Gå til innhold

Spørsmål om det å kjøpe gull

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet
Blizzard klarer ikke å stoppe det så hvorfor utnytter dem ikke opplegget til å selge selv.

Og la alle som velger å bruke mer penger ha sitt eget opplegg med overprice AH

Så kan vi dødlige spillere farme det vi trenger selv.

Vi hadde jo også tjent på dette med at det vi selger på ah ville ha gått for mer.

Man kan heller ikke si at det ødelegger så mye for serveren, på mine lvl 70s får jeg

12000g x 4 på 3 mnd med daily Q

48000g på 3 mnd med 2t spilling pr dag og det er MER gull en de som kjøper har (av de jeg kjenner)

Og hvorfor vil gullkjøpere ødelegge serveren når ærlige spillere har 10 ganger mer?

gief de dailiesene da. Stygge prequests :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, men det er spørsmål om tid. En tid som dessverre ikke alle har på grunn av jobber, famillie, venner. Gudene vet.

De kjappeste dailiene er veldig kjappe. Jeg tviler på at du har giddet å prøve dem i det hele tatt. Fortell meg hva dine utgifter er pr dag, og hva de går til, så skal vi finne ut om du "må" jukse.

Skrevet

Er selv en gift mann med fast arbeid. Etter TBC har jeg ikke hatt noen problemer med å raide, samt skaffe nok gull til utgifter.

Det har nok litt sammenheng med at jeg har min egen lille fabrikk, men det alene tilsier ikke at gull er mye enklere å få tak i nå enn før. Jo, jeg kan skjønne at man pre TBC som MT i en hardcore raid guild under progress hadde behov for ekstra income utenfor spillet. Var der selv en gang, og når jeg kjøpte gull for å kunne fortsette å raide, sluttet jeg etter det var brukt opp.

Så spillet lite innteressant når det var behov for å kjøpe gull for å holde det gående.

Etter en raid pause på 6 måneder rerollet jeg til Allianse og raidet med en mage. Hadde ingen problemer med gull, og vi tok ned Nefarain rett før TBC release. Etter TBC har jeg raida og progressen nå er Vashj nede. Ingen problemer med gull nå heller.

Må nok si meg enig med Mad Arab her. Det skal PR i dag ikke være noe problem med å holde en raid karakter i gang, på tross av familie samt jobb.

Skrevet
Altså folk som har famillie, jobb, venner og vil raidet må nesten ta seg bruk av denne tjenesten.

Er ikke lett å grinde 150 gull som koster meg for 1 kveld med wipes når det kommer til repairs, + 2-3 flasks for rundt 40 gull hver. Jeg har selv benyttet meg en gang av gull servicen. Jeg ser ikke på det som juks, men den eneste måten å fortsette raidingen på hvis jeg ønsker å beholde min jobb og famillie.

Jeg jobber 8 timer hver eneste dag. Henger med vennen MINST 3 kvelder i uka. Er med i en svært seriøs raiding guild, og jeg har absolutt null problem med penger. Jeg farmer aldri, men har alltid penger liggende.

Jeg skjønner ikke hvordan folk ikke har råd til helt basic ting som flask/elixirs/oils, og ser seg nødt til å kjøpe gull. Penger kommer av seg selv i dette spillet.

Skrevet (endret)

Det er flott å høre, men som jeg nevnte.

Min kone har mest lyst å kaste maskinen til vest siden hun føler jeg ikke har mye tid til hun på grunn av mine 4-5 timers raid helst 4 ganger i uken. Du må ikke tro at hun lar meg få spille mer en det. I helgene tar vi famillie turer og gjør ting sammen. Hun vokter maskinen ganske godt. Som regel når hun drar og de andre famillie medlemmene setter jeg meg forann datamaskinen og grinder. Men den tiden jeg får er så liten og det skjer veldig sjeldent.

Du har nok tid til å grinde ute av raids regner jeg med da. Og mage grinder bedre en protection warriors på alle måter.

På progressjons raid som vi har 3 ganger i uken, bruker jeg;

150 gull på repairs

120 gull på flasks

40 gull på mat

40-60 gull på elixirer slik som Major agility og major fortitude.

Endret av Shiktu
Skrevet (endret)

40 gull på mat?

150 repairs?

