Gå til innhold

Trådløst Internett og PS3


Aperakett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Dette med og sikkre nette ditt er en foretrukket ting, man vil ikke ende opp med kripos på døren.

 

Sikkring av nett gjør man inne på routeren din, du kan gå inn på den via en nettleser, der skriver du inn "Http://192.168.0.1" dette vil mest trolig gjøre slik at du kommer inn på en innloggings skjerm, der skriver du inn "Brukernavn: Admin" det er ikke noe passord satt opp for de som ikke har vært inne på routeren fra før av(endret passord) det kommer ann på hvilken router du har men hvis du har en D-link så er det sikkert under Wireless, der vil du se om du har et sikkret nett.

 

Dette er ikke nødvendig men er veldig greit og sikkre nette ditt for uvelkommende gjester.

 

Og sette opp en trådløs-tilkobling på en playstation3 spill konsoll er egentli ganske simpelt, under settings har du en flik hvor du får spørsmål om WEP-nøkkel(hvis du har et sikret nett) da skriver du inn den, slik at PS3'en får tilgang inne på ditt nettverk.

 

Det skal ikke noe spesiell magi for og gjøre dette, bare let rundt hvis du ikke finner det ut, bare send en melding til meg her på forumet hvis du får noen spørsmål.

 

(Hvis noen har noe og endre/tilføye må dere bare si fra, skal være rett det jeg har skrevet)

Lenke til kommentar

Er du nødt til å åpne noe porter eller noe for å få internett-tilgang? Jeg får ikke IP-adresse utdelt av routeren, men finner den når jeg scanner. Routeren er sikret med 128bit WEP. Har dobbelsjekket at nøkkelen er rett flere ganger. Koden er i HEX, dersom det har noe å bety.

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
Er du nødt til å åpne noe porter eller noe for å få internett-tilgang? Jeg får ikke IP-adresse utdelt av routeren, men finner den når jeg scanner. Routeren er sikret med 128bit WEP. Har dobbelsjekket at nøkkelen er rett flere ganger. Koden er i HEX, dersom det har noe å bety.

Fant ut av det. Måtte sette IP-adressen manuelt :)

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
Hvordan definerte du IP-adressen manuelt? Gjorde du det inne på PS3?

 

 

Bjørn B

Du velger bare manuelt istenden for automatisk inne på PS3 på nettverksinnstillinger. Du må velge egendefinert, og ikke enkel. Så skriver du inn IP-adressen til routeren, og et høyere tall på slutten.

Si at IP-adressen til routeren din er 192.168.2.1. Da kan du f.eks skrive inn IP-adressen: 192.168.2.73 på PS3.

Det der gateway og DNS setter du til IP-adressen til routeren (192.168.2.1 i dette tilfellet).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg sliter litt med og sette opp dette. Når ps3 spør etter nøkkelen, så må man først velge type sikkerhet på nettverket man skal innpå sant? Deretter skrive inn koden.

 

Jeg har tastet inn rett nettverk og kode. samt manuelle ip instillinger.

Den klarer ikke å gi meg netverks ip når kode er aktivert. Om jeg ikke skriver inn koden så får den ip adresse, men har dns feil.

Skulle jo være ganske likt som å koble en laptopp til nettverket? Dette har jeg nylig gjort uten problem.

Klarer ikke helt å se hva som er problemet her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

tar opp igjen en litt gammel tråd, men jeg lurer på hvordan jeg får valgt en annen nøkkelindeks på playstation 3. Vi har 4 wep koder, hvor det er nr.2 som brukes, men hvor får jeg angi at det er wep kode 2 jeg bruker? Er 99prosent sikker på at dette er grunnen til at jeg ikke kommer på nett

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at ruteren min var grunnen til jeg ikke kom på nett. Veldig merkelige greier egentlig, både WPA-PSK og en wep kode var aktivert samtidig, trodde ikke dette gikk an.

 

Lapptoppene som var koblet til virket fint, men Ps3 en klarte ikke dette, etter å ha satt opp ruteren på nytt med kun WPA-PSK så virket alt helt fint.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har virkelig problemer med å få tråløst nettverk på PS 3, så jeg bruker denne tråden. Jeg har router med passord og gjør følgende:

 

Jeg har en del problemer med å få Internett på PS 3. Slik er fremgangsmåten min:

 

Jeg velger Innstillinger for internetforbindelse på PS 3:

Trådløs forbindelse -> scanne -> velger nettværket mitt (100% signalstyrke) -> WPA-PSK / WPA2 - PSK --> Skriver passordet til nettverket

 

Så får jeg: "Sjekker nettverkkonfigurering... Venligst vent"

 

Etter en stund står det: "Forsøket på å oppnå en IP adresse har utløpt."

 

Så kan noen som har opprettet en trådløs internetforbindelse via en ruter, eller bare noen som har peiling, fortelle meg steg for steg hva jeg skal gjøre? Det funker å dra internettkabelen ut fra routeren og sette den inn i PS 3, men jeg vil foretrekke om jeg fikk PS 3 tråløst. UPnP er aktivert, og DHCP Server er aktivert. Såkalt "Static DHCP" er ikke aktivert, hvis det er det som er feilen? Jeg synes dette er litt rart siden jeg får trådløst Internett på bærbar pc.

 

 

Tusen takk for all hjelp jeg kan få!

Endret av supermannmedkappe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...