på fult + headset sound..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...