Gå til innhold

Intel avventer 45 nm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Markedsmessig smart trekk av Intel, men det er jo litt kjedelig for oss forbrukere.

 

Helt enig med deg. Intel gjør jo det eneste riktige. Men at det ikke finnes en reel konkurrent til Intel slik det er i dag, gjør jo at teknologiene vil drøye før de når markedet. Det handler jo om å melke kua. Hvor lenge skal dette fortsette før noen tar opp den virkelig kampen. AMDATI lanserte i dag en black ed, men til hvilken nytte?

Lenke til kommentar
Æsj, der røyk den planlagte oppgraderinga mi :(.

Min også. Nå må jeg legge andre planer. Kanskje det blir en Phenom eller en Pentium E2200 i stedet for. Bare jeg får et system med 4 DDR2-porter og gode oppgraderingsmuligheter så blir jeg fornøyd. For meg er 8GB minne høyere på ønskelista enn firekjerne.

 

__________

 

Men moralen i historien er at de som er intel-fanboys og har skadefryd for AMD i praksis er selvskadere. At AMD ikke har fått skikkelig fart på firekjernene sine betyr at intel-fans får dårligere prosessorer og tregere utvikling enn om AMD hadde kommet med raskere firekjerner. Jeg håper bare at dette AMD kommer ut med en knallbra B3-stepping snart og at Intel dropper utsettelsen. Jo bedre AMD gjør det de neste månedene jo bedre er det for kjøpere av både AMD-prosessorer og Intelprosessorer.

Lenke til kommentar
Hadde black edition vært svært klokkevennlig og hadde klokka til 4ghz, så hadde det vært noe mening med den cpu`en, men det skjer sikkert ikkje. den klokker sikkert max til 3 ghz, så da er det liksom ikkje særlig vits :(

 

Ikke bare det, men hadde AMDATI lansert CPU'er som faktisk var like raske pr mhz som Intel er, da hadde det vært reel konkurranse og det vante rotteracet ville ha fortsatt. For oss HW mennesker, har jo 2007 vært litt kjedelig med tanke på akkurat CPU og lanseringskonkurranse. Ingen har vært en reel utfordrer eller kommet med et produkt som tok knekken på i allefall 1 toppmodell fra Intel. Tidligere så svarte de hverandre annenhver måned omtrent med ENDA raskere CPU'er og lavere produksjonsteknikk. Intel sin store fordel er OC vennligheten. AMDATI har hatt sin runde med OC vennlige CPU'er, men det er alltid Intel som har hatt det beste potensialet på det området. Husker vel P4 som ble varm som et uvær, men klokke kunne de.

Lenke til kommentar

Situasjonen nå er ikke unik, men denne gang er det AMD og kun AMD sin egen feil. At Intel velger å ikke lansere 45nm kan ha like stor sammenheng med at de ikke vil knekke AMD. For intel er det svært uheldig om AMD skulle bukke under da intel fort vil kunne få problemer med anti trust lover.

 

Så alle amd fanbøgs.. bare å handle i vei så amd kan få litt inntekter :p

Lenke til kommentar

Der røk også mine oppgraderingsplaner og signaturen min er endret. Dette blir samme greia som når AMD valgte å utsette Barcelona planene og kjøre K8 i lang tid fordi Intel ikke hadde noe bra å komme med.

 

Så det er ikke noe nytt fra noen parter, men det er trist.

 

Jeg vet ikke om jeg gidder å oppgradere E4300 til en X3220 eller E6850, det blir for små reelle forskjeller. Jeg hadde håpet på en Wolfie eller Yorkie.

 

Tanken var å oppgradere til en Intel som klarer 4Ghz 24/7 på luft.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
En bitte liten smak på hva et monopol vil bety

 

Som om jeg skulle skrevet det selv. Bekymringsfullt når Intel inntar en slik holdning og følger den opp helt åpenlyst. Skulle nesten tro de gjorde det demonstrativt for å nettopp "vise" at de nå bestemmer takten i utvikling på markedet, ikke kundene, ikke utviklingen.

 

Trodde det skulle mere enn 6-7- mnd. til uten konkurranse før lederen innen et aktuelt marked viser tydelige monopolist-tendenser.

 

Fikk litt Telenoraktig-smak i munnen nå...

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Intel viser igjen brutal styrke ved å ha såpass forsprang kontra AMD.. Det er ingen andre å skylde på enn AMD selv for den situasjonen de er i for tiden...

 

Det legger ett klart press på AMD nå som Intel holder tilbake prosessorer. Nå blir det virkelig spennende å se hva som skjer i den andre leiren mens de røde tallene vokser og rivalen rolig legger inn ett annet gir...

 

Som tidligere nevnt her, dumt for oss forbrukere. Men for all del, dagens Intelcpuer duger i massevis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...