Hadde kanskje vært litt lurt å finne ny armor som ikke er av porselen, å bytte ut indrefilen og froskelårene med en grandis istede

Endret av eXploid
Skrevet (endret)

150 gull på repairs

120 gull på flasks

40 gull på mat

Flasker varer i 2 timer. Hvis de koster 40g pr stk regner jeg med du bruker 3, da kan du altså raide i 6 timer. Greit nok. Da kan du ikke bruke elixirer, for flaskene teller som både battle/guardian elixirer. Så her må du velge en av dem. For Prot Warr så er 2 stk elixirer det åpenbart beste valget etter min mening istedenfor flasker... Mat varer i 30min, men på progression wiper man selvfølgelig i tillegg. Men 40G? Har aldri vært borti å bruke 40g på mat på en kveld. De verste progression kveldene vi har hatt så har jeg brukt 1 stack med mat, da snakker vi rundt 20g. Hvor mye repairs koster kommer an på utstyret ditt, men 150g? Da skal man ha BT gear og wipe oppimot 20ganger...

Du bruker sikkert litt penger på progression, men jeg sliter veldig med å skjønne regnestykket ditt. Mitt estimat vil være på halvparten, eller under det....

Endret av mad_arab
Skrevet
Det er flott å høre, men som jeg nevnte.

Min kone har mest lyst å kaste maskinen til vest siden hun føler jeg ikke har mye tid til hun på grunn av mine 4-5 timers raid helst 4 ganger i uken. Du må ikke tro at hun lar meg få spille mer en det. I helgene tar vi famillie turer og gjør ting sammen. Hun vokter maskinen ganske godt. Som regel når hun drar og de andre famillie medlemmene setter jeg meg forann datamaskinen og grinder. Men den tiden jeg får er så liten og det skjer veldig sjeldent.

Artig hvordan du prøver å rettferdigjøre deg selv når det i bunn og grunn er en realitet at du burde finne deg et annet guild og raide mindre. Å forberede seg til et raid er en del av gamet. Har du ikke tid så har du ikke tid.

Skrevet

Altså Mad-Arab.

Nå snakker jeg om summen som koster meg når jeg fyller opp sekker og spann og gjør meg klar. Jeg har ikke mye tid til å forberede meg, så må prøve å få fylt opp ukevis. Spicey Crawdads er svinedyrt.

Og til Leviath.

Jeg har raidet med disse rakkerne for godt som 3 år og har svært sterke bånd til hverandre. Har til og med besøkt flere av dem under noen ferier jeg har hatt med min famillie som ikke ligger alt for langt ifra dem.

Skrevet

Hvor vi er nå er Zul'Aman mens vi nermer oss 25man, der vil vi starte med Gruul's lair og Magtheridon. Så mye jeg vet virker disse Mark of the Illidari i SSC/TK/MH/BT. Ellers ville jeg ha krevd min part av de mærkene. Men takk for tipset.

Skrevet

150 gull på repairs

120 gull på flasks

40 gull på mat

Hvor vi er nå er Zul'Aman mens vi nermer oss 25man, der vil vi starte med Gruul's lair og Magtheridon.

Jeg har lest disse postene om og om igjen, og forstår det fremdeles ikke. Den siste posten kan bare tolkes som at du enda ikke har vært forbi Kz/ZA, altså ikke begynt med 25-mans, og dermed neppe jogger rundt i T6 ... Likevel påstår du at du bruker en liten formue hver kveld på bl.a. repairs?

Regnestykket går jo overhodet ikke opp.

Men for all del, best å ta litt i slik at du kan rettferdiggjøre juksingen din. :>

Skrevet

Altså, jeg har SSC/TK gear. På RP servere har dem noe som heter "raiding community" dette lar RP folk som vil raide men være RP guildene sine sjansen til å raide. Etter TBC, splittet min guild og vi fikk ikke gjort raidet fort nok. Vi tok oss

god tid til å levle opp sammen. Jeg kom til 70 fortere enn dem og fikk lov til å applye til et raiding community imens.

Vi hadde også en del warriors så jeg ga min plass i Karazhan på guild runs til dem. Jeg raidet med communitiet, Var nesten oppe ved Vashj og Kael'thas før min guild ville ta raiding seriøst. Vi startet å recruitere. Vi farmet Karazhan på under 4 timer og gjør rundt 50% av Zul'Aman. Jeg har 16400 HP ubuffa. Det er mange små feil som skjer nå og da som wiper oss. Fult rød = rundt 50-60 gull på meg. På det værste har vi wipet så vi måtte reparer 2 ganger. Dette blir rundt 100-120 gull. Jeg har også noe dps gear som jeg som regel bruker på eagle bossen, noen ganger overagroer jeg og dør, andre dør jeg ved at jeg ikke får nok heals. DPs gearet koster vel rundt 25-40g å reparer.

