Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernstyre data over nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg setter opp nettverk hjemme og skal bruke en maskin som fildelingsserver. Jeg har ikke nok skjermer til alle datamaskinene mine så det jeg lurer på er:

Går det an å styre en datamaskin uten skjerm over et nettverk fra en annen datamaskin? Finst det slike program? Hvor finnes de?

 

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir|_11 Skrevet: 10 Feb 2003 20:16 Tittel:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Krishell skrev:

remote administrator 2.1 . last ned fra downloads.com

 

 

bra program. jeg bruker d mye på jobben. har iaf bedre erfaringer med det enn fks pcANYWHERE fra symantec.

 

-hva er galt med PCAW?? bruker det daglig på jobb, og vi har flere 1000 punkt å styre. aldrig hatt problemer.....

 

og WinXP er ikke egnet til nettverk i d hele tatt, men det kan jo hende den fjernstyrings-saken funker ok?

 

- XP er ikke egnet til nettverk? home edition ja. Pro nei, fungerer som bare det. å så fort du har fjernet simple network sharing så fungerer xp som win2k... så virker ting i windows, hvis noen der ute har en driver til D-link DWL650+ som faktisk funker i linux hadde jeg blitt glad. Intil da er det windows for alle pengene!

 

-Fredrik

Lenke til kommentar

Skal man gi råd om å benytte noe bør man jo også opplyse om pris :)

 

Remote Administrator er et bra program, men koster $35. Det kommer ikke i nærheten av å gi en like god brukeropplevelse som Remote Desktop, som følger med XP PRO (Tror nok ikke det er en del av XP Home Edition) men er helt ok.

 

Man kan alternativt benytte en eller annen form av VNC (Personlig liker jeg TightVNC) som er helt gratis.

 

Remote Desktop krever minst båndbredde, gir best responstid på handlinger (mao mest lik opplevelse som å sitte ved konsollet) og kan i tillegg mappe opp printere, disker samt streame lyden fra remote maskinen til klienten.

 

Et annet godt alternativ er å sette opp en eller annen linux distribusjon og kjøre vnc på den. Min erfaring er at vnc fungerer bedre på unix/linux enn på win32. MEN, med fare for å skape en lengre og hissig debatt, vil jeg påstå at dette krever litt mer innsats fra din side dersom du ikke har vært borti linux (el.l) før.

Lenke til kommentar

Det beste med XP's Remote Desktop er at den fungerer mer som en vindus håndterer ala X-windows og er faktisk ganske så kjapp og responsiv.

 

Sammenligner du med PCAnywhere f.eks vil du gremmes over hvor tregt og håpløst det er... PCA overfører mere skjerm bildet, altså grafikken i motsetning til Remote Desktop som tegner opp vinduer mere intelligent. I tillegg ser det ut til at Remote Desktop bruker noen form for cache som speeder opp ting når du switcher mellom vinduer mens PCA må overføre omtrent hele skjermbildet på nytt, pixel for pixel.

 

Sabla bra med VPN mot jobben ihvertfall... Er noe av det jeg liker best med XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...