Gå til innhold

Ekstern harddisk vil ikke koble til datamaskinen - LØST


ehs5

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk en Western Digital Passport 250 GB ekstern harddisk til jul. Jeg har allerede prøvd den på to andre datamaskiner, og den fungerte akkurat som den skulle. Men den fungerer ikke på min datamaskin. Når jeg kobler den til, får jeg fort opp veiviseren for funnet maskinvare, hvor den finner harddisken min som "USB Device". Når jeg prøver å installere den, får jeg til slutt meldig om at maskinvaren ikke ble installer

 fordi veiviseren ikke finner den nødvendig programvaren. Samtidig kobles også harddisken 

v og på hele tiden. Den er altså aldri koblet i lengre enn to sekunder, før den kobles til igjen, osv. Jeg hører "USB-lyden" i ett sett. 

 

Jeg har brukt en 4GB USB minnepinne, den fungerer akkurat som den skal, og disse to enhetene bruker vel samme drivere, gjør de ikke? (USB-masselagringsenhet) Jeg har ihvertfall søkt masse rundt på nettet og letet og prøvd, men finner ikke ut av det. Hjelp?

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når det kommer opp sånn "Funnet maskinvare", så krysser du alt det, venter i 30 sek, går på min datamaskin, så skal den ligge der!:)
.... Nå sa jeg jo faktisk at jeg hadde gått igjennom funnet maskinvare-veiviseren.

 

----

Nei, men jeg har faktisk funnet løsningen. Jeg måtte faktisk og slett bruke en USB-kabel som var tjukk nok. (!) Den må vel ha en viss tykkelse og lengde for at den skal klare å gi nok strøm. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...