Gå til innhold

Akam Haugaland på tur


kimare

Anbefalte innlegg

Blir det bare mennår..? Skal vi ut i skog & hei, eller holder det med vanlige sko??

 

Jeg kommer litt senere da en venninde (Canon) av meg ville være med og hun dessverre har full dag på jobb i morgen.

 

Jeg henter henne "sikka quat ovve fira", og så kjører vi utover med middagen på fanget.

 

Jeg er redd du ikke får oss alene denne gang. Selv tar jeg på meg lave goretexsko (joggesko med goretex) i tilfellet jeg blir fristet til å ta en liten tur ut i terrenget. Det er grusvei helt fram til fyret vanlige sko holder helt sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv så måtte jeg utebli på kort varsel i dag, grunnet familiemiddag som ble ferdig for seint. En dum feilberegning. Kanskje vi som kjenner hverandre litt mer kan treffes på kafè eller noe slik i Haugesund en dag i påsken?

 

Akkurat nå er jeg litt opptatt med den aksjemegleren som mener at jeg bør oute meg selv med navn og arbeidsplass, stakkars missforståtte lille såre mannen.

Lenke til kommentar

Nå, hvordan gikk det? Jeg irriterte meg stort over at jeg ikke kunne bli med, i og med at besøket gikk over kort tid etter klokken tre. Problemet ble da at jeg ville være framme mellom fire og halv fem, og da begynner lyset å få kort levetid. Savnet dere selvsagt her jeg ble pendlende mellom akam og familien de neste timene. Til seinvåren/sommeren må vi avtale en helg god til i forveien, slik at vi alle kan sjekke får syvende sans. Jeg hadde nemlig gledet meg til dette treffet. Var location så bra som vi trodde? Jeg har en følelse av det. Kaldt? Gode bilder? Varm kakao på kulturfyrtårnets cafe?

 

Har sjekket Hauskevågen. Den er nå ferdig for godt. Noen har sikkert forstått at jeg har brukt det flittig, og jeg er glad at nå kan ingen kopiere mine verk derfra. De eldste av dere vet hvilke bilder som er derfra. Synd for dere, flott for meg. Det var nemlig en utrolig god location der alt fikk en flott bakgrunn.

Lenke til kommentar

Vel, jeg og mitt følge kom oss ikke fra by'n før 16.30, så tiden var ingen god unnskyldning for å gå glipp av en artig, dog veldig kald dag.

 

"CatWoman" la inn årene halvtimen etter at vi ankom, lett lei seg for å ha "dinget" et kamera, og kald etter å ha vært litt for lett kledd. Hun ønsker seg nå "fotosko", men gjorde klokt i å snu ettersom det ble fryktelig kaldt ute ved fyret.

 

Annlegget ved parkeringsplassen hadde ikke det helt enorme potensiale, men en rusten gammel tank har litt å gå på om vi får en jente/kvinne med til å posere i den. Plasser langs og litt utenfor veien til fyret har potensiale som backdrop for portretter eller annet gøy, men har liksom ikke det helt store å by på alene.

 

Ute på fyret fant vi det passende å fotografere en cellist som satt og øvde i atelieret. Han kom etter hvert ut og spurte om vi kunne ta bilder av ham. Resultatet ble at jeg hentet en strobe og paraply fra bilen og gikk ned til fjæresteinene. Kim Are måtte dessverre gå før seansen ble påbegynt.

 

Det gikk fort for seg, både fordi lyset virkelig var på hell og fokusering var en stor utfordring, men også p.g.a. den ekstreme kulden. Man vaser liksum ikke rundt på sånne steder i lengre tider med en 300 år gammel Italiens chello.

 

Dessverre hadde jeg tidligere klart å fikle til så kameraet tillot seg å dra til med ISO 1600 og tilhørende mengder med støy som gjør bildene ubrukelige i større format. Uansett en nyttig erfaring og en artig avslutning på fototuren. Man lærer mest av å feile..

