Gå til innhold

Nettbutikker, hvilke erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal bestille meg ny gamer-pc nå, og lurer på hvordan erfaringer folk har med de forskjellige

nettbutikkene.

Har i hovedsak tenkt å bestille mesteparten fra Amentio, men ser de har en ganske lav rating

(3,9/5) nå. Blir jo da litt kritisk til dem, men har jeg grunn til det?

Har noen forslag til noen andre bra butikker med noe i nærheten lave priser, som også har sakene på lager?

 

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Heh..når det gjelder Komplett så har jeg XTREMT dårlig erfaringer med de..kjøpte nytt HK,PSU,CPU,RAM og HDD der for 3 års tid siden..satte alt sammen(har bygd maskiner i ca 10 år), installerte og oppdaterte ALT som måtte gjøres..etter dette installerte jeg seff ett spill ganske kjapt(spillesugen som jeg var)...og da begynte problemene mine..etter 20 minutter hang maskina seg opp..seff restarta jeg og prøvde igjen..og det hang seg igjen..dette gjentok jeg i det uendelige..til jeg re-installerte ALT om igjen og oppdaterte..installerte spillet igjen..og da starta samme dritten igjen..

 

ringte dagen etter til komplett..fikk standardsvaret når noe ikke stemmer med delene..send inn CPU,HK og RAM for testing..

 

jeg bor bare èn time unna..så jeg kjørte like greit inn delene..dagen etter fikk jeg beskjed..alt ok med delene! "javel" tenkte jeg og reiste hjem igjen, reinstallerte ALT om igjen..og gjentok samme smørja..men jeg bytta ut HDD med enda en ny HDD i tilfelle det skulle være den..men akk...det samme problemet gjentok seg..

 

Jeg ringte så igjen til komplett..fikk beskjed om å sende inn på nytt..og kjørte delene inn på nytt..samme beskjed TO dager senere...alt ok med delene..

 

så historien gjentok seg atter en gang...men denne gange bestemte jeg meg for å kjøre inn HELE maskina..det eneste som ikke var kjøpt på komplett var jo KUN floppy'n..så kunne vel ikke bli no grin på det punktet..

 

Jeg fikk kvitteringa for å ha levert maskina, og reiste så hjem igjen..dagen etter fikk jeg beskjed..det var feil på rammen, den var nå byttet ut og jeg kunne hente maskina igjen.."KONGE" tenkte jeg og brant ut til komplett for å hente maskina..

 

der fikk jeg en regning på hele 750kr for servicen...!!! hvaforno!!!???joda..det var fordi jeg hadde levert inn ett helt system..derfor måtte jeg betale regninga..."men dere klarte jo f*** ikke å finne ut av feilen når jeg bare sendte inn delene jo" sier jeg...svar var blankt avisende...: "hjelper ikke"

 

så da...rundt 14000 kr i deler, 6 timer på vegen for å "spare tid i forhold til posten"...så blei jeg atter robba for 750 spenn...må innrømme at jeg følte meg noe snytt...og relativt forbanna igrunn...men jeg måtte jo betale for hvis ikke fikk jeg ikke maskina!!

 

sendte mail til "service-ansvarlig" for å få refunda pengene etter å fortalt historien..hadde jo tross alt holdt meg til èn kar når jeg prata om delene..og han visste om meg og historien rundt delene..men kom ikke noen vei der heller...så da...etter å ha brukt komplett hver eneste gang jeg har bygget systemer til meg selv eller bekjente...(og da snakker vi langt over 100.000 kr) så er det slutt på å bruke komplett..så de siste to åra har jeg brukt Netshop, Mpx, PSData og Amentio..og har ikke noen problemer med noen av de..har også i langt mindre grad fått defekte varer fra disse...

 

her har du min erfaring:)

Endret av Brask
Lenke til kommentar
Heh..når det gjelder Komplett så har jeg XTREMT dårlig erfaringer med de..kjøpte nytt HK,PSU,CPU,RAM og HDD der for 3 års tid siden..satte alt sammen(har bygd maskiner i ca 10 år), installerte og oppdaterte ALT som måtte gjøres..etter dette installerte jeg seff ett spill ganske kjapt(spillesugen som jeg var)...og da begynte problemene mine..etter 20 minutter hang maskina seg opp..seff restarta jeg og prøvde igjen..og det hang seg igjen..dette gjentok jeg i det uendelige..til jeg re-installerte ALT om igjen og oppdaterte..installerte spillet igjen..og da starta samme dritten igjen..

 

ringte dagen etter til komplett..fikk standardsvaret når noe ikke stemmer med delene..send inn CPU,HK og RAM for testing..

 

jeg bor bare èn time unna..så jeg kjørte like greit inn delene..dagen etter fikk jeg beskjed..alt ok med delene! "javel" tenkte jeg og reiste hjem igjen, reinstallerte ALT om igjen..og gjentok samme smørja..men jeg bytta ut HDD med enda en ny HDD i tilfelle det skulle være den..men akk...det samme problemet gjentok seg..

 

Jeg ringte så igjen til komplett..fikk beskjed om å sende inn på nytt..og kjørte delene inn på nytt..samme beskjed TO dager senere...alt ok med delene..

 

så historien gjentok seg atter en gang...men denne gange bestemte jeg meg for å kjøre inn HELE maskina..det eneste som ikke var kjøpt på komplett var jo KUN floppy'n..så kunne vel ikke bli no grin på det punktet..

 

Jeg fikk kvitteringa for å ha levert maskina, og reiste så hjem igjen..dagen etter fikk jeg beskjed..det var feil på rammen, den var nå byttet ut og jeg kunne hente maskina igjen.."KONGE" tenkte jeg og brant ut til komplett for å hente maskina..

 

der fikk jeg en regning på hele 750kr for servicen...!!! hvaforno!!!???joda..det var fordi jeg hadde levert inn ett helt system..derfor måtte jeg betale regninga..."men dere klarte jo f*** ikke å finne ut av feilen når jeg bare sendte inn delene jo" sier jeg...svar var blankt avisende...: "hjelper ikke"

 

så da...rundt 14000 kr i deler, 6 timer på vegen for å "spare tid i forhold til posten"...så blei jeg atter robba for 750 spenn...må innrømme at jeg følte meg noe snytt...og relativt forbanna igrunn...men jeg måtte jo betale for hvis ikke fikk jeg ikke maskina!!

 

sendte mail til "service-ansvarlig" for å få refunda pengene etter å fortalt historien..hadde jo tross alt holdt meg til èn kar når jeg prata om delene..og han visste om meg og historien rundt delene..men kom ikke noen vei der heller...så da...etter å ha brukt komplett hver eneste gang jeg har bygget systemer til meg selv eller bekjente...(og da snakker vi langt over 100.000 kr) så er det slutt på å bruke komplett..så de siste to åra har jeg brukt Netshop, Mpx, PSData og Amentio..og har ikke noen problemer med noen av de..har også i langt mindre grad fått defekte varer fra disse...

 

her har du min erfaring:)

 

:o

 

Det er slike innspill som teller..

Lenke til kommentar

hehe.."tonen" min var i utganspunktet ålright med de den...har igrunn stort sett hatt ett ganske greit kundeforhold med komplett..så har ikke hatt noe å utsette på det sånn...før denne "episoden" så var det jo akkurat som det skulle være egentli..tonen min forandra seg ganske kjapt det sekundet jeg fikk regninga egentli...det var først da det svartna for meg... :roll:

 

det jeg mener er at dette er en horribel "enkeltepisode"..for det er jo det det er først og fremst..men jeg mener også at det ikke burde skje...tatt i betraktning hvordan jeg fløy frem og tilbake..sant nok...ikke noe jeg strengt tatt trengte å kjøre det med å kjøre..men "case'n" er jo det at de fant ikke problemet før etter at jeg sendte inn hele systemet..noe som for meg er litt snodi..for når rammen er defekt..så skal det ikke ha noe å si hvilket HK det sitter på...funker det så funker det...funker ikke så funker det ikke...etter at de bytta rammen så har jeg jo heller ikke hatt noen problemer med maskina..

