-Serenity- Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Som overskriften tilsier er jeg på jakt etter instrumental metall av ymse slag, gjerne av en "hardhetsgrad" som ligger rundt albumet Load av Metallica eller lignende, men alt er generelt av interesse. Takk på forhånd
JPNord Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Av instrumentalmusikk generelt vil jeg anbefale Joe Satriani, som har utrolig mye vakker og herlig gitarbasert musikk uten vokal. Dessuten finnes det en rekke bra instrumentaler som er verdt å sjekke ut: In Flames - Man Made God In Flames - Dialogue with the stars Dimmu Borgir - Perfection or Vanity (ikke slik som de fleste tror Dimmu Borgir lager musikk) Alt av The Shadows (gammel og god rock) Accept - Pomp and Circumstance Håper jeg skjønte hva du ville frem til
Programvare Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Dream Theater har en god del sanger uten vokal og det er i hvertfall slik jeg liker dem best. Sjekk ut albumene Images and Words (fint)og Train of Thought (hardt)
Solid Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Liquid Tension Experiment er et instrumentalt sideprosjekt til noen av medlemene til Dream Theater + +. Instrumental progressive metal.
skrekk Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Kan også sjekke ut Planet X, ligger litt i samme løypa som LTE, som er nevnt over.
:utakt Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Du skrev instrumental. Likevel, prøv Isis. Det er litt vokal der, men det er så spesiell stil på vokalen, det blir mer en ekstra tone i akkorden, hvis du skjønner. Plata "Panopticon" er helt vill. Ellers har Steve Vai mye kult. Platene "Passion & Warfare" og "Alien Love Secrets" anbefales herfra.
radiated Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Liquid Tension Experiment er et instrumentalt sideprosjekt til noen av medlemene til Dream Theater + +. Instrumental progressive metal. +1
Πεισιθάνατος Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Du kan jo sjekke ut Sleep Terror. Det er vel litt tyngre enn Metallica, men verdt å sjekke ut.
Muggkaare Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Skulle selv til å nevne Sleep Terror, fantastisk band... ellers kan du sjekke ut Scholomance... The Immortality Murder inneholder en disk med vokal og en instrumentalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå