Gå til innhold

Hvilken forsterker til Anlegget mitt?


Dhack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hva slags høyttalere det er, eller noen ting om de. Finner ikke noe info på nettet heller.

 

Men jeg antar at det er snakk om to subber, så da vil jeg anbefale en subwoofer-forsterker, som for eksempel Hypex.

Eventuellt en kraftig stereoforsterker. Cerwin Vega A0.8KW2 for eksempel, som koster 5000kr.

Det er en ren effektforsterker som krever lydprossesering og klargjøring av signalet andre steder. PCen kan brukes, men være obs på at du må styre volumet derfra også.

Ikke tenk på at dine høyttalere "er 400W hver", for det er de for det første ikke, og for det andre kommer den forsterkeren til å holde ut lengre enn de høyttalerene, det er jeg ganske sikker på.

 

Bilforsterker blir vanskelig og kostbart, for de bruker mye lavere spenning enn det en stikkontakt i huset leverer, og da må du i gang med omformer, som også må kunnne omforme no strøm til å mate forsterkeren. I tillegg blir det ofte en del støy på lyden på grunn av omformeren, og igjen: det er dyrt.

Lenke til kommentar

hmm skal se om jeg finner det :p hehe er to høyttalere ikke subber :p

Hehe finner ikke noe info jeg heller xD kjøpte dem billig av ei veninne av mamma...

 

Kan skrive det som står bak da :p

 

GT1212 mk2

high performance spealer

 

Technical specifications

Item Number .......... 298

Impendance ........... 4 Ohm

Frez. Response ....... 32 - 20 000 Hz

Sensitivity .............. 96 Db

Music Power ........... 400 W

Handcrafted in Europe

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Hva mer du trenger hvis du skal ha den forsterkeren der?

Jo, du må ha en omformer som konverterer 230V vekselstrømmen i vegguttaket ditt til 12V likestrøm, og du bør ha en som klarer å levere hvertfall 300 watt.

Jeg vet ikke hva de koster, men regn med en god tusenlapp, ller kanskje to.

Og er du riktig heldig får du støy fra omformeren inn på høyttalerene, og du sitter der med en plagsom durelyd som du ikke får vekk.

 

En forsterker ment for å bruke i hus er på det sterkeste anbefalt!

Lenke til kommentar

Å bruke bilforsterker i hus er en dårlig løsning, du får et omfattende arbeid å koble og tilpasse alt, og alt i alt så blir det ikke noe billigere.

 

Sats på en NAD forsterker heller. De har en ganske høy følsomhet (96 dB), så du trenger ikke noe veldig kraftverk, men forsterkeren må takle 4 ohm impedans.

Lenke til kommentar
på Bilforsterker har jeg sett på denne Biltema forsterkeren . Men lurer da på hvor mye annet jeg trenger for å få anlegget opp å gå? Har ikke tenkt å bruke så mye penger bare å få anlegget opp å gå med en annen forsterker en den jeg har nå ( Noe billig dritt fra et gammelt anlegg vi hadde :p fulgte med 2 x 55 watt xD )

 

Den biltema forsterkern leverer nok ikke det som står på den siden !

Kjøp NAD forsterker du : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...