 

tonen min mot komplett's "hjelpere" var igrunn ganske grei den..og i det store og det hele så holdt jeg meg til èn kar, litt enklere så jeg slipper å måtte forklare meg om og om igjen hvis det skulle bli andre problemer..noe det ble i dette tilfellet..jeg var på ingen måte spydig eller ekkel i kjeften...for det vet jeg ikke har noe for seg(les: tidligere mobilbutikk-ansatt :!: )

 

men kan jo skjønne at jeg virket noe aggressiv i innlegget...men når jeg først fikk luftet meg så kom irritasjonen litt tilbake..hehe... :blush:

Endret av Brask
Lenke til kommentar

Har også et par negative erfaringer med Komplett, riktignok ikke helt ferske.

 

1.

 

En Asus WL500G var DOA og lot seg ikke konfigurere. Man kom seg inn i webgui, kunne endre på diverse men når man skulle lagre endringene og reboote ruteren (som var helt nødvendig for at innstillingene skulle bli registrert) hang den seg opp og man fikk aldri kontakt med den før strømmen var fysisk tatt bort og satt inn igjen.

 

Ruteren ble sendt tilbake som DOA, med teksten "lar seg ikke konfigurere". Og kom tilbake igjen etter et par uker med en regning og "produkt testet og funnet ok"...

 

Men ruteren var fremdeles defekt med samme symptomer som før. Søkte ny retur, og anmodet at den ble skikkelig undersøkt denne gangen - hastverk er lastverk føyde jeg til. Denne gangen ble ruteren byttet.

 

Imidlertid ønsket jeg å få dekket mine utlegg til frakt samt at regningen ble kreditert, og sendte en mail om dette. Argumenterte med at det umulig kunne være slik at jeg skulle betale for at at de hadde gjort en slett feilsøking første gangen.

 

Svaret var at jeg hadde gitt en ukorrekt feilbeskrivelse. Jeg ble litt paff over den krasse tonen i svaret jeg fikk. De hadde da altså vært og tittet litt i webgui og sett at det gikk an, men de hadde slettes ikke konfigurert ruteren siden de ikke hadde rebootet den - og reboot var helt nødvendig for å få konfigurert noe i det hele tatt. Likevel mente de at teksten "lar seg ikke konfigurere" var feil, og nektet å dekke noe som helst.

 

2.

 

Kjøpte et skjermkort til kr. 4500. Når jeg mottok det var det tydelig at det hadde vært brukt. Esken hadde brutte forseglinger, antistatiske poser hadde forseglingstape hvor limet ikke fungerte, kjøleren hadde fete fingermerker og tilkoblingskontakten hadde merker etter å ha vært montert. Siden dette var et entusiastkort rettet mot bl.a. overklokkere tipper jeg at noen ansatte hadde lånt med seg flere kort for å finne det som klokket best og lagt tilbake de dårlige. Og kortet mitt klokket dårlig.

 

Siden allerede hadde ventet lenge på kortet valgte jeg å beholde det. Men jeg informerte Komplett via mail.

 

 

 

Merk at disse erfaringene ikke er helt ferske. Anser ikke dette som noen grunn til å styre unna, SAMTLIGE nettbutikker har uheldige episoder som disse. Det gjør at jeg har endt opp med å se utelukkende på pris når jeg handler. Og da har jeg sjelden endt opp med Komplett de siste årene.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Siden dette var et entusiastkort rettet mot bl.a. overklokkere tipper jeg at noen ansatte hadde lånt med seg flere kort for å finne det som klokket best og lagt tilbake de dårlige. Og kortet mitt klokket dårlig.