Mitt gear er mye bedre en dems på grunn av min fortid i det raiding communitiet.

Skrevet

Ser noen snakke om fix her, jeg healer i kara som pala atm full epic koster ca 40g hver gang jeg fixer kan fort bli 150g pr raid.

Det er jo pga jeg er med noen nye som ikke en gang har blue gear og da blir det 50 tryes på bosser.

Alt er jo relativt etter hvor bra raidet er, har også hatt et kara run med 2g i fix

Skrevet

Jeg har egentlig lagt inn årene når det gjelder den evinnelige gulltrading diskusjonen. Men, det er et viktig poeng som det virker som få har fått med seg (eller er flinke til å glemme), så jeg skal nevne det igjen:

Det er ikke noe vits i å dra fram "jeg-har-et-liv-og-ikke-tid-til-å-grinde-kortet". Det sier mer om din egne skylapper og dobbeltmoral enn noe annet.

Når du kjøper gull, så kjøper du tyvegods stjålet fra andre spillere. Det gullet som selges til deg, er plyndret fra andres hackede kontoer. Gullselgere skiller ikke på om de stjeler fra nolifers, casuals eller hardore raiders med jobb, kone og barn.

At folk har seg selv å skylde for at kontoene deres blir hacket er også bare et desperat forsøk på å forsvare sitt eget virtuelle heleri. Glem det. Ingen med fornuften i behold biter på den der.

Kan det forsvares å utslette andres møysommelige investerte tid i spillet for at du skal slippe å grinde ditt eget gull? Nei. Selvfølgelig ikke. Gullgkjøpere burde virkelig ligge lavt i terrenget når det gjelder å føle seg bedre enn andre. Dere er lavest på respekt-stigen, det er innlysende.

Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet
Det er ikke noe vits i å dra fram "jeg-har-et-liv-og-ikke-tid-til-å-grinde-kortet". Det sier mer om din egne skylapper og dobbeltmoral enn noe annet.

Forklar dobbelmoralen?

Når du kjøper gull, så kjøper du tyvegods stjålet fra andre spillere. Det gullet som selges til deg, er plyndret fra andres hackede kontoer. Gullselgere skiller ikke på om de stjeler fra nolifers, casuals eller hardore raiders med jobb, kone og barn.

Så du sier at alt av gull som er kjøpt, er stjålet fra andre? Kan ikke det sammenlignes med å si at "Alt som er produsert i Kina, er produsert av barnearbeidere".

At folk har seg selv å skylde for at kontoene deres blir hacket er også bare et desperat forsøk på å forsvare sitt eget virtuelle heleri. Glem det. Ingen med fornuften i behold biter på den der.

En konto blir vel ikke hacket sann rett uten videre? F.eks. en keylogger lurer seg ikke inn på maskinen helt alene.

Skrevet
Forklar dobbelmoralen?

Dobbeltmoralen blir jo forklart rett nedenfor? Man stjeler tiden andre har investert i å bygge opp sine characters.

Så du sier at alt av gull som er kjøpt, er stjålet fra andre? Kan ikke det sammenlignes med å si at "Alt som er produsert i Kina, er produsert av barnearbeidere".

Nei, har jeg sagt det? Derimot står dette for en stor del av måten gull blir sanket inn på. Kan du skille mellom farmet og stjålet gull?

En konto blir vel ikke hacket sann rett uten videre? F.eks. en keylogger lurer seg ikke inn på maskinen helt alene.

Hva er det du vil fram til her?

Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet

#1: Tror de mer seriøse aktørene stjeler andre sine gull. De jukser vell heller, og kjører bots :rofl:

#2: Du har rett. Det er umulig å skille mellom gull farmet på "ærlig" vis, og gull skal har blitt stjålet. Problemet er heller at folk ikke bryr seg hvor gullet kom fra, så lenge de har nok til epic flying mount.

#3: Hvis Tor på 14 har fått hacket accounten sin, etter han bare MÅTTE prøve det programmet som skulle endre statsen på figuren hans.

Folk som laster ned ting, eller går inn på skumle sider som igjen får kontoen hacket pga. av en keylogger; jo, det er strengt talt deres feil.

Skulle kontoen til en 100% uskyldig bli hacket av andre grunner, så ja.. Det er urettferdig, men slik er livet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...