Gå til innhold

Er det noe forskjell? hva bør jeg velge?


Straydog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier ikke det seg selv ??

 

XP2500+ Barton er seff best... Den har høyere busshastighet, og AMD's rating på prosessorene angir hva de yter i forhold til t-bird prosessorene, dvs at en XP2500+ yter ca det samme som en(tenkt tilfelle) t-bird 2,5GHz, og en XP2400+.... :roll:

 

Barton vil også være noe enklere å kjøle antar jeg.

Lenke til kommentar

Stort sett skal de jo følge ratingen, altså at 2500 > 2400. Men om du har tenkt å bruke den veldig mye til noe spesielt (f.eks. videorendering eller noe sånt) bør du vel se på de enkelte benchmark-målingene, ratingen er jo et snitt av disse. Det går nok litt opp og ned alt etter hvor stor nytte programmene har av økning i busshastighet osv.

 

En annen ting er jo at 2500+ prosessoren ikke har kommet ennå og ikke kommer på en stund ennå da, og trenger støtte for 333MHz på hovedkortet, og gjerne sammen med PC2700 ram.

 

Mitt råd vil være, trenger du den nå, eller har hovedkort som bare kan brukes med XP2400+, ta den... skal du ha alt nytt likevel og kan vente litt, ta XP2500+'en

 

Kjella

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Barton. Høyere busshastighet, bedre ytelse og den nyeste kjernen. Mhz har ikke så mye og si her, det er ratingen som teller. Jeg tipper uansett at en T-bred 2400+ vil falle i pris om kort tid, så vil du ha noe billigere så kan du jo vente litt og kjøpe den.

 

Barton er i butikkene innen 2 uker uansett, så det er ikke lenge du må vente på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...