Gå til innhold

Samme trådløse tastatur + mus til 2 PC-er (Logitec LX710)


Anbefalte innlegg

Har Logitec LX710 trådløst tastatur og mus, som jeg er godt fornøyd med. Bruker dette på min bærbare, men snart kommer det en 50 tommers plasma i hus, og da vil jeg flytte min stasjonære pc ut i en bod ved siden av stuen, og bruke den som mediacenter.

Det jeg da lurer på, er om det er mulig å bruke samme tastatur/mus på både min bærbare, og den stasjonære ?

 

Vil da ikke styre begge PC-er samtidig, men kunne veksle hvilken pc jeg skal styre. Trenger da enda en mottaker, men vet ikke om dette kan kjøpes løst.

 

Hvis det ikke finnes noen muligheter for dette, er det da mulig å kjøpe et nytt sett med LX710 for å bruke på den stasjonære, eller vil disse bruke samme "kanal", og forstyrre hverandre (dvs styre begge pc på en gang).

Vil helst ha samme tastatur, da jeg er vant med å skrive på det, samt at jeg vet rekkevidden er bra nok til å fungere for meg. Hadde også vært greit og slippe å ha 2 tastatur/mus liggende på bordet i stuen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer greit å bruke samme tastatur på to mottakere, men da må enheten manuelt tilkoples (via Connect-knappene) den mottakeren som skal være i bruk hver gang du bytter sted ...

 

Løse mottakere tror jeg ikke er å få kjøpt fra Logitech, men om du kjøper en billig trådløs mus, skal mottakeren der fungere ...

Lenke til kommentar

Men det vil vel egentlig si at jeg må kople fra den ene, når jeg skal bruke den andre. Har begge PC-er alltid på, så hadde vært greit å slippe å gjøre noe uttrekk av mottaker eller liknenede. Ser at dette muligens er vanskelig å få til slik jeg ønsker. Hadde kansje håpet på at det fantes noen løsninger for dette. F.eks. en tastatur/mus løsning med 2 mottakere, der en kan velge på tastaturet, hvilken mottaker (kanal) en skal sende til.

Takker uansett for svar. Får prøve å lete litt i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...