 

Før vi ble kjørt i nattemørket ned til parkeringsplassen, hadde vi oss en halvtime inne i huset cellisten og hans familie leide for fire dager før han skulle ha konsert i Bergen. Vi fikk i oss litt varm kaffe, kald brus og tilbud om rødvisn, men valgte etter hvert å komme oss hjemm til familiene våre og nyte minnene fra dagen.

 

post-79107-1206017985_thumb.jpg

post-79107-1206017953_thumb.jpg

post-79107-1206017961_thumb.jpg

post-79107-1206017978_thumb.jpg

post-79107-1206017969_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takker for en meget hyggelig stund på Ryvarden.

 

Legger ved noen bilder fra turen i går:

 

post-156401-1206035997_thumb.jpg

 

Den døren trenger en tur i PS, men det har du vel ikke hatt tid til enda.

Jeg tok døren en tur i Photoshop, men ikke slik du tenkte deg :-)

 

Takk for tilbakemeldingen.

Endret av rosseha
Lenke til kommentar

Den døren trenger en tur i PS, men det har du vel ikke hatt tid til enda.

Dine cellobilder er ganske fine, Auto.

 

Det virker som om dere har hatt det gøy, selv om det var kaldt. Jeg hadde faktisk pakket langt undertøy til turen, men den kom dessverre en dag for tidlig i forhold til familieplanene våre. Selv en middelaldrende mann må gjøre som mor sier når han er hjemme på ferie. Kanskje vi kunne møtes på utekafé en annen dag, slik at jeg får tafset litt på A700, og deg og ditt da Håkon. Kjerringa og soppen er i London for å besøke slektninger, så jeg har ikke noe interessant å tafse på lenger. En E510 blir litt pinglete nå som jeg er vant med å tafse på det. Jeg og min 20D er som et gammelt ektepar, så tafsingen gir ikke så mye lenger.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Godt å se at noen har fått bilder inn på webben. Jeg har nettopp lastet mine opp til maskinen og er redde det er lite spennende. Det mest interessante skal jeg vel få lastet opp.

 

Synd jeg gikk glipp av cello workshoppen, synd tida ble litt knapp.

 

Vi får se hva vi får til i påsken PM. Programmet begynner å fylles, men en cafétur høres jo litt fristende ut.

Lenke til kommentar

Jeg fikk kjøpt meg fotosko omtrent to timer etter at jeg gikk :yes: Det var en kjekk liten utflukt, selv om det bare var meg og kimare og en hare (haha) som tuslet rundt mesteparten av tiden. Synd jeg ikke kunne bli med til Ryvarden, men ærlig talt, dere forsto det var grunnet diverse fraser og kommentarer om avkledning? ;) PM skulle absolutt vært med som støttekontakt, da mitt Rollei 35 gikk i bakken... Legger ut de bildene som jeg ble nøgd med... :)

 

post-59075-1206127437_thumb.jpgpost-59075-1206127454_thumb.jpg

post-59075-1206127469_thumb.jpgpost-59075-1206127480_thumb.jpg

 

har også flere, men får tydeligvis ikke lagt til flere i nye svar akkurat nå...

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar

Da har jeg ordnet det slik at en mindre gruppe (5-6 mann) kan ta turen i Haugaland Zoo til neste helg (helga rundt 05-06.april) og fotografere reptiler :)

 

Noen som er "up for it"

 

Her er ett par "teasers" tatt i dag - det første av Karl Inge Stumo, det andre av meg.

 

2369013523_23a69e89ea.jpg?v=0

 

2369829772_3f1ce7aa3d.jpg?v=0

 

Pga plass og stress for dyr så tror jeg vi setter en grense på 6 mann (inkl meg). Da er det 4 plasser igjen - da jeg tar meg den frihet og sette KimAre øverst på lista..

Lenke til kommentar

Dersom det er mulig å utsette sesjonen til den 12-13 april, hadde det passet enda bedre.

Madammen har en avtale torsdag, og den faste barnevakten er opptatt. Dersom det kun er førstkommende torsdag som er et alternativ, da går jeg løs på "reserve" barnevaktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...