Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert XP - trenger sårt hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å installere XP på en ny stasjonær pc. Det er en Komplett Gamer a30 og kommer uten OS installert. Problemet er at under kopieringen av filene når man installerer så er det noen filer den ikke finner! Jeg har prøvd med to forskjellige autentiske win-xp CD'er. Begge gangene er det forskjellige filer den ikke finner.

 

Feilmeldingen er som følger: "Kan ikke kopiere filen "ndisuio.sys" deretter får jeg et valg om å avbryte installasjonen, fortsette uten denne filen eller prøve å finne den.

Tidligere (jeg har prøvd to ganger, og formatert begge gangene og brukt forskjellige CD-er) fikk jeg en annen fil som het eller annet på "v.dll".

 

Hva i allverden kan problemet være? Jeg bruker to forskjellige CD-er som begge er lovlig kjøpt, ikke noe piratkopi eller noe slikt.

 

Håper for all del at noen der ute kan hjelpe meg. Dette er ekstremt kjipt siden det er snakk om en julepresang til min bror, i tillegg har vi prøvd å fikse den gamle pcen min, som også hadde problemer med installasjonene av windows (et helt annet problem) - derfor ville det vært fint hvis han faktisk fikk en PC som han kunne brukt.

 

Mvh Rodrigues.

Takker for ALLE svar :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært bortig samme problemet, men da va det platen som var dorlig, så når denne feilmeldingen kom opp så skiftet jeg til en annen plate. Ditt problem hørtes rart ut. er cd/dvd romen ny? eller det er den vell helt sikkert.

men prøv å bytt den, mulig det ikke har noe å si, men ville ha prøvd det uansett.

Lenke til kommentar
Har vært bortig samme problemet, men da va det platen som var dorlig, så når denne feilmeldingen kom opp så skiftet jeg til en annen plate. Ditt problem hørtes rart ut. er cd/dvd romen ny? eller det er den vell helt sikkert.

men prøv å bytt den, mulig det ikke har noe å si, men ville ha prøvd det uansett.

 

Jeg har jo brukt to forskjellige.. :\ Må jeg gå til beskaffelse av en tredje? :(

Lenke til kommentar

Ndisuio.sys er relatert til trådløse nettverkskort og andre trådløse ting som Blåtann. Står det i et wlan-kort av noe slag? Det kan være dette som kræsjer, i så fall. Prøv å ta ut dette kortet og start installasjonen da. Dersom dette går helt på tverke kunne du jo prøvd å få opp Ubuntu fra en LiveCD for å se om alt fungerer der. I så fall kunne Ubuntu vært en nødløsning (lag en liten partisjon på 5 gb eller noe) til du får XP på beina. Er jo kjipt å ha en PC som ikke kan brukes, og ubuntu tillater ihvertfall "vanlig bruk" av PCen.. Skjønner at det ikke strekker helt til om man er gamer, men man kommer da på nett med den og får gjort.. alt annet :D

 

Ubuntu kan du laste ned fra www.ubuntu.com, tar deg omtrent 20 min å laste ned på en 5 mbps-linje :)

Endret av Filthpig
Lenke til kommentar
Ndisuio.sys er relatert til trådløse nettverkskort og andre trådløse ting som Blåtann. Står det i et wlan-kort av noe slag? Det kan være dette som kræsjer, i så fall. Prøv å ta ut dette kortet og start installasjonen da. Dersom dette går helt på tverke kunne du jo prøvd å få opp Ubuntu fra en LiveCD for å se om alt fungerer der. I så fall kunne Ubuntu vært en nødløsning (lag en liten partisjon på 5 gb eller noe) til du får XP på beina. Er jo kjipt å ha en PC som ikke kan brukes, og ubuntu tillater ihvertfall "vanlig bruk" av PCen.. Skjønner at det ikke strekker helt til om man er gamer, men man kommer da på nett med den og får gjort.. alt annet :D

 

Ubuntu kan du laste ned fra www.ubuntu.com, tar deg omtrent 20 min å laste ned på en 5 mbps-linje :)

 

Takker for hjelpen, men Ubuntu er uaktuelt :p Pcen er til en 11 år gammel gutt som ikke har noe erfaring med andre OSer enn XP. Og det er vel hovedsaklig gaming PCen skal brukes til. Da tror jeg heller jeg prøver å få lånt meg Vista. Fungerer det slikt som på XP? At man egentlig bare kan gi bort CDkeyen og det vil ikke ha noe å si?

Endret av RODRiGUES
Lenke til kommentar

Enig med Kenny og andre at det mest sannsynlig ikke er CD`en som er problemet. Du har også testet 3 forskjellige, så det sier jo selvsagt sitt. Tror mer på en eller annen hardware feil, eller inkompabilitet. Jeg ville sjekket disk og RAM med dertil egnede diagnoseprogram: Memtest86 til minne, og produsenten av disken har mest sannsynlig en software du kan laste ned fra hjemmesiden... Ellers er det jo selvsagt å sjekke kabling til disk og cd-rom.

Har hatt samme feil selv, da var det en disk som ikke spilte på lag.

 

Mvh

TCJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...