Det er ingen ansatte som får lånt med seg varer hjem.

De får ikke hentet varer på noen andre måter enn oss. Altså i hentebua.

Lenke til kommentar
Siden dette var et entusiastkort rettet mot bl.a. overklokkere tipper jeg at noen ansatte hadde lånt med seg flere kort for å finne det som klokket best og lagt tilbake de dårlige. Og kortet mitt klokket dårlig.

Det er ingen ansatte som får lånt med seg varer hjem.

De får ikke hentet varer på noen andre måter enn oss. Altså i hentebua.

Vet ikke om du har misforstått innlegget mitt. Uansett er det greit om du underbygger påstanden din.

 

Kortet har neppe blitt tatt med hjem av noen, men sannsynligvis blitt "testet" på bedriftens adresse. Enten har noen lett etter et kort som klokker bra for så å kjøpe det på vanlig måte, etter å ha lagt kort som klokket dårlig tilbake i lagerhyllene. Eller at man bare har testet for nysgjerrighets skyld. Og ja, dette skjedde lenge før Komplett automatiserte lageret sitt, så lageret var bemannet av mennesker.

 

Som skrevet, jeg ser ikke på dette som grunn til å styre unna Komplett. Når en bedrift vokser øker naturlig nok mengden uønskede hendelser også. Dermed kan man finne masse slike historier om de fleste sjapper, uten at det tegner et korrekt bilde av servicenivået. Det er derfor jeg har gjort det veldig enkelt og forholder meg i hovedsak til pris når jeg skal handle.

 

Men jeg har sikkert handlet 100 ganger hos Komplett uten å ha noe å klage på. Bare sånn for balansens skyld.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Eg har også dessverre hat ein negativ hendelse med komplett.

 

1. Hadde bestilt 2 Corsair Dominator med vifte fra komplett 1 veke etterpå kjem da i posten pakke såg no fin utpå så opna eg den og vart rett og slett forskrekka der låg 2 RAM brikke slengt nede uten no måte får bedskytelse og vifte var likens, etter litt såg eg at 1 RAM brikka hadde fått betydlege skada og ringte Komplett kundeservice som sa

 

"Send det til bake via defekt på nettsiden"

 

sendte no det til bake og det tok nesten 3 veker før nye brikkene kom i posten. Men denne gangen mangla det feste på vifta mens alt anna var i orden. ringte komplett kundeservice å snakka med ein dud som sa :

 

"Send det til bake via defekt på nettsiden"

 

Det eg synest var domt var rett og slett kvifor må eg sende til bake deler som funke? og spurde dei om det går an å sende det metal feste men det gjekk ikkje....

 

Har bestilt vare fra Asia når det mangle ein dele tar me bilde og dei sende den delen så mangle men nei komplett må eg sende heile shiten til bake igjen

 

Så får eg melding at delane er motat og er får behandling ta tok 1-2 veke.... Det mangle 1 dele å dei bruke 1-2 veke på behandling

 

Og sjølvsagt den dagen eg får melding igjen har den siste gjenværane brikken blitt sendt i fra lagert og her har eg vente over 1 Månde på dele og plutseleg ser eg pengane har blitt sendt til bake på konto????

 

Jau det var no 1 månde uten pc som funke.... Ikkje akkurat så veldig kjekt å så enorm tid det skal ta rett og slett! no må eg vente til over nyttår før noen butikka får dei brikkene inn igjen så kjempe kjekt!

 

Neh er ikkje glad i den kundeservice rett og slett!

 

 

Men no var det ganske ekstremt dårlig av komplett har handla der før uten problem men når man får problem er da ikkje kjekt å vere midt oppi da....

 

Har opplevd fra andre som Amentio osv.. men der har det tat ein par dager til alt var i orden og ikkje den store smørjo som komplett måte lage....

 

Men sån går det dessverre noen gange får folk og andre er meir heldige :)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...