Gå til innhold

Erfaringer med leveringstid hos Elprice?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bestilte et Nikon 55-200 med VR :dribble: for en måneds tid siden på telefon til Elprice. Har enda ikke fått noen pakkelapp, men bor jo i nord, så en måneds leveringstid er vel ikke helt utenkelig. Sendte mail til dem og spurte når jeg kunne forvente å få det, men har ikke fått svar enda.

Lurte bare på om noen har erfaring på leveringstid fra denne butikken?

Sannheten er at jeg egentlig skulle avbestille objektivet fordi jeg fikk inntrykk av at jeg skulle få objektivet i julegave, men endte opp med å få feil objektiv i julegave. Så hadde det jo vært genialt å fått det riktige objektivet snarest mulig.

Endret av m-Helfjord
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten bruker, selv i verste julestria, godt under en måned på å få en pakke fra f.eks Oslo til nord i landet. Vanligvis tar det 3-4 dager, og i jula kanskje en uke. Hvis Elprice hadde objektivet på lager når du bestilte det, så er dette unødvendig lang ventetid. Jeg ville ikke sett bort fra at de har glemt deg, eller rotet bort bestillingen.

E-post er dårlig egnet om man vil ha svar på noe raskt. Ring dem, er mitt forslag. Da får du gjerne svar med en gang.

Skrevet
Posten bruker, selv i verste julestria, godt under en måned på å få en pakke fra f.eks Oslo til nord i landet. Vanligvis tar det 3-4 dager, og i jula kanskje en uke. Hvis Elprice hadde objektivet på lager når du bestilte det, så er dette unødvendig lang ventetid. Jeg ville ikke sett bort fra at de har glemt deg, eller rotet bort bestillingen.

E-post er dårlig egnet om man vil ha svar på noe raskt. Ring dem, er mitt forslag. Da får du gjerne svar med en gang.

Jeg har opplevd mange ganger at posten bruker 14dager på en pakke fra oslo til der jeg bor. Men du har kanskje rett i at det er på tide å ringe å spørre.

Spurte ikke om det var på lager eller ikke når jeg bestilte, så det er jo faktisk mulig at det er på vei nå.

Takk for svar. :thumbup:

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ringe. Bestilte selv noe saker fra elprice, og etter et par uker begynte jeg å lure på hvorfor det ikke kom noe sendebekreftelse eller pakke. Kom etter hvert gjennom på telefonen til en hyggelig kundebehandler, som kunne informere om at denne pakken var sendt for lenge siden og hadde kommet i retur fra posten pga. galt postnummer! Dette til tross for at adressen og postnummeret stemmer på postens egen oversikt, og at vi har fått post på samme adresse/postnummer i årevis (i Oslo sentrum). Da jeg lurte på hvorfor det ikke hadde kommet en sendebekreftelse fikk jeg beskjed om at det var en feil på datasystemet deres (elprice) slik at det av og til ikke ble sendt ut sendebekrefteser. Så hadde jeg vært deg ville jeg tatt en telefon.

Historien endte forøvrig med at elprice sendte pakken på nytt uten ekstra kostnader, og denne gang kom den frem. Gratulasjoner overbringes til det norske post(u)vesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...