Gå til innhold

Ekstremt Treg Quad Core


Tangeter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GRR: Glemmer at det er liten hensikt i å svare på gamle innlegg... Sorry!

 

Ikke oppdater bios via windows pga stor sjanse for at maskinen kræsjer under prosessen. Og dersom det skjer - vil du muligens ende opp med en heeeelt død maskin (og da ikke engang oppstartsbilde når du trykker power-on).

 

USB-flash kommer litt an på stick´en du bruker også. Extreme-kortene finner de fleste usb-sticks, men ikke alle. Dersom du ikke finne din, holder det å svi .bin-filen ut på en CD & sette denne inn. Du bruker en CD, men disse koster da ikke mer enn en krone eller to i dag.... Husk også på at du har FAT32-filformat på stick´en dersom du skal flashe via bios´en. Om du har NTFS vil ikke bios finne den... Dette ble forøvrig nevnt litt tidligere!

 

Vær forøvrig litt kritisk til biosoppdateringene. Har selv opplevd at Extremekortene har dødd (svart skjerm etc) ved flashing av siste versjoner, selv om de ligger på Asus-sidene. Gjerne velg nest siste versjon (Hvertfall ikke velg beta-versjoner). Bedre å være på den sikre siden enn å måtte sende bios´en til rep.

 

Ang. treg maskin...: Sikker på at alle kort/rambrikker etc er korrekt montert? Finnes muligheter for at maskinen starter selv om en f.eks. minnebrikke står skjevt i. Dette kan gi kjipe utslag...

 

 

Krstjn

Endret av kristovs
Lenke til kommentar
Kjøpte helt ny rig med p5n-e sli asus hovedkort, q6600, gtx 8800 og crucial ballistix 6400 ram (4gb). Men likevel, av en eller annen grunn, så er maskinen ekstremt treg. Det tar ca 2-3 minutter å komme seg inn og hvis jeg kjører noe tungt så blir det vanskelig å kjøre. Et eksempel er f.eks at jeg skulle kopiere over noe fra en ekstern hdd også begynte systemet å bli skikkelig tregt ala windows 95, musen og skriving hadde tom forsinkelse. Har vært slikt siden jeg formaterte. Og foresten, cpu bruk går skjeldent over 27%, selv under de værste periodene.

Så jeg spør, finnes det en optimizer for quad core? Er hovedkortets driver utdatert (aner ikke hvordan man ser det)? Skal jeg gripe fatt i en hammer for å meie ned hele jævla dritten?

Testa å ta bort den ene rambrikken? XP32 støtter ikke mer enn 3,5gb minne uansett. Har lest om en del som har hatt problemer pga fire gb. Muligens pga bios, husker ikke men jeg ville teste å ta bort den ene brikken.

Lenke til kommentar
Kjøpte helt ny rig med p5n-e sli asus hovedkort, q6600, gtx 8800 og crucial ballistix 6400 ram (4gb). Men likevel, av en eller annen grunn, så er maskinen ekstremt treg. Det tar ca 2-3 minutter å komme seg inn og hvis jeg kjører noe tungt så blir det vanskelig å kjøre. Et eksempel er f.eks at jeg skulle kopiere over noe fra en ekstern hdd også begynte systemet å bli skikkelig tregt ala windows 95, musen og skriving hadde tom forsinkelse. Har vært slikt siden jeg formaterte. Og foresten, cpu bruk går skjeldent over 27%, selv under de værste periodene.

Så jeg spør, finnes det en optimizer for quad core? Er hovedkortets driver utdatert (aner ikke hvordan man ser det)? Skal jeg gripe fatt i en hammer for å meie ned hele jævla dritten?

 

Fikk samme problem for noen mnder siden da jeg kjøpte meg nytt utstyr jeg også(p5b dlx, q6600 og 4gb ram). Hos meg ble problemet løst med mer luft mot chipset kjøleren.

 

Så prøv en vifte mot chipset kjøleren og sjekk om maskinen oppfører seg mer normalt da..

Endret av btwist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...