Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Venn med selvmordstanker (narkotika, gjeld, fengsel, etc...)


lavizh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ublo12
Er det noen steder i Norge hvor han kan få hjelp til psyken og gjelden sin?

Edit : Grunnen til at jeg legger ut denne posten er fordi jeg frykter for hans liv.

 

Den eneste som kan hjelpe din venn, er ham selv, da det er han som har ansvaret for sitt eget liv, ingen andre.

 

Å finne hjelp i psykiatrien, virker mot sin hensikt, da psykiatren skaper rusavhengighet, psykiske forstyrrelser og selvmordsofre. Du kan slå opp i Felleskatalogen over medisinene de foreskriver og lese om bivirkningene, så får du dette bekreftet.

 

Mitt aller beste forslag til deg, er å få tak i "Veien til lykke"-boken og -kurset til ham. Dette brukes verden over i et program som hjelper innsatte i fengslene til et bedre liv hvor de tar avstand fra kriminalitet og rusmisbruk.

 

Alle mennesker gjør feil, alle mennesker gjør skadelige handlinger mot andre flere ganger i løpet av sitt eget liv. Selvmordsønsker handler om at man ikke klarer å leve med de skadelige handlingene man har gjort.

 

Lykke til med din venn.

Lenke til kommentar
Militæret kan faktisk være en god ide. komme seg bort fra alt sammen. ta noen år i utlandet og tjene fett med penger, betale tilbake all gjeld.

Bortsett fra at militære ikke vil ha folk med narko på rullebladet

militæret tvinger de som ikke trenger/har lyst til å tjene. da får de jaggu meg ta inn de som trenger det også.

dette tror jeg kan ordnes i møte med rekrutteringsofficer. kommer ingen vei uten å prøve

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...