Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spilleren slukker ved høyt volum


Joffii

Anbefalte innlegg

Har et anlegg i golfen min, alt har vært fint helt til for noen dager siden. Da begynte Cd-Spilleren å slokne vær gang volumet ble for høyt, først flimra den litt før den slukner. Før kunne jeg ha opptil dobbelt volum, nå slukner den hver gang.

 

Har ikke stillt på noe/fikset på noe før og etter det skjedde, så syntes det var et rart problem. Noen som har peiling som vet hva det kan være?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet kan være gammelt, usikker der.

Kondensator har jeg ikke.

 

Har 2 diskanter i front, med 2 høytalere i dørene, 2 gamle i hattehylla og en subb med subbforsterker.

 

Men syntes det var rart at det skulle skje nå, har kjørt nå i 3-4 måneder uten problem, og først nå har det skjedd... :S

Lenke til kommentar

Biltema batteri ville jeg ikke gått for, da de er av heller laber kvalitet

 

Du bør ha ett batteri som kan holde på endel strøm, det finnes bla spessielle batterier egnet for biler med store annlegg

Kanskje det holder med ett lite batteri, samt at du kjøper en kondensator i stedet

 

Det kan kanskje være lurt å ta en tlf til noen som driver med bilstereo og høre litt om hva de mener(for jeg er på ingen måte noen bilstereo ekspert)

Lenke til kommentar

Samme problemet hadde jeg også i min egen Golf. Dette skjedde pga batteriet var dårlig og dynamoen min var på vei til å dø.

Først klikket anlegget på litt volum, deretter gikk vindusviskerene saktere og saktere..så sjekk etter slike tegn :) Evt mål spenning på batteri og ladespenning just in case ;)

Lenke til kommentar
dropp å vurdere kondensator.. det siste du trenger her er enda en ting som stjeler strøm.. kinetik batterier fra www.morel.no er batterier jeg har svært god erfaring med :)

 

kjørte stor stereo + resten av bilen på et HC600 og hadde NULL strømproblemer.. (det billigste, minste kinetik batterier)

 

en kondensator er ikke noe som stjeler strøm, den samler bare opp strømmen å gir en gjevnere spenning ut til annlegget.

så en kondensator er å annbefale uansett på annlegg som er større enn bare en spiller..

Lenke til kommentar
dropp å vurdere kondensator.. det siste du trenger her er enda en ting som stjeler strøm.. kinetik batterier fra www.morel.no er batterier jeg har svært god erfaring med :)

 

kjørte stor stereo + resten av bilen på et HC600 og hadde NULL strømproblemer.. (det billigste, minste kinetik batterier)

 

en kondensator er ikke noe som stjeler strøm, den samler bare opp strømmen å gir en gjevnere spenning ut til annlegget.

så en kondensator er å annbefale uansett på annlegg som er større enn bare en spiller..

 

og hvor henter den strømmen sin fra da? lufta da eller? null vits med kondensator, hverken på stort eller lite anlegg.. det viktigste er at man har skikkelig batteri.. diskutert dette en MILL ganger..

Lenke til kommentar
dropp å vurdere kondensator.. det siste du trenger her er enda en ting som stjeler strøm.. kinetik batterier fra www.morel.no er batterier jeg har svært god erfaring med :)

 

kjørte stor stereo + resten av bilen på et HC600 og hadde NULL strømproblemer.. (det billigste, minste kinetik batterier)

 

en kondensator er ikke noe som stjeler strøm, den samler bare opp strømmen å gir en gjevnere spenning ut til annlegget.

så en kondensator er å annbefale uansett på annlegg som er større enn bare en spiller..

 

 

Lager den strøm da eller? Den må jo få strømen fra et sted!

 

Trådstarter: Bytt batteri, virker som om det er på tur ut!

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
dropp å vurdere kondensator.. det siste du trenger her er enda en ting som stjeler strøm.. kinetik batterier fra www.morel.no er batterier jeg har svært god erfaring med :)

 

kjørte stor stereo + resten av bilen på et HC600 og hadde NULL strømproblemer.. (det billigste, minste kinetik batterier)

 

en kondensator er ikke noe som stjeler strøm, den samler bare opp strømmen å gir en gjevnere spenning ut til annlegget.

så en kondensator er å annbefale uansett på annlegg som er større enn bare en spiller..

 

 

Lager den strøm da eller? Den må jo få strømen fra et sted!

 

Trådstarter: Bytt batteri, virker som om det er på tur ut!

ja den lagrer strømmen den får å gir ut en gjevn spenning, den bruker ikke noe srøm i seg selv..

Lenke til kommentar
dropp å vurdere kondensator.. det siste du trenger her er enda en ting som stjeler strøm.. kinetik batterier fra www.morel.no er batterier jeg har svært god erfaring med :)

 

kjørte stor stereo + resten av bilen på et HC600 og hadde NULL strømproblemer.. (det billigste, minste kinetik batterier)

 

en kondensator er ikke noe som stjeler strøm, den samler bare opp strømmen å gir en gjevnere spenning ut til annlegget.

så en kondensator er å annbefale uansett på annlegg som er større enn bare en spiller..

 

 

Lager den strøm da eller? Den må jo få strømen fra et sted!

 

Trådstarter: Bytt batteri, virker som om det er på tur ut!

ja den lagrer strømmen den får å gir ut en gjevn spenning, den bruker ikke noe srøm i seg selv..

 

Les hva jeg skriver en gang til du.

Lenke til kommentar

selv så har jeg et ekstra batteri med et skille rele i tillegg til en kondensator som er den beste løsningen for et stort anlegg...

da slipper man å tappe start batteriet i tilleg til at batteriene får lenger levetid grunnet mindre slitasje.

 

dere har sikker også sett at lys med mer dimmer når store anlegg brukes hardt, dette vil du unngå med en kondensator i og med at den fylles med strøm å lagrer den helt til du belaster den, da gir den en gjevn spenning ut, noe et batteri ikke er i stand til å klare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...