Gå til innhold

Hvordan trene hurtighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og ikke trene til utmattelse på bekostning av eksplosiviteten

Mener du å ikke trene med så tungt at man ikke klarer å løfte eksplosivt?

 

I treningslære boka mi står det:

Eksplosiv styrke:

Vekt: 30-40% av maks

Reps: 3-5

Serier: 3-5

Tempo: Maks

Pauser: over 3 min.

 

Skjønner ikke det helt :p bare 3-5 reps? blir jo faen ikke sliten av det ^^

Lenke til kommentar

For litt variasjon kan du finne deg noen betongtrapper, helst med stort stor avstand mellom trinnene, for så å springe så kjappt du kan oppover. Tribunene på en idrettsarena burde være tingen. Broren min sier det er god trening for eksplosiv styrke og hurtighet, han har vært sprinter noen år og trener en gjeng i Molde Olymp.

 

Jeg tror det er viktig å få en bevegelse som er realistisk når en trener styrke som skal praktiseres i form av springing.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takker for tips :D

 

Men til det spørsmålet mitt lenger opp :p Har det noe å si hvordan jeg trener baksiden av låret? har det stor betydning? =)

 

Dette er noe jeg har fått innprentet på skolen: Trener du bak - skal du trene foran også. Trener du foran - skal du trene bak også. F.eks. hvis du trener magen, så må du ta ryggen også. Dette er viktig for å få en balansert og god holdning.

Lenke til kommentar
Takker for tips :D

 

Men til det spørsmålet mitt lenger opp :p Har det noe å si hvordan jeg trener baksiden av låret? har det stor betydning? =)

 

Dette er noe jeg har fått innprentet på skolen: Trener du bak - skal du trene foran også. Trener du foran - skal du trene bak også. F.eks. hvis du trener magen, så må du ta ryggen også. Dette er viktig for å få en balansert og god holdning.

Jaja, men det jeg ville frem til var om man burde trene baksiden av låret på samme måte som forsiden.. eksplosivt bak og foran om du skjønner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...